Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojed Vest Agder eller Aust Agder?


John Terje
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg ønsker å anskaffe en Samojed. Jeg har ingen erfaring med disse hundene, så det jeg er ute etter er om det er noen eiere/oppdrett/kennel av disse i Vest Agder eller Aust Agder? Så jeg kan besøke og treffe en Samojed før jeg anskaffer meg. Min kone er noe allergisk mot hund, så hadde vært interessant å se hvordan hun reagerer på en Samojed.

Selfølgelig er det forskjell på hunder selv om det er samme rase, men hadde vært gøy å treffe en før jeg kjøper selv.

Mvh John Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, John Terje skrev:

Hei.

Jeg ønsker å anskaffe en Samojed. Jeg har ingen erfaring med disse hundene, så det jeg er ute etter er om det er noen eiere/oppdrett/kennel av disse i Vest Agder eller Aust Agder? Så jeg kan besøke og treffe en Samojed før jeg anskaffer meg. Min kone er noe allergisk mot hund, så hadde vært interessant å se hvordan hun reagerer på en Samojed.

Selfølgelig er det forskjell på hunder selv om det er samme rase, men hadde vært gøy å treffe en før jeg kjøper selv.

Mvh John Terje

Det er ikke så veldig mange her inne som har Samojed, men ta kontakt med Norsk Polarhundklubb. De kan forhåpentligvis hjelpe deg med å finne noen i nærheten som du kan hilse på.

Flotte hunder,så lykke til med besøk og rasevalg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk polarhundklubb har en liste med oppdrettere: http://www.polarhund.no/samojed/oppdretterliste/. Den kan være verd å sjekke ut:)

Ellers så kan jeg bare si at dere bør sjekke ut hvilke egenskaper dere vil at hunden skal ha. Trekk eller ikke trekk f.eks og velge oppdretter ut fra det.

Lykke til! Samojeder er fantastiske hunder:) Selv er jeg allergisk mot hunder, men tåler samojeder helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...