Kristin_nord Skrevet 31. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2016 Hvilken er best? Eller går det på smak og behag? Pleier å passe ei som bruker np og må jo si at den er mer behagelig å håndtere enn vom. Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 31. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2016 Det kommer vel kanskje litt an på om du tenker at rått i utgangspunktet er et bedre valg enn varmebehandlet. NP er jo tilsatt mais, i tillegg til å være varmebehandlet. Det viktigste er at hunden fungerer bra på maten sin, uansett hvordan man fôrer. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 1. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2016 Gammel tråd, jeg vet... Men ville bare si at det finnes jo et fint tredje alternativ i Provit, da. Skikkelige kjøttbiter (eller vom), frossent men likevel veldig enkelt å fôre med (tiner kjapt). Mine synes det var veeeeldig godt og jeg synes det er fint å slippe alt søl som fôring på vom og hundemat innebærer. :-) Susanne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 1. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2016 Akkurat nå, SusanneL skrev: Gammel tråd, jeg vet... Men ville bare si at det finnes jo et fint tredje alternativ i Provit, da. Skikkelige kjøttbiter (eller vom), frossent men likevel veldig enkelt å fôre med (tiner kjapt). Mine synes det var veeeeldig godt og jeg synes det er fint å slippe alt søl som fôring på vom og hundemat innebærer. :-) Susanne Hvor får man kjøpt dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 1. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2016 Akkurat nå, Krutsi skrev: Hvor får man kjøpt dette? Alle dyrebutikker som fører Natures Menu kan bestille provit inn. Jeg veksler mellom vom og provit 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 14 timer siden, Krutsi skrev: Hvor får man kjøpt dette? Sjekk på felleskjøpet, her har de provit, men da bare pølsene tror jeg (SusanneL tenker vel på sekkene med terninger tror jeg, de virker så praktiske for jeg hater å kline med pølser eller blokker ). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Er vel disse: http://www.dyresjappa.no/products/provit-dypfryst-storfevom-3-kilo Bare litt dyrere enn V&H, kanskje prøve neste gang vi bestiller. Har godt inntrykk av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 2. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Er vel disse: http://www.dyresjappa.no/products/provit-dypfryst-storfevom-3-kilo Bare litt dyrere enn V&H, kanskje prøve neste gang vi bestiller. Har godt inntrykk av det.Er det betegna som ett fullfor da? Så man slipper å drive å tenke på alt mulig som skal knn både her og der av vitaminer, mineraler osv....[emoji87]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Ja, jeg tenkte på sekkene med terninger (visste faktisk ikke at det fantes i pølser engang...). De mindre sekkene er visst ferdig vitaminiserte, men i den store følger det en ekstra pose med vitaminpulver man skal bruke i tillegg. Søk på provit.no - der finner du også masse forhandlere. Mine var nok hardere i magen når de fikk vom og hundemat, men helt fine på provit også - både når de fikk det alene eller sammen med tørrfôr. Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Det finnes vel enda ett alternativ: Balto. Vet ikke så mye om det, men har en blokk her nå som vi skal prøve- med kalkun.Balto Vi prøvde en sekk med provit- og var veldig fornøyd med det- men har ikke klart å få tak i det til en brukbar pris. Felleskjøpet har bare pølser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 8 minutter siden, AussieAllTheWay skrev: Det finnes vel enda ett alternativ: Balto. Vet ikke så mye om det, men har en blokk her nå som vi skal prøve- med kalkun.Balto Vi prøvde en sekk med provit- og var veldig fornøyd med det- men har ikke klart å få tak i det til en brukbar pris. Felleskjøpet har bare pølser. Spent på å høre hva du synes om Balto. Har ikke hørt om det før. Men var fine priser da. Bare synd at Maura ikke ligger så innmari i nærheten her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Akkurat nå, Justisia skrev: Spent på å høre hva du synes om Balto. Har ikke hørt om det før. Men var fine priser da. Bare synd at Maura ikke ligger så innmari i nærheten her. Hundene har bare fått ett par måltider av det- men det gikk ned på høykant hos alle 6 iallefall. Men vet hundene begynte å flasse av å bare spise kyllingforet til V&H, så spørs.. Men først må jeg tømme 2 digre frysere med V&H før jeg kan prøve mer enn den ene blokka Om de liker det så er det mulig vi går over til det- da V&H roter forferdelig med bestillingene om dagen, og hundene til tider er lei det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Kjøpte noe i Sverige nå sist. Var i skiver på 400 gram. Posen inneholdt 12 kg. Hannen eter det, men han eter så og si alt. Eldste tispa vil helst ikke ha det, og minste spiser noe men synes ikke det er spes godt virker det som. Er grei avføring som kommer ut da, ikke så hard som V&H kan være. Og veldig greit å bare ta ut et par skiver til tinging, men bortkastet når to av bikkjene helst ikke vil ha det ... Ender vel opp med V&H blokk som poden kan dele for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 2. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Hmm, dette må undersøkes [emoji6]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Det er kommet flere råforingsalternativer på markedet det siste året eller så, Dyresjappa har tre-fire ulike tror jeg. Men noen av dem er ganske dyre hvis man har noe annet enn chihuahua da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Provit (storfekjøtt/kylling - ikke vom) fungerer bedre på Talli som er kastrert enn V&H. V&H kan hun liksom bare få 50 gram om dagen på og ese ut....(kastrert og snart 10 år). Så hun föres 50/50 provit og tørt. Valpen (og generellt de fleste hunder jeg har hatt) fungerer best på V&H halv/full föring på det. Som alt annet som har med föring: prøve seg fram og se hva som fungerer for individet. Provit lukter mindre og er lettere med tanke på renhold, syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monikawt Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 BrukeR provit kylling (3kgs pose, terninger) til Aron og Skills, i tillegg til tørrfôr. Det er kun en sjelden gang det ikke går ned hos Aron, som er superkresen og supermatlei (alltid). V&H er han ikke like glad i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilje Skrevet 2. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2016 Her fóres valpen 50/50 på Acana og rått. Vi bytter på litt med v&h sine frosne kjøttboller, natures menu sine frosne nuggets og mush sine kjøttboller. Opplever at magen er bedre på de to sistnevnte, og at de er greiere å håndtere (mindre søl). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 De har iværtfall provit i både 3 kg og 12kg på hund som hobby. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 3. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2016 8 timer siden, Kristiin skrev: De har iværtfall provit i både 3 kg og 12kg på hund som hobby. feil side av byen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 4. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2016 Meen, hvordan er utregning på provit frossen? Snakka med forhandler og hun sier 250g pr 10 kg hund, skal man bruke antatt voksenvekt eller nåværende vekt? For om det er voksenvekt, fy f for ett dyrt for [emoji23]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 4. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2016 1 time siden, Kristin_nord skrev: Meen, hvordan er utregning på provit frossen? Snakka med forhandler og hun sier 250g pr 10 kg hund, skal man bruke antatt voksenvekt eller nåværende vekt? For om det er voksenvekt, fy f for ett dyrt for Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Nå vet ikke jeg pris på provit, men det vil jo bli ca 2% av vekta og det er helt normal utregning det..? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 4. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2016 Hun jeg har funnet som selger her tar 440 kr for 14 kg. Litt usikker på om jeg skal halvfore på provit eller vom på valpen. På voksenfor havner den nok på vom laks.. meeen, får ikke kjøpt 20 kg blokk med puppy på vom så blææ [emoji23]Sent fra min SM-T550 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 4. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2016 Meen, hvordan er utregning på provit frossen? Snakka med forhandler og hun sier 250g pr 10 kg hund, skal man bruke antatt voksenvekt eller nåværende vekt? For om det er voksenvekt, fy f for ett dyrt for [emoji23]Sent fra min SM-T550 via TapatalkVil tro det er samme som på V&H, 2% av idealvekt (voksen) eller 4% av nåværende vekt (på valp). Og så justerer man deretter opp eller ned etter behov.Min på 22 kg får ca 450-500 gram daglig med V&H. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 5. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2016 tror jeg betalte rundt 300 for provit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts