Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke vaksiner/sjekker trenger en hund årlig?


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Turb said:

Jo hunder dør av kennelhoste. Min første hund fikk kennelhoste når han var ni år gammel, han var kjempesyk, hostet så hele kroppen hoppet bortover gulvet (han lå på siden), han hostet opp slim og hostet til han kastet opp. Hunder kan dø av kennelhoste, på samme måte som mennesker kan dø av influensa. Faren til en venninne av meg hadde kols, han lå på sykehjem - ingen fikk besøke ham uten å være vaksinert mot influensa, hadde han fått det, hadde han dødd.

Det har ikke slått deg at grunnen til at man nå vaksinerer hunder hvert tredje år er at vaksinen har blitt bedre? At det er en ny, bedre vaksine vi får. Eller at de har sett at den varer lengre i kroppen enn tidligere antatt slik at man kan vaksinere sjeldnere og dermed unngå overvaksinering? Det skjer ny forskning hele tiden, derfor vil vi stadig få ny informasjon om de sykdommene vi har og også bedre vaksiner mot dem. Og takk og pris for det. 

DHPPI inneholder ikke tungmetaller eller kvikksølv, den inneholder svekkede linjer av virusene og fosfatbuffret saltløsning. Du kan bare søke opp vaksinene for å finne ut hva som er i dem. 

Jeg begynner å lure på om det lukter litt troll av innleggene dine... 

Alle vaksiner inneholder ett eller flere tungmetaller. Slå det opp selv. Polfarer skriver det under også:

24 minutes ago, Polfarer said:

Jeg har ikke tid eller ork til å begynne å forklare hvordan immunsystemet funker og hvordan vaksiner produseres eller hvordan kroppen reagerer på forskjellige typer vaksiner. Det er så komplisert og vanskelig å forstå (helt til en ser alle sammenhengene) at det er noe jeg anbefaler å lese litt på selv.

Men det er ikke sånn at en mangler vitenskapelig grunnlag for å gi vaksiner! Det er bare tull! Vi vet at vaksiner funker og vi vet at uten vaksinene som gies så hadde både folk og dyr dødd av selv de enklest virus eller bakterier mye mye oftere. Eneste grunnen til at de som ikke vaksinerer overlever er på grunn av alle andre som vaksinerer.

Grunnen til at at retningslinjene forandres har med utvikling av mer effektive vaksiner, forekomsten av patogene varierer, type vaksine, hvordan vaksinen er fremstilt osv...

For eksempel formaldehyd brukes for å gjøre aktive patogener inaktive uten å ødelegge for at kroppen klarer å produsere antistoffer. Mengden er så liten at jeg ikke en gang hadde tenkt over det. Ville heller vært mer skeptisk til å drikke brus for eksempel.

Grunnen til at du ikke finner studier som viser helse på hunder som er vaksinert vs hunder som ikke er vaksinert er at det rett og slett er ekstremt vanskelig å gjennomføre fordi mange patogener er mer eller mindre utryddet (på grunn av vaksiner). Men det finnes mengder av studier som viser hvordan vaksinert vs uvaksinert reagerer på patogener, bare ikke i ett samfunn over lengre tid med høy forekomst.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Ser du at disse argumentene biter hverandre i halen? Vi kan ikke finne ut hvor godt vaksiner virker fordi de har virket så godt?

 

Dessuten: Visste dere at produsentene har lov til å ha forretningshemmeligheter? Alle ingredienser trenger dermed ikke å oppgis, dette gjelder både dyre- og menneskevakisner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du nyter godt av at vi andre vaksinerer hundene våre... Hvis kattene dine bor ute bør du følge opp makkuranbefalingene! De får garantert mark om de fange smådyr og fugl  

Kanskje vi bare skal gå for survival of the fittest.. slutt med all vaksinering av folk og dyr... slutt med antibiotikabehandling.. slutt med andre medisiner... Legg ned sykehusene også kanskje, for d

Siterer fra dyrevelferdsloven jeg:    Dyreholder skal sikre at dyr får godt tilsyn og stell, herunder sikre at: a) fôr, beite og vann er av god kvalitet, dekker dyrets be

DHPPI bruker frysetørring som måten å svekke patogenene på, da trenger de ikke å bruke tungmetaller, så det er faktisk ikke tungmetaller i den. Det er i andre vaksiner som brukes på mennesker også, men om du spiser fisk får du i deg mer gjennom det en gjennom vaksiner. 

Ja, det er ganske mye legemiddelfirmaer får unndra offentligheten, men alt de gjør må granskes av både etiske komiteer og tilsynsnemder - de har full tilgang på alt. Det er derfor ingen grunn til å lage seg konspirasjonsteorier...

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Turb said: Jo hunder dør av kennelhoste. Min første hund fikk kennelhoste når han var ni år gammel, han var kjempesyk, hostet så hele kroppen hoppet bortover gulvet (han lå på siden), han hostet opp slim og hostet til han kastet opp. Hunder kan dø av kennelhoste, på samme måte som mennesker kan dø av influensa. Faren til en venninne av meg hadde kols, han lå på sykehjem - ingen fikk besøke ham uten å være vaksinert mot influensa, hadde han fått det, hadde han dødd.

Det har ikke slått deg at grunnen til at man nå vaksinerer hunder hvert tredje år er at vaksinen har blitt bedre? At det er en ny, bedre vaksine vi får. Eller at de har sett at den varer lengre i kroppen enn tidligere antatt slik at man kan vaksinere sjeldnere og dermed unngå overvaksinering? Det skjer ny forskning hele tiden, derfor vil vi stadig få ny informasjon om de sykdommene vi har og også bedre vaksiner mot dem. Og takk og pris for det. 

DHPPI inneholder ikke tungmetaller eller kvikksølv, den inneholder svekkede linjer av virusene og fosfatbuffret saltløsning. Du kan bare søke opp vaksinene for å finne ut hva som er i dem. 

Jeg begynner å lure på om det lukter litt troll av innleggene dine... 

Alle vaksiner inneholder ett eller flere tungmetaller. Slå det opp selv. Polfarer skriver det under også:

24 minutes ago, Polfarer said: Jeg har ikke tid eller ork til å begynne å forklare hvordan immunsystemet funker og hvordan vaksiner produseres eller hvordan kroppen reagerer på forskjellige typer vaksiner. Det er så komplisert og vanskelig å forstå (helt til en ser alle sammenhengene) at det er noe jeg anbefaler å lese litt på selv.

Men det er ikke sånn at en mangler vitenskapelig grunnlag for å gi vaksiner! Det er bare tull! Vi vet at vaksiner funker og vi vet at uten vaksinene som gies så hadde både folk og dyr dødd av selv de enklest virus eller bakterier mye mye oftere. Eneste grunnen til at de som ikke vaksinerer overlever er på grunn av alle andre som vaksinerer.

Grunnen til at at retningslinjene forandres har med utvikling av mer effektive vaksiner, forekomsten av patogene varierer, type vaksine, hvordan vaksinen er fremstilt osv...

For eksempel formaldehyd brukes for å gjøre aktive patogener inaktive uten å ødelegge for at kroppen klarer å produsere antistoffer. Mengden er så liten at jeg ikke en gang hadde tenkt over det. Ville heller vært mer skeptisk til å drikke brus for eksempel.

Grunnen til at du ikke finner studier som viser helse på hunder som er vaksinert vs hunder som ikke er vaksinert er at det rett og slett er ekstremt vanskelig å gjennomføre fordi mange patogener er mer eller mindre utryddet (på grunn av vaksiner). Men det finnes mengder av studier som viser hvordan vaksinert vs uvaksinert reagerer på patogener, bare ikke i ett samfunn over lengre tid med høy forekomst.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Ser du at disse argumentene biter hverandre i halen? Vi kan ikke finne ut hvor godt vaksiner virker fordi de har virket så godt?

 

Dessuten: Visste dere at produsentene har lov til å ha forretningshemmeligheter? Alle ingredienser trenger dermed ikke å oppgis, dette gjelder både dyre- og menneskevakisner.

Nja, det kommet nå litt ann på hvordan du tolker det! Vi har vitenskapelige bevis på at vaksiner funker, men nettopp derfor har vi heller ikke mulighet til å gjennomføre et slikt eksperiment ute i dagens samfunn. Da må vi ha to ulike grupper hvor alle i den ene gruppen er vaksinerte og ingen i den andre gruppen er vaksinerte så må forholdene være så like som mulige og alle dyrene må utsettes for det samme patogene. I tillegg må en rekke andre faktorer være de samme. Det er gjort mange ganger i mindre skala, men å få til noe sånt i større skala er så godt som umulig. Og svaret vet vi...

Når det gjelder tungmetaller så er det veldig få vansker som faktisk inneholder det. Jeg kom med ett eksempel på hvordan NOEN patogener blir ufarligjort. Som det nevnes i innlegget lengre opp her er frysetørking en annen måte. Men det er så mye mer komplekst enn at alle patogener kan frysetørkes. Vi har to forskjellige grupper vaksiner, noen utvinnes fra aktive patogener som nøytralisere og noen fremstilles for eksempel ved immunisering av dyr som produserer antibodier som vi kan bruke til vaksiner.

Og ja jeg kan se hvorfor du er skeptisk til vaksiner. Jeg vil derfor igjen anbefale deg at du leser mer om immunologi. Det er ett veldig komplekst system, men når du først forstår hvordan ting henger sammen så er jeg ganske sikker på at du vil få ett litt annet syn på ting. Send meg en PM så skal jeg sende deg link til noen av de bøkene jeg har itillegg til en serie med filmer fra en veldig dyktig immunnolog :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Schæferblanding skrev:

Det er mange andre uttrykk for dette, som for eksempel vaksinering mot kennelhoste - for hva? Det er jo en ufarlig sykdom, hunder dauer ikke som fluer av kennelhoste.

Og jeg tenker jo at vaksinene som dere stoler sånn på ikke kan være så bra da, når de er avhengig av at JEG vaksinerer mine dyr. Og selv ikke da virker de 100%. Blir bare helt matt av denne logikken.

Nei, hunder dør ikke som fluer av kennelhoste, men sykdommen kan allikevel ha dødelig utgang for mange individer, da via et smertefullt forløp. Men det bryr ikke du deg om, for det har jo ikke hendt deg. Enda. 

Jeg blir bare helt matt av din arroganse og dobbeltmoral når det kommer til dyrevelferd.  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi bare skal gå for survival of the fittest.. slutt med all vaksinering av folk og dyr... slutt med antibiotikabehandling.. slutt med andre medisiner... Legg ned sykehusene også kanskje, for de er jo bare sponset av disse fæle medisinfimaenen. Også lar vi bare livet gå sin gang og ser hvem som overlever lengst :D. Da har vi brått ikke noe overbefolkningsproblem heller etter hvert... 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Orca skrev:

Formaldehyd, kvikksølv og tungmetaller. Typiske konspirasjonsteoretiske påstander og vitner om lite kunnskap om vaksiner. Kvikksølv har man sluttet med. Formaldehyd finnes også i epler :)

og i menneskekroppen.  Helt naturlig forekommende faktisk.  I små mengder fordi kroppen omformer det kjapt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er såre enkelt. Dyr er desverre dyktige på å skjule at de har det vondt, og de kan ikke snakke. Man er EIER av dyret og det innebærer ANSVAR. Først og fremst for dyret da en hund er avhengig av mennesket da mennesket i sin tid gjorde dem avhengig av oss, og så ovenfor omverden. Selvom noe er lov, betyr ikke at det er akseptabelt da vi lever i et samfunn. Moral er noe alle har, og det er aldri for sent å endre seg. Tenker man kun for seg selv, så bør man revurdere da neste ledd blir hunden og så samfunnet vi lever i. 

Ytringsfrihet har vi, men det er lett å "glemme" at vi har forhåndsakseptert enhver tilbakemelding vi måtte få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...