Guest MuffeLuff Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Har en fôrsekk hvor det står "15.9.2016". Den har vært uåpnet og stått i boden. Hunden bruker ihvertfall en måned på denne sekken. Kan den trygt brukes? Det står ikke "best før" eller "produksjons dato" det står bare "15.9.2016 D (og random tall, ser ut som klokkeslett...) ikke noe "best før" foran. Den lukter normalt. Ser normal ut. Vet den går ut om 14 dager, om det er det som er datoen. Men hvor lenge er denne trygg? Og er den i det hele tatt trygg? Siter
Guest MuffeLuff Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Han får vom utenom også.. om det har noe å si. Siter
Annik Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Med den lange holdbarheten som er på slikt, så har ikke en måned fra eller til noe særlig å si. Så lenge det blir oppbevart på riktig måte Har du plass, så kan du også legge tørrfôr i fryseren, da holder det seg bra lengre. Siter
Voffen Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Det går helt fint! Du lukter det om fôret er dårlig! Siter
Guest MuffeLuff Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Ok.. da får jeg håpe det går bra. Synd å måtte kaste en hel sekk. Siter
Malamuten Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Det hadde over hodet ikke bekymret meg, kjøpte nettopp 2 sekker med for som var rett før det gikk ut vell vitende om at de ikke kommer til å bli spist opp før et par mnd over datostempling. Ifht tørrfor så er det vell ikke først og fremst det at det blir dårlig som er problemet (selv om det selvsagt blir dårlig før eller siden), men det har jo også noe med at de skal kunne garantere næringsverdi osv i foret, regner med det taper seg litt etterhvert. Er du bekymret så kan du jo legge det i fryseren Siter
Lillekrapyl Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Hadde ikke bekymret meg heller Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 6 timer siden, Malamuten skrev: Det hadde over hodet ikke bekymret meg, kjøpte nettopp 2 sekker med for som var rett før det gikk ut vell vitende om at de ikke kommer til å bli spist opp før et par mnd over datostempling. Ifht tørrfor så er det vell ikke først og fremst det at det blir dårlig som er problemet (selv om det selvsagt blir dårlig før eller siden), men det har jo også noe med at de skal kunne garantere næringsverdi osv i foret, regner med det taper seg litt etterhvert. Er du bekymret så kan du jo legge det i fryseren Nja, det blir jo dårlig også. Fettet harskner blant annet. Men ellers er jeg helt enig. Jeg hadde også brukt det uten bekymring flere uker over datoen om det er oppbevart rett. Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 6 timer siden, Malamuten skrev: Det hadde over hodet ikke bekymret meg, kjøpte nettopp 2 sekker med for som var rett før det gikk ut vell vitende om at de ikke kommer til å bli spist opp før et par mnd over datostempling. Ifht tørrfor så er det vell ikke først og fremst det at det blir dårlig som er problemet (selv om det selvsagt blir dårlig før eller siden), men det har jo også noe med at de skal kunne garantere næringsverdi osv i foret, regner med det taper seg litt etterhvert. Er du bekymret så kan du jo legge det i fryseren Nja, det blir jo dårlig også. Fettet harskner blant annet. Men ellers er jeg helt enig. Jeg hadde også brukt det uten bekymring flere uker over datoen om det er oppbevart rett. Siter
Malamuten Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 Ja, som sagt, før eller siden blir det dårlig, men jeg er ikke så bekymret for at tørrfor med 1 år pluss holdbarhet blir harskt et par uker etter at datoen er gått ut. Siter
Guest MuffeLuff Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 7 timer siden, Malamuten skrev: Det hadde over hodet ikke bekymret meg, kjøpte nettopp 2 sekker med for som var rett før det gikk ut vell vitende om at de ikke kommer til å bli spist opp før et par mnd over datostempling. Ifht tørrfor så er det vell ikke først og fremst det at det blir dårlig som er problemet (selv om det selvsagt blir dårlig før eller siden), men det har jo også noe med at de skal kunne garantere næringsverdi osv i foret, regner med det taper seg litt etterhvert. Er du bekymret så kan du jo legge det i fryseren Han får jo vom også.. så fall i næringsverdi er ikke verdens undergang vil jeg tro. Hvordan ser jeg om fettet har harsknet? Ser ikke noe galt med fôret enda ihvertfall.. Siter
Guest MuffeLuff Skrevet 31. August 2016 Rapporter Skrevet 31. August 2016 7 timer siden, Malamuten skrev: Det hadde over hodet ikke bekymret meg, kjøpte nettopp 2 sekker med for som var rett før det gikk ut vell vitende om at de ikke kommer til å bli spist opp før et par mnd over datostempling. Ifht tørrfor så er det vell ikke først og fremst det at det blir dårlig som er problemet (selv om det selvsagt blir dårlig før eller siden), men det har jo også noe med at de skal kunne garantere næringsverdi osv i foret, regner med det taper seg litt etterhvert. Er du bekymret så kan du jo legge det i fryseren Han får jo vom også.. så fall i næringsverdi er ikke verdens undergang vil jeg tro. Hvordan ser jeg om fettet har harsknet? Ser ikke noe galt med fôret enda ihvertfall.. Siter
Malamuten Skrevet 1. September 2016 Rapporter Skrevet 1. September 2016 13 timer siden, MioMin skrev: Han får jo vom også.. så fall i næringsverdi er ikke verdens undergang vil jeg tro. Hvordan ser jeg om fettet har harsknet? Ser ikke noe galt med fôret enda ihvertfall.. Du lukter det. Lukter ikke godt. Siter
Guest MuffeLuff Skrevet 1. September 2016 Rapporter Skrevet 1. September 2016 21 minutter siden, Malamuten skrev: Du lukter det. Lukter ikke godt. Kan ikke si at tørrfôr lukter godt i utgangspunktet Men merker det vell når det går dårlig. Siter
Kristiin Skrevet 1. September 2016 Rapporter Skrevet 1. September 2016 Kjør på og for Kom over ei fortønne i kjelleren med for i, stått der ett år- det lukter ikke bra. Så du lukter det altså. Og for den saks skyld, foret var på kanten når det ble satt i kjelleren, så iværtfall stått et år over. Siter
Kristiin Skrevet 1. September 2016 Rapporter Skrevet 1. September 2016 Kjør på og for Kom over ei fortønne i kjelleren med for i, stått der ett år- det lukter ikke bra. Så du lukter det altså. Og for den saks skyld, foret var på kanten når det ble satt i kjelleren, så iværtfall stått et år over. Siter
Recommended Posts