Gå til innhold
Hundesonen.no

Amubullen Alvin

Mentha
 Share

Recommended Posts

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært her i ei stund, og syntes det er på tide at jeg lager ei tråd om Alvin   Alvin er en amerikansk bulldog på litt over halvåret- født 2 september 2015.  6 mnd. er tydeligvis hormon

Sitter å ser igjennom bilder fra i vinter, og det slår meg hvor kul bikkje jeg har! Jeg pleier å si når folk spør at jeg egentlig ikke har jobba så mye med han, at han nesten har kommet som "ferdig

Vi har hatt julephotoshoot for noen dager sida, ooog.. det gikk jo greit, det! Etter litt overtalelse, og pælming av x-antall snøballer i den retningen kamera stod, fikk jeg noen bilder hvor Alvin så

Posted Images

12 timer siden, Mentha skrev:

Hahaha, skal bli bedre å oppdatere tråden her inne :P 

Han er veldig god, altså. Akkurat blitt slutt med meg og typen, og da er det deilig å ha Alvin i hus som får dagene mine til bli lysere :) 

Og tusen takk for fine ord! :D

Åå :hug: da er det godt med en going :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvin ble 11mnd i går, tida går så fort.. Han er ikke noe valp lenger, men blitt en fin unghund! :ahappy: 

Vi tok feiringa en dag på forskudd, og dro på tur til Narefjell i Sauheradfjella. 1 1/2 time til toppen og veldig fin utsikt! Beste turkompisen min :heart:

13920627_10153567092825870_8705689607075163184_n.jpg

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 1 month later...

Herregud som tida går, her er det alt for lenge siden det har skjedd noe :P 

En liten oppdatering:
Alvin er snart 14mnd. gammel, og han er fortsatt like fantastisk som han alltid har vært. Vi har vært på mange flotte turer, og vi går spor så det suser etter! I går gikk han faktisk spor på ca 800m med 4 vinkler, gikk som ei klokke! Sinnsykt moro! Prøvde meg på 1km på vår grusvei med kort liggetid i dag da; Han gikk litt for fort og vimsete for min del, så her er det noe vi kan trene på :) vurderer å legge et kortere spor på grusen med noen gjenstander til helga i håp om at det hjelper.. Er litt grønn på sportrening, så må bare prøve meg fram.. All trening er god trening! :D 

Legger med et til bilde av tur til Nare som vi gikk for noen uker sida.. Sjarmøren min! DSC_0306.jpg

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 at 11:47 AM, LØJ skrev:

Så søt :wub:

På 29.10.2016 at 10:22 PM, Teserere skrev:

Fining!

På 30.10.2016 at 8:10 PM, Katharina skrev:

Så nydelig. ❤️ fint navn på han :)

Tusen takk, dere! Er selvfølgelig helt enig :P Navnet har han med seg fra oppdretter. Min lille chipmunk <3 

Nå gleder vi vårs til snøen kommer, så vi kan snørekjøre!! Bor rett ved løypene, så er ikke noe problem å ta seg en times tur på skia :) vurderer å kjøpe truger også, så jeg kan gå i skauen når det er mye snø også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

18 mnd. allerede <3 

Alvin er på en måte som en potet, han- han kan brukes til det meste! Han går spor, lydighet er helt OK, og det lille vi har trent av rundering er han så flink. Går han som ei kule! 

Kunne ikke fått en bedre førstegangshund og prøveklut :wub:

fullsizeoutput_1fd.jpeg

DSC_0578.JPG

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sitter å ser igjennom bilder fra i vinter, og det slår meg hvor kul bikkje jeg har!

Jeg pleier å si når folk spør at jeg egentlig ikke har jobba så mye med han, at han nesten har kommet som "ferdig", og at jeg bare har finpussa egenskapene hans... så tenker jeg tilbake på alle de timene jeg lagt i sosialiseringstrening, miljøtrening, folk-og hundehøflighetstrening, selvtillitstrening osv... Det er ikke bare flaks at han har blitt som han er :) Jeg er faktisk ganske stolt av meg selv, over at jeg har en såpass flott ambassadør av rasen.. 

Når vi er på fellestrening med den lokale retrieverklubben, får jeg stadig tilbakemelding på at vi er et bra team, og at jeg jobber så godt med han. Det er det største komplimentet jeg kan få, det varmer hjertet mitt, rett og slett :ahappy:

Dagens skryteinnlegg fra min side, men altså se på han da.. :wub:

Bare sånn til oppklaring: Veit kløven han har på seg er for svær, men er en jeg bruker til han er ferdig utvokst, og kan kjøpe en som passer ordentlig. Den er kun fylt med bæreposer fra rema og kiwi så han skal bli vandt med å ha noe på ryggen uten å få hetta :P  

IMG_1134.JPG

DSC_0429.JPG

DSC_0416.JPG

IMG_1681.JPG

• Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
    • Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...