Gå til innhold
Hundesonen.no

hiver du posen i andres søppeldunk?

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Hiver du hundeposen i andres søppeldunk? eller tar du den med hjem til deg selv?

jeg hiver hovedsaklig i min egen, men om det er dunker som står i skogen, eller utenfor eiendommen til folk, og om det er slike store felles-dunker så hiver jeg der :)

Skrevet

Spørs hva som er nærmest. Går jeg forbi en "offentlig" en hiver jeg oppi den.

En gjenknytt hundepose er diskret, ikke lukter den noe særlig og den tar heller ikke så stor plass. Hiver den heller i en eller annens bosspann enn å la driten ligge for å si det sånn (og det satser jeg på at bosspanneierne er enig i)

Skrevet

Gjør nok det, ja. Satser på at eierne av dunken ikke skal lukte nedi der for å sjekke :) Uansett bedre å kaste neddi der enn å la posen/driten ligge.

Skrevet

Som regel tar jeg posen med meg hjem, alt etter hvor på turen Ero skiter. Men jeg kan godt hive i offentlige søppelbokser, eller private som står helt med veien.

Skrevet

Det er sjeldent at jeg tør å hive den i andres dunk for jeg er så redd for at de skal komme ut akkurat når jeg står der *rødme*

men jeg pleier å hive i fellesdunker.

Skrevet

Her vi bor er det langt mellom tilgjengelige søppelkasser fordi det er flest søppelhus med lås. Finner jeg en søppelkasse så kaster jeg den der ;) Sambo pleier å ha møkkposen i jakkelomma fordi det er så langt mellom søppelkassene. Her om dagen luktet det skikkelig ille i skapet, gjett hvom som glemte å tømme lommen dagen før :)

Skrevet

Nå er det jo slike blokk søplekasser her.. så kaster i den nermeste...

Men går jeg andre steder så kaster jeg i en søpplekasse som står ut mot gata...

Jeg går aldri inn på andres tomter å gjør det... det blir for teit..

Men som andre sier her.. bedre å ta det opp enn å la det ligge da..

Skrevet

vi i hunde klubben her i havøysund har sotte opp 2 stk søppelbøter til skitposer, bruker de. men huver i andre sine når jeg er langt i fra. ikke bra

Skrevet

vi i hunde klubben her i havøysund har sotte opp 2 stk søppelbøter til skitposer, bruker de. men huver i andre sine når jeg er langt i fra. ikke bra

Skrevet

Ja, hender seg jeg kaster i søppeldunker som står nære veien når vi går. Det spørs hvor lenge vi har igjen av turen vår! :)

Skrevet

Jeg hiver den som oftest i nærmeste søppelkasse. Helst i offentlige søppelkasser, men hvis det ikke er noen i nærheten hiver jeg den i andres.

Er ikke egentlig søppelkassene kommunale?

Skrevet

var et stort oppslag om en mann som forbannet se slik over dette med at folk hev posen i hans boss-spann for et par uker siden i lokal-avisa her. han hang opp et skilt: ta med deg skiten hjem! Da begynte folk og hive posene inn i hagen hans. jeg synn dette var å gå for langt, både fra hundeeierne og mannen som eide søppledunkene jeg da..ser personlig ikke problemet hans, så lenge de ble hevet i dunken..ser jo problemet når de hev det på plenen da..synns liksom folk bør ha andre ting og irritere seg over jeg da.. ;):)

Skrevet

Jeg hiver den som oftest i nærmeste søppelkasse. Helst i offentlige søppelkasser, men hvis det ikke er noen i nærheten hiver jeg den i andres.

Er ikke egentlig søppelkassene kommunale?

jo men så vidt jeg vet er det ikke gratis å få tømt søppelet, så grunnen til at enkelte ikke liker at folk hiver posene i bøttene deres er vel at det tar plass de skal bruke til sitt eget søppel. idiotisk å bry seg med spør du meg da.. :)

Skrevet

Her vi bor er det langt mellom tilgjengelige søppelkasser fordi det er flest søppelhus med lås. Finner jeg en søppelkasse så kaster jeg den der ;) Sambo pleier å ha møkkposen i jakkelomma fordi det er så langt mellom søppelkassene. Her om dagen luktet det skikkelig ille i skapet, gjett hvom som glemte å tømme lommen dagen før :)

;) ok, det var ille!! gusj..håper han endrer vaner altså! ;)

Skrevet

Jeg hiver i private søppelkasser der det ikke er offentlige. Jeg tror i det lengste at folk er greie og tenker på hva som er best for fellesskapet. Jeg ble overrasket en dag av en mann som kom ut av huset akkurat da jeg sto og heiv posen i søppelkassa hans. Jeg sa: ojda, dette har jeg kanskje ikke lov til....? :) Vet dere hva han svarte? "Jo kjære deg, den lille posen tar da ikke noe plass, og så slipper jeg å tråkke i det!" Tenk så herlig hvis alle var sånn!

Skrevet

jo men så vidt jeg vet er det ikke gratis å få tømt søppelet, så grunnen til at enkelte ikke liker at folk hiver posene i bøttene deres er vel at det tar plass de skal bruke til sitt eget søppel. idiotisk å bry seg med spør du meg da.. :)

Å, det visste jeg ikke. En pose tar jo ikke så mye plass heller da...

Skrevet

Jeg gidder ikke bære på en bæsjepose, så jeg kastern i nærmeste søpledunk. Privat eller ei.

Har aldri tenkt over at folk kan bli sure over det engang jeg. For en teit ting å bli sur over. Ikke rart det er krig her i verden :)

De offentlige søpledunkene som er rundt omkring her er alltid fulle. De blir aldri tømt før det renner ut av de.

Og å ha bæsjeposen i jakkelomma er utrolig ekkelt :) No offence

Skrevet

her kaster vi i nærmeste søppeldunk.Ingen jeg vet om i Norge som har privat søppeltømming så vidt jeg vet.. Ergo er det kommunen sin dunk..Så klart knyter en godt igjen..

Skal en la det ligge da, istedet?? Det er jo ikke noen god løsning... :)

Skrevet

Jeg kasster i nærmeste søppel donk. Men jeg bor jo i byn og der er det som oftest store fellesdonkker utfor bygårene og da gjør det ikke noe. Men jeg tror jeg har kastet det i nærmeste soppel bøt uanset gifrt ikke drasse på den. :) Leste hær om dagen om en gammel dame som var iritert for at folk kastet posen i hennes donk for det ble så ekkel lokt i doken hennes :). Mye rart ja.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...