Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg hadde aldri turt å ha en slik hund løs jeg. Det er en grunn til at Odin ikke går løs på tur veldig ofte, og svært sjelden når jeg går med begge hundene. Når man vet man har en hund som kan reagere på folk eller dyr så må man ha stålkontroll, på den ene eller andre måten.

Jeg skjønner absolutt ønsket, og gleden ved å se hunden løpe løs, men det er virkelig ikke verdt den potensielle prisen (selv om det stort sett er de andre som må "betale").

Skrevet

Mens her, hvor bikkja tydeligvis ikke er helt i vater, og flyr på en turgåer, så er det bare en liten bot og smekk på lanken. Ingen avlivning eller omplassering. Var det noen som sa likhet for loven?

  • Like 9
Skrevet

Ble bitt flere ganger, hadde skrubbsår og blåmerker, men ingen bittsår? Det står heller ikke om hunden ble avlivet, eller hvaslags hund det var. Litt lite informasjon.

Kjipt å ikke ha en slik hund i bånd ja.

2 minutes ago, Pringlen said:

Mens her, hvor bikkja tydeligvis ikke er helt i vater, og flyr på en turgåer, så er det bare en liten bot og smekk på lanken. Ingen avlivning eller omplassering. Var det noen som sa likhet for loven?

Mulig det var en border collie? :P

Skrevet
9 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Mulig det var en border collie? :P

En veldig feit border collie da siden den veide 50 kilo i følge artikkelen ... :-D

Skrevet
17 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Ble bitt flere ganger, hadde skrubbsår og blåmerker, men ingen bittsår? Det står heller ikke om hunden ble avlivet, eller hvaslags hund det var. Litt lite informasjon.

Kjipt å ikke ha en slik hund i bånd ja.

Mulig det var en border collie? :P

Den var sikkert langhåret og bamseaktig, for sånne søte hunder er ikke potensielt farlige, sånn som de korthåra kamphundene er :P

 

Nei da (jo da) Men for all del, å bøtelegge eier for lovbrudd er i hvettfall en straff som står langt bedre til "forbrytelsen", enn disse andre sakene vi ser. Hvorfor utøves ikke dette likt fra sted til sted. Om jeg kjører litt for fort, så får jeg bot som står i forhold til fartsoverskridelsen. Det er ikke sånn at noen politidistrikt i steden velger å ta fra meg bilen og sende den på skrot, liksom...

  • Like 2
Skrevet
37 minutter siden, Pringlen skrev:

Den var sikkert langhåret og bamseaktig, for sånne søte hunder er ikke potensielt farlige, sånn som de korthåra kamphundene er :P

 

Nei da (jo da) Men for all del, å bøtelegge eier for lovbrudd er i hvettfall en straff som står langt bedre til "forbrytelsen", enn disse andre sakene vi ser. Hvorfor utøves ikke dette likt fra sted til sted. Om jeg kjører litt for fort, så får jeg bot som står i forhold til fartsoverskridelsen. Det er ikke sånn at noen politidistrikt i steden velger å ta fra meg bilen og sende den på skrot, liksom...

Du, min langhårede schäfer er visst livsfarlig, så hjelper ikke alltid å ha lang pels og være fluffy. :P

Eieren virker jo forøvrig litt smått dum, som mener at kvinnen fremprovoserte angrepet... man kan jo ikke forvente at alle turgåere stopper opp og står i ro hver gang de skulle møte på en hund. Med mindre man er veldig hundevant vil jeg tro at de fleste kanskje sliter litt med å stå i ro når 50kg + med pels kommer bort og biter. Da skal man ha et over gjennomsnittslig høyt mot og være veldig sikker på situasjonen.

Forøvrig en mye mer passende straff her, og en langt mer fornuftig dommer. Det svir i pungen for eier, og han kommer nok ikke til å ha hunden løs noe mer.

  • Like 4
Skrevet

For en dust av en hundeier!
Vedkommende skal være veldig glad for at det kun ble 12.000 i bot.Jeg hadde vært rimelig forbannet om jeg ikke kunne passere en hund uten å bli nafset tak i og hunden var løs!

Jeg er ikke redd hunder. Jeg er ikke redd voldsomme hunder, men jeg vil forbeholde meg retten til å ikke bli nafset på bare fordi en hundeeier ville lufte bikkja løs.


Hadde bikkja slitt seg derimot, skulle jeg utvist forståelse dersom hundeeier var litt ydmyk. Uhell kan skje alle.

  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...