Shlush Skrevet 10. September 2016 Rapporter Share Skrevet 10. September 2016 20 timer siden, Tonje skrev: Hunden skal fjerne et øye. Ja, det er en funksjonshemming. Må den bli plaget av denne funksjonshemmingen i slik grad at den ikke vil trives med ag lenger? Nei. Kan den bli plaget? Ja. Eier har så skrevet at hun ikke kommer til å konkurrere dersom hunden viser at den ikke liker/takler/klarer det lenger. Hva er da problemet? Så enig så enig!! Eier kjenner hunden best og må selv avgjøre om de vil fortsette å konkurrere eller ikke ? dersom hunden takler dette fint og trives så ser jeg faktisk ikke problemet!! En annen ting... min eldste hund elsker utstilling! Han fristilles med løst bånd og han synes det er kjempestas og få stå pent og stramme seg opp for godbiter han elsker. Han elsker også folk og det å bli tatt på... med dette så har selve utstillingssettingen blitt veldig positiv for han, han virkelig digger å få vise seg frem i ringen og gjøre den jobben for belønning og kontakt? derfor har jeg stilt han ut selv om han er nuch og har ingenting å vinne. Hund nr 2 derimot... han syns utstilling er gørrkjedelig! Han syns det er alt for lite fart, action og alt forlettjente godbiter ? han blir ikke stilt på utstilling uten grunn. Dog stiller han bruks og lp, disse konkurransene liker han godt. Han elsker å jobbe 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 10. September 2016 Rapporter Share Skrevet 10. September 2016 4 timer siden, Shlush skrev: En annen ting... min eldste hund elsker utstilling! Han fristilles med løst bånd og han synes det er kjempestas og få stå pent og stramme seg opp for godbiter han elsker. Han elsker også folk og det å bli tatt på... med dette så har selve utstillingssettingen blitt veldig positiv for han, han virkelig digger å få vise seg frem i ringen og gjøre den jobben for belønning og kontakt? derfor har jeg stilt han ut selv om han er nuch og har ingenting å vinne. Hund nr 2 derimot... han syns utstilling er gørrkjedelig! Han syns det er alt for lite fart, action og alt forlettjente godbiter ? han blir ikke stilt på utstilling uten grunn. Dog stiller han bruks og lp, disse konkurransene liker han godt. Han elsker å jobbe Samme her. Ene hunden min logrer og koser seg gjennom en hel dag på utstilling, og rister i hele kroppen (av glede) når dommeren kommer for å ta på henne. Andre hunden min derimot, ville jeg ikke tatt med på en utstilling. Hun liker virkelig ikke at fremmede skal ta på henne f.eks. Jeg sier ikke at den hunden som ser ut til å kose seg på utstillingen er glad fordi hun vet hva en utstilling er, men det handler om noe hun synes er positivt. Selvfølgelig er det for min/oppdretters del at vi er på utstilling. Men kjenner man sin hund godt kan man faktisk se om hunden trives eller ikke i en sånn setting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts