marlenbli Skrevet 28. April 2016 Rapporter Skrevet 28. April 2016 Kom med deres beste tips for å bygge muskler på hundene! Jeg ønsker mer definerte muskler på mine, så tips til variert trening taes imot med takk! Litt tidlig å bygge voldsomt på yngste enda, men hvertfall på rottisen. Vi går mye tur i ulendt terreng og bruker også vektmansjetter på beina, men får jo ikke så mye vekt i disse, da. Hva gjør dere? Siter
Zitka Skrevet 28. April 2016 Rapporter Skrevet 28. April 2016 Kaste ball i oppoverbakker og la de løpe i myr er triksene jeg har.. 1 Siter
Guest lijenta Skrevet 28. April 2016 Rapporter Skrevet 28. April 2016 Ser ut som min blir mer deffinert nå som jeg prøver å få min til å bli bevist på at han har fire føtter. Altså de små oppgavene som har med balanse blandt annet. Siter
mokken Skrevet 28. April 2016 Rapporter Skrevet 28. April 2016 Variasjon i treningen tenker jeg er viktig. Forskjellige aktiviteter vi veksler mellom er kløv, svømming, ski, trekk, gå/løpe i myr, sykkeltur, joggeintervaller, kjettingtrekk, skogs- og fjellturer, bakketrening og sykling. Trener også litt balanse og bakparstkontroll på balansepute. 2 Siter
Pointerbølle Skrevet 28. April 2016 Rapporter Skrevet 28. April 2016 Kløvbæring svømming rolig trav i oppoverbakke og ulendt terreng klatring kickbike/kickspark 1 Siter
jma Skrevet 10. Mai 2016 Rapporter Skrevet 10. Mai 2016 Ting jeg gjør for å bygge muskler er turer med kløv, kjettingtrekk, løping i sandbakker eller turer i ulendt terreng, og lek med springpole/flirtpole. 1 Siter
Turb Skrevet 11. Mai 2016 Rapporter Skrevet 11. Mai 2016 Gå i sakte fart opp og ned bakker eller sandtak. Det er tung jobb for både deg og hunden... Ellers opplevde jeg det samme med min forrige som noen nevnte over. Balansetrening på ball, ryggeøvelser, sitte bamse, løfte diagnale bein og holde dem i tre sek (max tre rep i en serie) osv gjorde at ryggmusklaturen hevet seg mye og ga mye bedre overlinje og generell styrke på hunden. Så at ting han før hadde syntes var tungt gikk mye lettere. Siter
RDJ Skrevet 14. Mai 2016 Rapporter Skrevet 14. Mai 2016 Det er jo naturlig å tenke at det som bygger muskler på oss mennesker også gjør det på hund. Altså anaerobt arbeid/høyintensitetsøvelser. Sprint, gjerne i bakker, grustak eller lignende, samt trekking og kløving er sikre kort. 1 Siter
Hermes Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Opp! Lillegutt skal snart begynne litt styrketrening, ved siden av all tur og løping han får. Begynner med trekking av kjettinger i første omgang, og går videre til kløv når han er fullt utvokst. Siter
Kaja Skrevet 23. Februar 2017 Rapporter Skrevet 23. Februar 2017 Ymse ser stort sett ut som en muskelbunt (bortsett fra nå når han er sjuk, nå er han feit, faktisk ) Anyways, han svømmer, trekker og bærer kløv, samt løser mye løs i kuppert terreng. Vi går mye topptur på vintern (hvor han løper opp og ned til toppen mange ganger før jeg kommer meg opp). Siter
Recommended Posts