Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen gamle tyskbøker liggende? Jeg vil kjøpe!


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har skikkelig lyst å lære meg tysk, men bøker av litt kvalitet koster ganske mye på nett.

Siden mange nordmenn har hatt tysk på skolen, så prøver jeg meg derfor her: Har du noen tyskbøker som står og støver ned i en hylle? Jeg vil veldig gjerne kjøpe, hvis boka passer mitt nivå - og om det er innenfor fornuftens grenser ang pris :P Dekker selvsagt porto! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De årene jeg har gått på skolen, barne- ungdoms- og videregående skole så har skolen holdt oss med bøker, som vi har levert tilbake etter endt skoleår. Da jeg begynte på vgs så slutta det året med at elevene måtte kjøpe bøker selv på den skolen jeg gikk på. Vet ikke om det var type allment at alle skolene gjorde det samtidig, men hvis ikke så kan det jo være noen har noen vgs bøker i tysk å selge. De fleste solgte de vel til trinnet under seg da, så spørs hvor lett det er å få tak i.

Men kanskje du kan finne noen på biblioteket å låne deg? 

Lykke til med tysken :) Jeg syntes det var noe dritt, de har sååå mye grammatikk og regler for alt xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fillerya skrev:

Mine tyskbøker fra vgs ble nok enten solgt videre evt så ble de brent på bålet :aww: 

Hahahaha :lol: Minnes den følelsen om mange fag! Særlig statistikk på universitetet. BURN IT WITH FIRE. Hadde sikkert følt sånn om tysk også, om jeg ble "tvunget" til å lære det :P

9 minutter siden, Snøfrost skrev:

Hvilket nivå er du på?
Det kan da umulig koste mye å kjøpe noen gamle tyskbøker hvis noen har liggende? (mine er ikke til salgs, hadde B-språk)

Aner ikke hvilket nivå jeg er på :lol: Har ganske greit vokabular, og kan følge en samtale på tysk. Men jeg kan null gramatikk og er verre enn en hjelpesløs selunge om jeg må snakke tysk. Så jeg trenger å øve på gramatikk. Vil tippe jeg er A1-nivå på gramatikk, mens jeg er nærmere B1-nivå på vokabular.

Jeg og svigers har interessante samtaler, hvor de snakker tysk til meg, og jeg svarer på engelsk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kanga, bestill fra Amazon, for eksempel Pu der Bär (Ole Brumm). Den brukte jeg for å få litt schwung over tysken. Lettlest og morsom.

https://www.amazon.de/Bär-Gesamtausgabe-Alan-Alexander-Milne/dp/3791513397

 

 

Herregud, tyske navn er så HILLARIOUS :lol:  Vet du, jeg tenkte på det... Kanskje man skulle lest f.eks Harry Potter på tysk? Eller er det kanskje for vanskelig språk i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hahahaha :lol: Minnes den følelsen om mange fag! Særlig statistikk på universitetet. BURN IT WITH FIRE. Hadde sikkert følt sånn om tysk også, om jeg ble "tvunget" til å lære det :P

Aner ikke hvilket nivå jeg er på :lol: Har ganske greit vokabular, og kan følge en samtale på tysk. Men jeg kan null gramatikk og er verre enn en hjelpesløs selunge om jeg må snakke tysk. Så jeg trenger å øve på gramatikk. Vil tippe jeg er A1-nivå på gramatikk, mens jeg er nærmere B1-nivå på vokabular.

Jeg og svigers har interessante samtaler, hvor de snakker tysk til meg, og jeg svarer på engelsk :lol: 

Jeg hadde tysk B språk og spansk C språk og synes språk var vanskelig :lol: Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Du er heldig som hører tysk rundt deg ,da er det jo lettere og mer motiverende. 

Men det fantes en gang en app til telefonen som var et språkkurs. Nå husker jeg ikke hva det het, men jeg mener at det ikke var så dyrt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Jeg hadde tysk B språk og spansk C språk og synes språk var vanskelig :lol: Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Du er heldig som hører tysk rundt deg ,da er det jo lettere og mer motiverende. 

Men det fantes en gang en app til telefonen som var et språkkurs. Nå husker jeg ikke hva det het, men jeg mener at det ikke var så dyrt.

Lykke til :)

Takk! Jeg hadde spansk som B-språk og russisk som C-språk. Spansken har jeg ALDRI brukt, og russisken sådär... Tysk hadde jeg i det minste hatt VELDIG bruk for nå :P Argh!


Språk-appene på telefon er veldig kjekk for å lære seg ord (duolingo, memrise etc) - men de er ikke så bra på å lære deg gramatikk. Jeg har dura gjennom alle modulene i tysk i duolingo, og er godt på veg i memrise. Men det hjelper ikke såååå mye på å forstå alle kasus, bøyninger, kjønn og gud vet alt de finner på i dette tyske språket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tuvane skrev:

Lurer faktisk på om jeg har Harry Potter liggende på tysk et eller annet sted. :o Altså den første boka...

Zhe queztion iz zhen: warum?! :P

(Oder, in Deutsch, dann die Frage ist: warum?! :P  Ish. Ich glaube.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ich have versucht, besser in Deutsch zu werden. Ich was furchtbar schlecht Deutsch zu sprechen, aber ich war gut im schreiben. Es war leider mehr als zehn Jahren. Jetzt schreibe ich nur Unsinn Deutsce, aber ich verstehe viel.

Würden Sie Harry Potter auf Deutsch kaufen? Wenn ich es finden kann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Herregud, tyske navn er så HILLARIOUS :lol:  Vet du, jeg tenkte på det... Kanskje man skulle lest f.eks Harry Potter på tysk? Eller er det kanskje for vanskelig språk i begynnelsen.

Vil anbefale deg å lære deg en del grammatikk før du prøver deg på sånne bøker. Jeg prøvde å lese twilight på tysk når jeg gikk på VGS, hadde hatt tysk på ungdomsskolen og hadde videre tysk på vgs, og grammatikken i den boka var alt for avansert til at jeg lærte noe av det, selv om jeg forsto det som sto sånn ca. Der kom det helt nye bøyninger og kasuser som jeg ikke hadde lært på skolen enda nemlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...