Gå til innhold
Hundesonen.no

hiver du posen i andres søppeldunk?


MarieR

Recommended Posts

Spørs hva som er nærmest. Går jeg forbi en "offentlig" en hiver jeg oppi den.

En gjenknytt hundepose er diskret, ikke lukter den noe særlig og den tar heller ikke så stor plass. Hiver den heller i en eller annens bosspann enn å la driten ligge for å si det sånn (og det satser jeg på at bosspanneierne er enig i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det langt mellom tilgjengelige søppelkasser fordi det er flest søppelhus med lås. Finner jeg en søppelkasse så kaster jeg den der ;) Sambo pleier å ha møkkposen i jakkelomma fordi det er så langt mellom søppelkassene. Her om dagen luktet det skikkelig ille i skapet, gjett hvom som glemte å tømme lommen dagen før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slike blokk søplekasser her.. så kaster i den nermeste...

Men går jeg andre steder så kaster jeg i en søpplekasse som står ut mot gata...

Jeg går aldri inn på andres tomter å gjør det... det blir for teit..

Men som andre sier her.. bedre å ta det opp enn å la det ligge da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var et stort oppslag om en mann som forbannet se slik over dette med at folk hev posen i hans boss-spann for et par uker siden i lokal-avisa her. han hang opp et skilt: ta med deg skiten hjem! Da begynte folk og hive posene inn i hagen hans. jeg synn dette var å gå for langt, både fra hundeeierne og mannen som eide søppledunkene jeg da..ser personlig ikke problemet hans, så lenge de ble hevet i dunken..ser jo problemet når de hev det på plenen da..synns liksom folk bør ha andre ting og irritere seg over jeg da.. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver den som oftest i nærmeste søppelkasse. Helst i offentlige søppelkasser, men hvis det ikke er noen i nærheten hiver jeg den i andres.

Er ikke egentlig søppelkassene kommunale?

jo men så vidt jeg vet er det ikke gratis å få tømt søppelet, så grunnen til at enkelte ikke liker at folk hiver posene i bøttene deres er vel at det tar plass de skal bruke til sitt eget søppel. idiotisk å bry seg med spør du meg da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det langt mellom tilgjengelige søppelkasser fordi det er flest søppelhus med lås. Finner jeg en søppelkasse så kaster jeg den der ;) Sambo pleier å ha møkkposen i jakkelomma fordi det er så langt mellom søppelkassene. Her om dagen luktet det skikkelig ille i skapet, gjett hvom som glemte å tømme lommen dagen før :)

;) ok, det var ille!! gusj..håper han endrer vaner altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver i private søppelkasser der det ikke er offentlige. Jeg tror i det lengste at folk er greie og tenker på hva som er best for fellesskapet. Jeg ble overrasket en dag av en mann som kom ut av huset akkurat da jeg sto og heiv posen i søppelkassa hans. Jeg sa: ojda, dette har jeg kanskje ikke lov til....? :) Vet dere hva han svarte? "Jo kjære deg, den lille posen tar da ikke noe plass, og så slipper jeg å tråkke i det!" Tenk så herlig hvis alle var sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men så vidt jeg vet er det ikke gratis å få tømt søppelet, så grunnen til at enkelte ikke liker at folk hiver posene i bøttene deres er vel at det tar plass de skal bruke til sitt eget søppel. idiotisk å bry seg med spør du meg da.. :)

Å, det visste jeg ikke. En pose tar jo ikke så mye plass heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke bære på en bæsjepose, så jeg kastern i nærmeste søpledunk. Privat eller ei.

Har aldri tenkt over at folk kan bli sure over det engang jeg. For en teit ting å bli sur over. Ikke rart det er krig her i verden :)

De offentlige søpledunkene som er rundt omkring her er alltid fulle. De blir aldri tømt før det renner ut av de.

Og å ha bæsjeposen i jakkelomma er utrolig ekkelt :) No offence

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kaster vi i nærmeste søppeldunk.Ingen jeg vet om i Norge som har privat søppeltømming så vidt jeg vet.. Ergo er det kommunen sin dunk..Så klart knyter en godt igjen..

Skal en la det ligge da, istedet?? Det er jo ikke noen god løsning... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kasster i nærmeste søppel donk. Men jeg bor jo i byn og der er det som oftest store fellesdonkker utfor bygårene og da gjør det ikke noe. Men jeg tror jeg har kastet det i nærmeste soppel bøt uanset gifrt ikke drasse på den. :) Leste hær om dagen om en gammel dame som var iritert for at folk kastet posen i hennes donk for det ble så ekkel lokt i doken hennes :). Mye rart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...