Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr til valp (førstegangseier)


Recommended Posts

I september får samboeren min og jeg en valp. Når vi er ferdig med oppussingen vil vi begynne å kjøpe inn litt utstyr til Valpen som da er 3,5 mnd.
Hvilken type utstyr mener du er ett "must"?

Jeg har kjøpt:
- Halsbånd (usikker på om det er stort nok, men får vi byttes hvis ikke). Skal kjøpe sånn til å gravere inn navnet hennes og tlf.nr mitt slik at det er lett tilgjengelig OM hun skulle forsvinne. Hun skal chippes og ID-merkes når hun flytter hit.
- Bånd til å gå tur
- Matskål + en matskål til å ha med på tur.
- Pose/pung til å ha godbiter i.
- Hundeposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kjøpt en sele etter dere har hentet henne. Valper kaster seg mye rundt i båndet. 

En pung til å ha godbiter i? Leker. :) Tauknuter og kong er veldig fint! Kong kan fylles med litt leverpostei. 

Er det deres første valp er det fint med en bok som inneholder litt info. Da har du noe å lese på mens du venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er også planen tenker jeg. Jeg var litt i mot det til å begynne med (for lite kunnskap), men har skjønt viktigheten av det, så hun skal få sele når hun hr blitt hentet.

En sånn til å ha godbiter i, har jeg (glemte å skrive det på listen).

Hva er kong?

Familien har hatt hund når jeg var barn (ca 11-12 år), men da var det mamma som hadde ansvaret. Har kjøpt boen 100% hverdagslydighet, så leser litt i den samtidig som jeg kikker litt på forumet. Er midt i flytting, så litt begrenset med tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bjornal skrev:

Ville kjøpt inn 100% positiv hverdagslydighet og en klikker så du har til å begynne å trene med hunden når den kommer. Enkle ting som sitt, ligg og sånt kan man godt begynne å trene inn med en gang.

Takk :) Den boken har jeg akkurat kjøpt og begynt så smått å lese i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende mange glemmer bæsjeposer.

Godbiter, tyggesaker - du får jo valpen når det nærmer seg tannfelling og kløe. Solide leker som tåler en del tygging - eller billigere alternativ som en gammel t-skjorte med flere knuter.

Eddik og tannbørste - pensles på stolbein, karmer og lister som valpen vil gnage på. Billigere og enklere enn de sprayene som zoobutikkene selger.

Klotang og børste egnet for hundens pels - ikke fordi det nødvendigvis haster med pelsstell med en gang, men fordi det er en del av håndteringstreningen, så like greit å klippe klør og børste pels fra første stund så valpen fortsetter å være vant til det.

Fulladet fotoapparat, valpetiden går så altfor fort <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P Ja. Jeg har tre ruller. Det var det første som ble kjøpt :P

Har ett relativt godt kamera, men har også kjøpt en mobil med ett kamera som tar litt bedre bilder enn bare korn (forhåpentligvis), men blir nok å ha med kameraet tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ruller varer tre dager den første tida,  så kjøp mer ;)

Små hvite tyggebein var gull her i den alderen og myke gummiballer med masse piping. Gjerne med pigger. Legg de i fryseren så blir de skikkelig gode og kalde når det klør som verst i tennene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...