Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring

marim
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...

Har Agria veterinærforsikring, rehabilitering og medisin, betaler ca 3200,- i året mener jeg å huske. Har vært veldig fornøyd med Agria. Har brukt forsikringen i forbindelse med at hunden min ble angrepet av en annen hund og Agria har vært veldig greie å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Malikaz
14 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg byttet akkurat til dnb, nå betaler jeg 4000,- for 2 hunder. Til agria betalte jeg 6500,- i året. 

Dnb vant testen på tvhjelper deg, så gjenstår å se om de funker bra. De har også mye lavere egenandel enn agria. 

Dnb sin forsikring virker veldig bra, men allikevel ser jeg at flertallet har agria... Nemi skal visst også være en ok forsikring, men den har jeg ingen erfaring med. 

Stemmer det at dnb sin forsikring kun gjelder frem til hunden er 10 år? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hælja skrev:

Dnb sin forsikring virker veldig bra, men allikevel ser jeg at flertallet har agria... Nemi skal visst også være en ok forsikring, men den har jeg ingen erfaring med. 

Stemmer det at dnb sin forsikring kun gjelder frem til hunden er 10 år? :-) 

Ja, den går ut hovedforfall etter at hunden har fylt 10 år. Jeg skiftet nå i oktober, og hunden min er født november. Så hun blir 10 år og 11 mnd før forsikringen utgår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dnb, ikke noe tull. De har direkteoppgjør men når veterinær ikke godtok det fra dem sørget de for at jeg fikk igjen pengene etter ei uke.  De er alltid tilgjengelige og var null problem med saken. 

At den ikke gjelder lenger enn 10 år er egentlig ikke noe krise på den rasen vi har nå. Men har man raser som fort blir 12-14år så er nok andre mer ideelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne litt jeg - noen som har erfaring med forsikring hos Obos? Jeg tenker å få forsikret Nemi, men er skeptisk til at forsikringen opphører når hun blir 10 år. Det er jo gjerne etter det at det går nedover. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i dette. Rocky var forsikret i If i hvert fall i et par år, muligens var han i Tryg før det. Litt usikker på hvem som hadde forsikringen de første årene og hvilket selskap som ble brukt, men pappa har i hvert fall kun Tryg nå.

Har begynt å tenke litt på hvor nestemann skal forsikres henne, selv har jeg forsikringer i Nordea og Tryg, og mannen har i DnB.

Føler gjensidige og agria er de vanligste? Og det er litt sånn 50/50 på begge to hvordan folk har erfart dem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...