Gå til innhold
Hundesonen.no

Forebygge træler


Recommended Posts

Hvordan kan man unngå træler på albuene til hunden?

Ser at det er betydelig mindre pels på albuene og vil vel etterhvert bli træler der om det ikke blir forebygget på npe måte? Han vil bare ligge på gulvet (er kaldere der enn teppet/seng).

Tips mottas med takk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har det også, og jeg har inntrykk av at det er "vanlig" på større hunder. Jeg har smurt på noe som heter "Dermoscent bio balm cream". Det står at det er "for dogs hacke dry nose paws calluses thickened skin". Men jeg har ikke smurt på det så ofte som jeg bør, men det kan se ut som det funker om man er strukturert nok til å huske på å smøre på ofte nok. :)

Og jeg kan forstå at hunden vil ligge på gulvet og ikke noe underlag når det er så varmt/klamt som det er! Min hund vil også bare ligge på gulvet, helst på kjøkkenet på flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har nå har ikke træler, antagelig fordi de er flinke til å ligge i sofa eller på seng, ikke alltid, men for det meste så gjør de det. Malamutene derimot hadde alltid en sånn flekk på albuen, de syntes det raskt ble varmt å ligge på ting å lå stort sett rett på gulvet. Fant aldri noen løsning på det, og ettersom de ikke plages av det så gjorde jeg ikke noen stor innsats i å få de til å ligge på ting heller. Kjølematte kanskje de vil foretrekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...