Rocket Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 Skal lage halsbånd til en bekjent i paracord. Tispe 1 kan jeg måle, men tispe 2 er bare valpen og ikke hentet enda. Så jeg trenger litt hjelp ifht størrelse. Jeg tenkte halsbåndene skal være like bare i forskjellige farger. Jeg kan jo også safe å lage i samme størrelsen som tispe 1 trenger, men aldri feil å høre flere erfaringer ang størrelse. Planen er å lage martingal halsbånd med kjettingmartingal. Slik at jeg har bittelitt å gå på om det skulle bli 1cm for kort eller langt. Det er en bruksschäfer fra driftige linjer, ala politihundmateriale. Om det har noe å si for typisk størrelse. Siter
Sprettballen Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 Det er ganske vanskelig å si. Det avhenger jo av om det blir en stor eller liten tispe, slank eller kraftig. Min schäfertispe er type 38 cm liksom Hun er liten og slank. 1 Siter
Tuvane Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 Alle tispene jeg har hatt i hus har brukt str 55 i halsbånd i voksen alder. Det er dog hunder av utstillingslinjer. Noen er nok nede i 50, men da er det ganske små tisper. Min middels store, middels kraftige hannhund bruker str 60. 1 Siter
Avani Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 Mine 2 har brukt 45 cm, begge av brukslinjer. 1 Siter
Emilie Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 Min tispe på litt over 30 kg, middels stor tispe, brukte 50. 1 Siter
Margrete Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 8 timer siden, Rocket skrev: Skal lage halsbånd til en bekjent i paracord. Tispe 1 kan jeg måle, men tispe 2 er bare valpen og ikke hentet enda. Så jeg trenger litt hjelp ifht størrelse. Jeg tenkte halsbåndene skal være like bare i forskjellige farger. Jeg kan jo også safe å lage i samme størrelsen som tispe 1 trenger, men aldri feil å høre flere erfaringer ang størrelse. Planen er å lage martingal halsbånd med kjettingmartingal. Slik at jeg har bittelitt å gå på om det skulle bli 1cm for kort eller langt. Det er en bruksschäfer fra driftige linjer, ala politihundmateriale. Om det har noe å si for typisk størrelse. Det har alt å si!! kjør på med 60 på henne du! Husk å lag det ekstra bredt og med håndtak. Kanskje du bør lage med mulighet for å feste munnkurv i? Sånne bruksschæfere fra driftige linjer skal man jaggu ikke spøke med! *ler* Sånn for å gjøre det komplett så har alle mine småjenter brukt 45 - 50. Nix bruker 45 når hun er nedrøytet og 50 når hun er i full pels, mor brukte det samme som henne Nå liker jeg at de sitter på da, jeg vet at @Tuvane liker halsbånd store, så tror nok alle tispene som vi mumler om her inne bruker 45-50. 2 Siter
Rocket Skrevet 9. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 36 minutter siden, Margrete skrev: Det har alt å si!! kjør på med 60 på henne du! Husk å lag det ekstra bredt og med håndtak. Kanskje du bør lage med mulighet for å feste munnkurv i? Sånne bruksschæfere fra driftige linjer skal man jaggu ikke spøke med! *ler* Sånn for å gjøre det komplett så har alle mine småjenter brukt 45 - 50. Nix bruker 45 når hun er nedrøytet og 50 når hun er i full pels, mor brukte det samme som henne Nå liker jeg at de sitter på da, jeg vet at @Tuvane liker halsbånd store, så tror nok alle tispene som vi mumler om her inne bruker 45-50. Haha! YES! Will do! Ja nei, jeg aner virkelig ikke om det er noe størrelsesforskjell på bruks og show og bådeog linjene. Denne tispa kommer fra danmark for å gjøre det vanskeligere, kanskje de har mindre/større schäfere der? Kanskje jeg må lage halsbånd i de danske fargene til henne og de norske til den andre. Siter
Margrete Skrevet 9. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2016 I Danmark ser schæfere ut som digre mastiffer *ler* Ja til danske farger til kjempeschæferen, heldigvis slipper du å bestille så mye paracord til den lille, norske schæfere er sånn passe store, 1 Siter
Recommended Posts