Gå til innhold
Hundesonen.no

Zero DC til whippet? Evt sheltie?


Recommended Posts

Guest Christine
4 timer siden, Tonje skrev:

Nå har jeg målt begge to, og i følge størrelsesoversikten skal Blaze ha den minste, og Felix den nest minste. Skeptisk :P Men jeg får vel bare bestille og prøve :) 

Vet ikke om det hjelper, men begge mine (setter og terv) har S/M. @Anette har jo garantert solgt til alle agility-sheltiene og kan sikkert si noe om størrelse der, sånn til tross for at sheltiene er alt fra small til large :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg målt begge to, og i følge størrelsesoversikten skal Blaze ha den minste, og Felix den nest minste. Skeptisk [emoji14] Men jeg får vel bare bestille og prøve [emoji4] 

Min border på 22 kg har S/M, og den er nesten litt stor for ham. [emoji14]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tonje skrev:

Nå har jeg målt begge to, og i følge størrelsesoversikten skal Blaze ha den minste, og Felix den nest minste. Skeptisk :P Men jeg får vel bare bestille og prøve :) 

Kamar hadde SX. Han var litt over 40 cm høy og veide 10,5 kilo. Den passet ham perfekt, som sagt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Christine skrev:

Vet ikke om det hjelper, men begge mine (setter og terv) har S/M. @Anette har jo garantert solgt til alle agility-sheltiene og kan sikkert si noe om størrelse der, sånn til tross for at sheltiene er alt fra small til large :P 

Bea til Silje Johansen har Mini2. generelt bruker jeg mini2 og SX på sheltier, noen litt større er over på SL. Sheltier varierer jo ganske bra i størrelser :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snoffe skrev:

Hmm.. Lurer litt på om jeg har bestilt en størrelse for stor til Casper. Har bestilt S/M, håper det går greit å bytte hvis den er for stor. Spent på når den kommer i posten. 

Keo på 23kg har S/M, en godt pelset Lyn på 15kg har S.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Hmm.. Lurer litt på om jeg har bestilt en størrelse for stor til Casper. Har bestilt S/M, håper det går greit å bytte hvis den er for stor. Spent på når den kommer i posten. 

Etter målene kunne Aron ha hatt en S/M om jeg husker riktig, men han har S :)  Drever på 20kg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2016 at 11:44 AM, Tonje skrev:

Er det noen som har denne sela til whippet eller sheltie? Jeg er litt skeptisk til hvordan den vil passe, så hadde vært kjekt å høre erfaringer.

Flere jeg trener med som har sheltie har denne selen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2016 at 9:50 PM, Snoffe skrev:

S/M ble definitivt for stort :P Men selen passet til min mor sin border collie, så da får jeg kjøpt en ny i en mindre størrelse :)

Om det er str S du vurderer, så har jeg den om du vil prøve på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd selen noen dager og er sånn passe fornøyd. Den sitter fint på, og funker utmerket når hunden ikke trekker. Når han begynner å trekke (legge seg i selen) så blir det mye harking og vesing. 

Min plan har uansett vært å ha den som tursele, for så å kjøpe en ordentlig trekksele sydd på mål når hunden er utvokst. Så er ikke helt krise, og i hvertfall ikke når jeg fikk fatt i selen til en billig penge.

Zero dc selen ligger definitivt mye bedre på whippeten en noen av de andre selene jeg har til han.Så kommer til å fortsette å bruke den, får heller begrense at han trekker så mye. 

Tror ikke jeg kunne hatt mindre størrelse heller. Men det får jeg ikke vite med mindre jeg finner selen i butikk å får prøvd. Kan hende det hadde gått, men hadde nok vært helt helt på grenser rundt halsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Har fått prøvd selen noen dager og er sånn passe fornøyd. Den sitter fint på, og funker utmerket når hunden ikke trekker. Når han begynner å trekke (legge seg i selen) så blir det mye harking og vesing. 

Jeg synes den ser for stor ut i halsen på din, så det er nok derfor han harker når han trekker. De skal være ganske trange i halsen, så de ikke presser på luftrøret :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg synes den ser for stor ut i halsen på din, så det er nok derfor han harker når han trekker. De skal være ganske trange i halsen, så de ikke presser på luftrøret :)

 

Er nok det som er problemet ja. 

Blir egentlig litt forundret over at de har et måleskjema man skal følge, også er selen fremdeles for stor rundt halsen. Casper er 37 cm på det bredeste rundt halsen (der det er naturlig at halsbåndet hviler når det er løst på liksom :P ), og str S er fra 34-40 cm. Da er det jo åpenlyst å velge den selen?:icon_confused: 

så, min konklusjon er at jeg fortsatt leter etter den perfekte sele :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...