Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktgolden Vilje

Vilje
 Share

Recommended Posts

Verdens beste valp fortjener sin egen tråd. For en måned siden hentet vi hjem en herlig jaktgolden-valp fra Kennel Vårvinden. Nå er han blitt tre måneder gammel, og er en tøff, selvstendig og veldig grei valp. Målet er at han skal bli redningshund, og vi har kommet litt i gang med trening. Har også planer om å trene litt jakt. 

20161112_124133.jpg

20161107_113750.jpg

20161106_141336.jpg

20161201_113651.jpg

received_10154849844877859.jpeg

received_10206783559741963.jpeg

received_10154851283392859.jpeg

• Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shlush skrev:

Hvilken oppdretter?? ??

Som Krutsi skriver, Vårvinden. :) Har møtt en del hunder fra oppdrettet nå, trygge og stabile hunder alle sammen, og veldig trivelig oppdretter. :)

1 time siden, Artemis skrev:

Næmmen :wub:  Noe så nydelig!

Så spennende at han skal bli redningshund. Er det sommer- eller vintergodkjenning(eller kanskje begge deler?) dere satser mot?

Vi starter nok med sommer først. :) Det er flere hunder på laget som er trippel-godkjent så muligheten er der for å trene det meste etter hvert. Foreløpig stopper det seg litt på at jeg har bil som ikke egner seg helt på vinterføre i fjellet, men får se om jeg kan få skyss med noen andre eller om det blir ny bil på sikt. Men laget trener året rundt uansett i lavlandet også.:)

1 time siden, Puttiva skrev:

Hei Vilje. Du er sykt søt

Han sier han ville komme innom å hilse på deg en dag! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sofie & Aska skrev:

Så nydelig! Dere bor i Tromsø? Så et bilde av en valpen din på lokallaget sin fb-side :) Jeg bodde og trente der før :) 

Nei, vi bor i Bærum og trener med Østfold/Follo. Men han har tre søsken som også trener i NRH, så sikkert en av de du har sett bilde av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Nei, vi bor i Bærum og trener med Østfold/Follo. Men han har tre søsken som også trener i NRH, så sikkert en av de du har sett bilde av. :)

Åja, så pussig, for den het Vilje nemlig! Da finnes det flere søte jaktgolden-valper som heter Vilje og skal bli redningshund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AstridN skrev:

Så søt! emoji171.png Har dere begynt med organisert trening på laget?
Jeg har en jaktgolden på ni måneder og trener med NRH i Oslo :)

Ja, vi har vært med helt siden vi hentet han (jeg var også med en del en måneds tid før). Vi har bare startet litt smått med overværssøk men det er veldig gøy! :D Jeg ville jo helst trene i Oslo siden vi bor i Bærum, men siden ingen av de lagene tar inn nye medlemmer ble det Østfold. :)

Er det du som er venninne med Marie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vært med helt siden vi hentet han (jeg var også med en del en måneds tid før). Vi har bare startet litt smått med overværssøk men det er veldig gøy! [emoji3] Jeg ville jo helst trene i Oslo siden vi bor i Bærum, men siden ingen av de lagene tar inn nye medlemmer ble det Østfold. [emoji4]

Er det du som er venninne med Marie? [emoji4]

Ja, det er nok meg :)

Så kjedelig at det er så vanskelig å få plass på lag! Men bra du kom med der i hvert fall - og vi reiser jo som oftest langt for å trene, vi også.

Jeg bor på grensen til Bærum (Røa), kanskje vi kunne ha trent litt sammen med@Marie en dag, hvis du kjenner henne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AstridN skrev:

Ja, det er nok meg :)

Så kjedelig at det er så vanskelig å få plass på lag! Men bra du kom med der i hvert fall - og vi reiser jo som oftest langt for å trene, vi også.

Jeg bor på grensen til Bærum (Røa), kanskje vi kunne ha trent litt sammen med@Marie en dag, hvis du kjenner henne :)

Vi bor på Jar, med Øvrevoll som nærmeste nabo. Så da bor vi i nærheten. Kjenner Marie ja, og blir gjerne med å trener litt! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...