Wildlife Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Vi er siste rase ut i ringen! Egentlig ganske fint. Ser det er 9 malamuter påmeldt. Vurderer litt å trekke oss pga albuene hans fortsatt er rosa og mangler pels på et punkt. Ikke så pent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Dommerendring . Dritt Irsk dommer hadde sittet fint , norsk passer dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 1 time siden, yurij skrev: Dommerendring . Dritt Irsk dommer hadde sittet fint , norsk passer dårlig Får ikke dere "alltid" dommerendring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 40 whipser påmeldte, så det blir jo litt konkurranse ser det ut som. Hvordan er det med cert? Er det kun en hund av alle som stilles som kan få cert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 1 minutt siden, Stine skrev: Får ikke dere "alltid" dommerendring? Føler det :/ Også har jeg en som ikke har så mye å gjøre i champion klassen hos dommere som vanligvis ser de svenske champions. Da bør han heller gå i bruks. Så fra ire til skandinav har mye å si for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: 40 whipser påmeldte, så det blir jo litt konkurranse ser det ut som. Hvordan er det med cert? Er det kun en hund av alle som stilles som kan få cert? 2 , beste hanne og tispe som ikke er champion ( eller fullcertet) fra før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Blir litt konkurranse i ringen i Rogaland også, men mest fra hunder fra mitt oppdrett. Moro! Har jeg telt riktig er alle hannene herfra. 2 UK hanner (en av de tipper jeg blir beste hann om noen av de) og en AK hann herfra. 1 JK tispe som er "vestlending" men herfra og 1 UK tispe (søster til hannene) og 1 AK tispe. Av de 3 resterende vet jeg pr nå hvem 1 tispe i AK er. Ingen av hundene jeg kjenner til er fullcertet eller CH. Blir interessant og se, for jeg er nå ikke så sikker på at mine hunder faller dommeren i smak. Han er nok vant til litt annen type Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 1 time siden, yurij skrev: 2 , beste hanne og tispe som ikke er champion ( eller fullcertet) fra før Okei, da er sjansen bittelitt større da, enn om bare de delte ut ett cert. Kanskje vi sees? Vi stiller i ring 13, oppmøte kl. 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: Okei, da er sjansen bittelitt større da, enn om bare de delte ut ett cert. Kanskje vi sees? Vi stiller i ring 13, oppmøte kl. 10 Ring 11 , kl 10 Fordel med å ikke dele ring og dommer med affene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Akkurat nå, yurij skrev: Ring 11 , kl 10 Fordel med å ikke dele ring og dommer med affene Oh? Er de ikke helt greie? Får gjemme Blitz inni jakka eller noe da xD De skal inn rett før whipsene, så blir vel heller vanskelig å unngå dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Akkurat nå, Sprettballen skrev: Oh? Er de ikke helt greie? Får gjemme Blitz inni jakka eller noe da xD De skal inn rett før whipsene, så blir vel heller vanskelig å unngå dem. Joda, men jeg blir veldig glad om man får ring ute uansett vær. Affene har en liten tendens til å klage om det blir bløtt og få flyttet på seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 (endret) Ahaa, hehe. Janei, vestlandsvær er ikke alltid like greit. Tipper ikke Blitz blir superhæppi om det detter ned hun heller akkurat. I det minste blir det likt for alle da. Og hun er nok ikke den mest pysete med tanke på vær og vind heller egentlig. Vi får krysse fingrene for oppholdsvær i det minste, mer skal jeg ikke kreve. Bedre vær blir en bonus Blir spennende å se hva dommer synes, irer pleier ikke være såå glad i Blitz' sin type har jeg skjønt. De liker de spinkle. Pluss at hun er såpass lys, er litt lotto om dommer liker lyse hunder. Sist vi stilte syntes jo dommer at Blitz var såååååå nydelig, det var ikke måte på hvor pen og flott hun var Det var norsk dommer da. Endret 30. August 2016 av Sprettballen La til noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 13 minutter siden, Sprettballen skrev: Ahaa, hehe. Janei, vestlandsvær er ikke alltid like greit. Tipper ikke Blitz blir superhæppi om det detter ned hun heller akkurat. I det minste blir det likt for alle da. Og hun er nok ikke den mest pysete med tanke på vær og vind heller egentlig. Vi får krysse fingrene for oppholdsvær i det minste, mer skal jeg ikke kreve. Bedre vær blir en bonus Blir spennende å se hva dommer synes, irer pleier ikke være såå glad i Blitz' sin type har jeg skjønt. De liker de spinkle. Pluss at hun er såpass lys, er litt lotto om dommer liker lyse hunder. Sist vi stilte syntes jo dommer at Blitz var såååååå nydelig, det var ikke måte på hvor pen og flott hun var Det var norsk dommer da. Vi kommer og heier Du har ihverfall en som skiller seg litt ut . En som ikke er stripete 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 30. August 2016 Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Akkurat nå, yurij skrev: Vi kommer og heier Du har ihverfall en som skiller seg litt ut . En som ikke er stripete Jepp, vi er klare for å kose oss i ringen uansett Vi skal inn først etter valpene regner jeg med, siden hun stiller i juniorklasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 30. August 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. August 2016 Kun to stabijer - altså intet nytt under solen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoloomg Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 16 timer siden, yurij skrev: 2 , beste hanne og tispe som ikke er champion ( eller fullcertet) fra før Hva vil det si å være fullcertet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoloomg Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 dobbelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoloomg Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 trippelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 21 minutter siden, yoloomg skrev: Hva vil det si å være fullcertet? At du ikke kan nyttiggjøre deg av flere CERT for championat. Dvs en hund under to år med to CERT, en champion, eller en hund over to år som har de CERTene den trenger, men som mangler bruksmeritter for å utløse championat. Har hunden under to år kun små-CERT, kan den fremdeles ta et stort, fordi den trenger stor-CERT for championat, men den kan ikke ta flere små-CERT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 21 minutter siden, yoloomg skrev: Hva vil det si å være fullcertet? At du ikke kan nyttiggjøre deg av flere CERT for championat. Dvs en hund under to år med to CERT, en champion, eller en hund over to år som har de CERTene den trenger, men som mangler bruksmeritter for å utløse championat. Har hunden under to år kun små-CERT, kan den fremdeles ta et stort, fordi den trenger stor-CERT for championat, men den kan ikke ta flere små-CERT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoloomg Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 4 minutter siden, Tuvane skrev: At du ikke kan nyttiggjøre deg av flere CERT for championat. Dvs en hund under to år med to CERT, en champion, eller en hund over to år som har de CERTene den trenger, men som mangler bruksmeritter for å utløse championat. Har hunden under to år kun små-CERT, kan den fremdeles ta et stort, fordi den trenger stor-CERT for championat, men den kan ikke ta flere små-CERT. Okey, skjønner! Nå som jeg var i gang med å spørre, reserve cert, er det noe stas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoloomg Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 4 minutter siden, Tuvane skrev: At du ikke kan nyttiggjøre deg av flere CERT for championat. Dvs en hund under to år med to CERT, en champion, eller en hund over to år som har de CERTene den trenger, men som mangler bruksmeritter for å utløse championat. Har hunden under to år kun små-CERT, kan den fremdeles ta et stort, fordi den trenger stor-CERT for championat, men den kan ikke ta flere små-CERT. Okey, skjønner! Nå som jeg var i gang med å spørre, reserve cert, er det noe stas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 Akkurat nå, yoloomg skrev: Okey, skjønner! Nå som jeg var i gang med å spørre, reserve cert, er det noe stas? Det betyr at du får certet hvis den som får cert er fullcertet, eller noe sånt. Men @Tuvane; Du kan få 3 cert, som unghund(før 2 år), men da må du få et cert til etter fylte 2 for å bli champion, slik jeg har forstått det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 *sukk* dobbeltpost... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest *Kat84* Skrevet 31. August 2016 Rapporter Share Skrevet 31. August 2016 1 minutt siden, Sprettballen skrev: Det betyr at du får certet hvis den som får cert er fullcertet, eller noe sånt. Men @Tuvane; Du kan få 3 cert, som unghund(før 2 år), men da må du få et cert til etter fylte 2 for å bli champion, slik jeg har forstått det. Men når hunden da er over 2 år regnes den ikke lengre som fullcertet, fordi den da ikke har alle certene den kan nyttiggjøre seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts