Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmestrikk og luksusgarn selges


Recommended Posts

Tjohoi! 

Jeg har noen halser og sjal som jeg tenker å selge slik at de forhåpentligvis får litt bruk. Nå ligger de bare i poser og venter på å bli en bursdagsgave, det er litt for dumt. Nå kom det en uforutsett regning, og jeg fikk tatt meg sammen. 

450,- inkludert porto pr stk. Jeg bor i Trondheim og alle er hjertelig velkomne til å hente her om de vil. 

Først ute er et stort, deilig sjal (ca 3 meter bredt) strikket i Tanis Fiber Art Yellow Label i fargene "Frost" og "Chestnut". Dette er 100% ren håndfarget merino som kan vaskes i maskin. (Anbefaler alltid håndvask og tørking flatt for hjemmestrikk uansett da men) *SOLGT*

file_medium2.jpg

file_medium2.jpg

Så har jeg en hals strikket i Mountain Colors Twizzle i fargen "Headwaters". Nydelige grønn og blåtoner med innslag av lilla og sort. Dette er håndfarget garn i 85% merino og 15% silke. Anbefaler håndvask.

file_medium2.jpg

 

file_medium2.jpg

 

Så har vi enda en hals. Denne er strikket i Tanis Fiber Arts Orange Label i fargen "Sand". Håndfarget garn i 75% merino, 15% kasjmir og 10% silke. Anbefaler som vanlig håndvask.

file_medium2.jpg

file_medium2.jpg

Til slutt et sjal som også er strikket i Tanis Fiber Arts, men dette i Red Label som er det deiligste garnet du kan tenke deg. Fargen er "Saffron", og den er penere i virkeligheten enn på bildene. Garnet består av 75% merino, 15% kasjmir og 10% silke. Håndvask (!!)

file_medium2.jpg

file_medium2.jpg

 

I tillegg ville jeg sjekke om det er noen som vil hjelpe meg å slanke garnlageret mitt litt. 

Først ut Malabrigo Worsted i tre forskjellige farger. Håndfarget 100% merino, ettråds. Håndvask (!!). 192 m pr 100 gram. 120 kr pr stk pluss porto.

"Glazed carrot" (130 kr)

file_medium2.jpg

file_medium2.jpg

"Sunset"

file_medium2.jpg

"Continental"

9801014203_f61c74fac1_b_medium2.jpg

Kjøp dem samlet for 450 kr.

file_medium2.jpg

Så Malabrigo Chunky i fargen "Vermillion". Håndfarget 100% merino, 91m pr 100 gram. Selger totalt 400 gram. Håndvask! 400 kr pluss porto.

file_medium2.jpg

file_medium2.jpg

Malabrigo Arroyo i fargen "Coffee Toffee". Håndfarget 100% superwash merino, 306 meter pr 100 gram. Maskinvask på eget ansvar. 150 kr pluss porto.

13760303403_6ea74a6ddc_h_medium2.jpg

Malabrigo Twist i fargen "Paris Night". Håndfarget 100% merino, 137 meter pr 100 gram. Håndvask! 360 kr pluss porto.

file_medium2.jpg

Hedgehog Fibers Merino Singles i fargen "Film Noir". 100% superwash merino, 220 meter pr 100 gram. Maskinvask på eget ansvar. 400 kr pluss porto

file_medium2.jpg

 

Dream in Color Jilly Lace i fargen "Hey Sunshine". 100% superwash merino, 805 meter pr 113 gram. Maskinvask på eget ansvar. 180 kr pluss porto

file_medium2.jpg

 

Og til slutt gir jeg dette et forsøk... 
Dette er meg som prøver å kaste inn håndkleet igjen. Dette er en påbegynt Pickles Tettiflett genser i dobbel tråd Madelinetosh MCN Sport i “Clover”. Håndfarget 80% merino 10% kasjmir og 10% nylon. Skikkelig deilig luksusgarn men dette har blitt mitt hatprosjekt. Jeg kommer aldri til å gjøre det ferdig og jeg får helt fnatt over at det bare ligger der og ler av meg. Noen som ønsker å ta det over? Hele bolen er ferdig og forstykket er påbegynt. Strikkes på pinne 15 og oppskriften er gratis. Dette er garn som koster ca $30 pr hespe (det er nå discontinued) og det er totalt ca 780 gram. Høystbydende over 550 kroner pluss porto. Rekker du opp prosjektet har du mer enn nok til en deilig luksusgenser, evt får du en nesten ferdigstrikket luksusgenser servert i hånda. Alle hesper er enten strikket eller nøstet opp, med unntak av ett. 

Genser
21998638211_caa3363272_z.jpg

Garn

21998637891_ae141fa8af_z.jpg

 

21988821615_1f871c1ee3_z.jpg

21366051604_367acae1b4_z.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Ååå, den øverste der! Hmm.. Må tenke litt! Fine farger som passer til tre av jakkene mine :P Og jeg elsker turkis!

Og det er så fin kombinasjon med brunt! Bare si fra når du har tenkt du. :) 

 

Og folkens, ikke være redd for å gi bud om prisene er bonkers da! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Det bare roooooper Frida liksom. Funker det å bruke sjalet som skjerf/hals eller blir det for stort tror du?

Jeg hadde absolutt brukt det som trekantskjerf ja. Det er bredt, men ganske smalt. Blokket det til 300x42 cm. Tror egentlig det er den peneste måten å bruke det på. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...