Gå til innhold
Hundesonen.no

Lynwyr: Lyn x Geirr


maysofie
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Shlush skrev:

Det var en pen border collie det ?? Ikke ofte jeg sier det ?

Hun er en lekker lita snelle på knapt 12kg - spent på hvordan hun ser ut som voksen! Litt lettere bygd og lengre i beina enn muttern, det kan jeg godt like, men ellers veldig lik henne.

For noen år siden ville en sort/hvit korthår, til og med hvitfaktorisert, vært meget langt fra hva jeg ønsket, men denne har vokst på meg :lol: 

5A63B3BC-C45A-451A-90A0-ADC13123D066.thumb.jpeg.81abf17f979f6f3728bf83b9b5674d37.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Lynwyr Floss, tidligere Gul, hun blir boende her  

Velkommen til verden, alle seks! Tre hanner og tre tisper, alle tric bortsett fra én tispe, ble levert med keisersnitt i natt. Etter en lang kamp for å få ut førstemann etter en enda lengre oppbl

Nå er det bare å krysse fingrene!

Posted Images

Duh, det er sånn en pen BC skal se ut. Og jeg er selvsagt ikke inhabil bare fordi Bell ligner på gamlemora mi i både kropp og, med litt mindre krage, tegninger. :innocent:

Moro å lese oppdateringene dine og at det ser ut til å gå så bra med kullet. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Tenkte vi skulle oppdatere tråden etterhvert, men det har liksom ikke blitt enda. Snart :lol: 

Lynwyr Bail «Baily» er her for trening mens eierne er travelt opptatt med lamming og gårdsarbeid. Både Floss, Lyn og jeg er veldig glad for besøket, dog! Seee på den lille kopien :heart: 

33114B53-440A-4C49-9046-84FCF9406B5F.thumb.jpeg.d8647a4698ae415a235f3e2806ec516d.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, maysofie skrev:

Tenkte vi skulle oppdatere tråden etterhvert, men det har liksom ikke blitt enda. Snart :lol: 

Lynwyr Bail «Baily» er her for trening mens eierne er travelt opptatt med lamming og gårdsarbeid. Både Floss, Lyn og jeg er veldig glad for besøket, dog! Seee på den lille kopien :heart: 

33114B53-440A-4C49-9046-84FCF9406B5F.thumb.jpeg.d8647a4698ae415a235f3e2806ec516d.jpeg

De er ikke bare litt like heller ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei dere, lurer på om noen kanskje har hatt liknende utfordring og hvordan dere eventuelt løste det.  Jeg har en flatcoat på 5 år, stort sett veldig rolig og bedagelig av seg. Men han har en utfordring, og det er at han stresser seg opp på kvelden, som regel i 19-tiden. Peser, stresser, begynner å tusle rundt, maser og som regel ender det i at han bjeffer fordi han blir frustrert.  Litt bakgrunn, den daglige rutinen består av morgentur i 6-7 tiden på mellom 30-60 min. Dette er «han» sin tur, får snuse tar oss god tid og minimalt med trening. I hverdagen så er han noen dager alene hjemme og andre dager så har jeg hjemmekontor. Han er rolig med begge deler. Tur etter jobb er langtur, mellom 1-2 timer, gjerne på langline med litt trening på innkalling og generelt å være oppmerksom på fører. Middag får han som regel mellom 17-18. Vi går ut på en rolig tur på kvelden igjen før vi legger oss mellom 21-22, en 20 minutters tur for å gjøre fra seg og bevege seg litt før vi tar kvelden. Vi trener gjerne litt inne også, men holder det til korte økter. Prøver å leke litt hver dag, men dette er en hund som ikke er så på lekene og mister motivasjon for lek fort. Han vil heller sitte og gnage på lekene for seg selv. Han får både kos og oppmerksomhet gjennom dagen. Vi trener også spor ca en gang i uka, litt til og fra.  Tilbake til utfordringen. Hver eneste kveld de siste månedene har han blitt stresset og frustrert mellom 19-20, og bjeffer. Han legger seg ned og slapper av ved jevne mellomrom, for å raskt begynne å pese og hause seg opp til bjeffing igjen. Han er gjerne urolig en stund etter kveldsturen også før han bestemmer seg for å gi seg. Om man ber han slappe av når han har stresset seg opp så bjeffer han bare på meg, kanskje han legger seg ned etter å ha bjeffet litt men spretter opp sekundet det er noe bevegelse. Jeg vet at han ikke er sulten, for han har fått mat 1-2 timer før. Han må ikke ut fordi han nettop har fått langtur, så han er både sliten og fått utløp for behov.  Har forsøkt følgende, hver ting over noen uker hver for seg: - Har forsøkt å øke aktivisering, og tilføre mer trening, slikkematter/matleker etc. Det ser bare ut til å øke stresset. - Har forsøkt å gå en liten luftetur rett før han vanligvis stresser seg opp, men da setter han i gang så snart han kommer inn igjen.  - Har forsøk å korte ned på langturen, det hadde ingen endringer - Har forsøkt å være i forkant med alt mulig rart, rolig lek, massasje, tygg. Det hjelper heller ikke.  - fokusert på rolig-trening men overraskelse, det hjelper ikke - be han legge seg i senga, han blir mer frustrert  - oftere playdates med kjente hunder, hjelper ikke på utfordringen og skaper mer utfordringer i passeringstrening  Vi holder på med kurs for videregående lydighet, og hverdagslydigheten sitter godt i de fleste andre situasjoner. Det oppleves nesten som om det er blitt en kompulsiv greie. Og de siste ukene så har han blitt forferdelig på å stjele ting, og vokte det. Han har alltid slitt litt med ressursforsvar, men vi har jobbet masse med dette. Nå ser det ut som at han har tillagt seg stjeling som en «fast» hobby, og han gjør det kun når han er frustrert og stressa på kvelden. Veldig kjedelig for han opplever jo at det funker, da vi må bytte. Har ryddet vekk alt som er i snutehøyde, spesielt i gangen der han er verst på stjeling. Alikevel så klarer han å få tak i ting.  Det er mye hunder i området her, og nesten alltid noen som har løpetid. Har derfor lurt på om det kan være en årsak til frustrasjon, fordi jeg klarer ikke helt å fatte hva det kan være. Samtidig så syntes jeg det virker rart at det da skjer samme tid hver kveld, men har tenkt at frustrasjonen kanskje bygger seg opp gjennom dagen. Han er også lik når vi nå har vært noen uker på hytta, hvor det ikke er tisper med løpetid overalt..  Han har nylig vært hos veterinær, han er verken syk eller skadet. Er i prosessen med å finne adferdsspesialist. Ønsker alikevel å lufte utfordringen med andre hundeeiere for å se om noen har vært borti liknende case eller har noen fornuftige innspill.   
    • Gosh, jeg måtte titte tilbake til starten av tråden, og ble jo nesten valpesyk! Men bare nesten.
    • I dag er det faktisk hele 7 år siden denne gjengen kom til - gratulerer til Floss og søsknene! Burde kanskje ta en liten oppdatering av flokken snart  
    • Ingen gode råd og tips, dessverre. Ville kanskje eventuelt hørt med Veterinærhøyskolen på Ås.
    • Saarlos Wolfhound, 8 år, kastrert. Bitt av hoggorm H barfot (kne). Stor hevelse lårmuskel. 2 kurer med Keflex 500 mg, Onsior 40 mg. Etter hver kur, så kommer hevelsen raskt tilbake. Nå ferdig med 3 kur, Keflex 500 mg og Prednicortone 20 mg. Hevelsen er der fortsatt og ser han ikke har der så bra... Vært til 3 forskjellige dyrleger, som anbefaler samme medisiner. De er ærlige på at de ikke vet hva mer de kan gjøre, og har foreslått avlivning når ikke medisiner virker... Er det noen som har opplevd lignende, eller som har gode råd om hva som kan hjelpe? På forhånd takk for gode råd og tips! Igor 8
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...