Rocket Skrevet 5. Januar 2017 Rapporter Skrevet 5. Januar 2017 Fordi jeg har lite å gjøre på og er utstyrsnerd. Jeg er jo vant med korthårshund og kan igrunn putte på hva jeg måtte ønske, men har skjønt at visse halsbånd kan slite en del på langhårspels. Så, dere som har erfaring med langhårspels, hvilke forhåndregler tar dere for å ikke slite pels? Er det visse stoffer dere unngår eller foretrekker? Siter
yurij Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Rundsydd lær og tar det av når de ikke går koblet. 1 Siter
Ingidano Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Softshell spiser pels, så det brukes ikke. Vanlig nylon fungerer ok på groenendaelene. Og de går mest mulig uten utstyr. 1 Siter
Siri Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Halsbånd fôret med nylon eller kjetting (kjetting glir veldig godt i pelsen og sliter ingenting med mindre man tar i bruk strupen - og det gjør man jo ikke ). Halvstrup er heller ikke greit for lang pels... har jeg halvstrup bruker jeg bare den innerste ringen slik at man ikke får slik "glidestrup" - pelsen slites veldig fort når ting gnisser fram og tilbake slik halvstrupen kan gjøre. Siter
Perfect Image Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Rundsydd lær eller retrieverkobbel. Har hatt valp/unghund som sleit seg ut av bånd en gang så bruker aldri annet enn strup eller halvstrup. Har aldri på halsbånd med mindre vi er på tur. 1 Siter
Maria Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Rundsydd lær halvstrup er jeg mest fan av. Alternativt funker paracord-bånd i "snakemønster" bra. 1 Siter
Guest Klematis Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Jeg bruker ingen former for strup, og nylon eller lær. Og har det veldig løst rundt halsen. Siter
Rocket Skrevet 6. Januar 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Januar 2017 Gøy å se de forskjellige svarene! Jeg får ta vare på det rundsydde lærbåndet med strup da, litt for stort til Rockulf så hadde egentlig tenkt å klippe det opp og bruke ringene til noe paracord relatert. For meg med en houdini så er jo halsbånd et sikkerhetsaspekt, han går alltid med halsbånd, uansett situasjon. For hvis ham kommer seg ut så henger det en tag på med nummeret mitt. Jeg har jo store planer om at nestemann skal ha superduper innkalling og kunne gå løst ca alltid, så håper på å slippe det samme sikkerhetsaspektet. Tenker jo at halsbånd blir et mye mer "av og på" utstyr, slik som f.eks en sele er for Rocky. Husker en tråd her en gang hvor det var snakk om silkebånd og slikt, er det noe folk bruker ofte? Siter
Recommended Posts