Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden gnagde av en bit av vindueskarmen


newbie75
 Share

Recommended Posts

Måtte svare en telefon og gitt ut på verandaen, lot hunden være i stua imens og glemte meg litt i samtalen, så vekk i et øyjeblikk. Når jeg gikk inn så hadde hunden gnagd av et stykke av vindueskarmen :( Hva er dette for noe oppførsel, er dette vanlig at de finner på i denne alderen (12 mnd) ? Var flere biteleker tilgjengelige i stuen. Han har aldri gjort lignende tidligere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, newbie75 skrev:

Måtte svare en telefon og gitt ut på verandaen, lot hunden være i stua imens og glemte meg litt i samtalen, så vekk i et øyjeblikk. Når jeg gikk inn så hadde hunden gnagd av et stykke av vindueskarmen :( Hva er dette for noe oppførsel, er dette vanlig at de finner på i denne alderen (12 mnd) ? Var flere biteleker tilgjengelige i stuen. Han har aldri gjort lignende tidligere. 

 

Hunden din er i en alder, hvor det er mye hormoner i omløp. I tillegg er det vel litt krevende raser i han? Min første tanke er at han kanskje ikke får nok mental trening, evt. nok tur? Hunder i den alderen trenger å få brukt hodet også, ikke bare gått tur langs veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får to timers turer i ukedagene (1 lang og to kortere) og hender at jenta mi tar han på joggetur og tømmer batteriene hans godt, mer er nok mental trening tror jeg iallfall. Vi er på lydighetskurs så hjemmelekser øves på litt hver dag. I tillegg til godbit søk, kong med leverpostei, leke som han må jobbe med for å få ut godbit. Kaste leke og han henter og gir tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille bever gnagde hjørnet av to vinduskarmer og lagde ett hull midt på verandadekket da hun var unghund:sleep: (sheltie)

hun var ikke understimulert, bare full av **** og litt vel kreativ:sweat: så det trenger ikke bety så mye, bare at du må påregne litt sparkel og maling når hunden vokser opp:teehe:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på det. Slik jeg kjenner Labradoren, så er det egentlig halvt bever. Her i huset gikk det 1 soffa, en del trappetrinn, alle bjørkene i hagen - til og med litt av brantmuren rundt peisen klarte labradordyret å gnage løs.
Så her er det ikke annet enn å enten ha haukeøyne hele tiden, eller bare være tålmodig med at sånt skjer :P  Jeg vet ikke helt hvorfor de gjør det, så jeg straffet det ikke. Avsluttet endog aktiviteten, og forsøkte finne på andre ting.

Hun vokste det av seg i rundt 2års-alderen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min var godt over året da hun gikk løs på lister og hjørner i gangen. Det skjedde aldri når jeg var hjemme, så jeg fikk aldri gjort noe med det annet enn å spraye get off, og spikre planker foran stikkontaktene på hunderommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må enda sikre ca alt av løsøre og hyller/skuffer som er lavere enn 1 meter over bakken fordi minsten her makulerer det meste hun får fatt på når hun er alene. Hun er 18 mnd :P Kjekt med valp og unghund gitt! Hun har ikke gått på inventar og lister foreløbig, men det har gått med x antall elektronikk og annet nips hun har fått tak i før vi fikk sikra godt nok. For en uke siden eller to hadde vi glemt å gjemme bort en telefonlader...den var i tusen biter når vi kom hjem. Vi kan med andre ord ikke lempe på sikringene helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, newbie75 skrev:

Han får to timers turer i ukedagene (1 lang og to kortere) og hender at jenta mi tar han på joggetur og tømmer batteriene hans godt, mer er nok mental trening tror jeg iallfall. Vi er på lydighetskurs så hjemmelekser øves på litt hver dag. I tillegg til godbit søk, kong med leverpostei, leke som han må jobbe med for å få ut godbit. Kaste leke og han henter og gir tilbake. 

 

Det du snakker om er jo fysisk trening, ikke mental trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sprettballen skrev:

Vi må enda sikre ca alt av løsøre og hyller/skuffer som er lavere enn 1 meter over bakken fordi minsten her makulerer det meste hun får fatt på når hun er alene. Hun er 18 mnd :P Kjekt med valp og unghund gitt! Hun har ikke gått på inventar og lister foreløbig, men det har gått med x antall elektronikk og annet nips hun har fått tak i før vi fikk sikra godt nok. For en uke siden eller to hadde vi glemt å gjemme bort en telefonlader...den var i tusen biter når vi kom hjem. Vi kan med andre ord ikke lempe på sikringene helt enda.

God å høre at vi ikke er alene om det. 
I dag fant jeg en oppreven pose med gitar pedaler i sengen hennes, mannen hadde glemt å rydde vekk før han dro på jobb.  Hun er 13 mnd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia
På 11.10.2016 at 4:55 PM, Line skrev:

Det du snakker om er jo fysisk trening, ikke mental trening. 

 

Glemte å lese resten av avsnittet du utheva? De går på kurs, de trener på hjemmelekser hverdag, de driver med godbitsøk osv.
Virker som den får nok.

Til TS - kreative unghunder er ikke alltid morsomme, det høres ut som hunden får nok stimuli - noen har bare mer å gjøre enn andre.
Jeg har hatt golden, han fikk mer enn nok både fysisk mosjon og hjernetrim, allikevel makulerte han både dørlister, hundesenger og annet treværk, det slutta når han passerte 3 år - men du verden som han måtte passes på før vi kom så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...