Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millan igjen, underskriftskampanje for å få han av lufta


Gjest
 Share

Recommended Posts

Det største problemet jeg har med Cesar Milan - er denne forb***** kaldkvelinga av bikkjene. Greit, jeg kan strekke meg til at man skal kunne både tsste, poke og sette i en hund. Det er én ting. Man kan til og med gå forbi de dempende signalene deres for å få gjort livsnødvendige ting (som kloklipp).

Men man trenger da ikke trøkke ei tynn lita line rett oppunder haka på hunder, og så dra til? Det er direkte rektal oppførsel mot et annet levende individ. Om vi ikke kan håndtere hunder uten å være direkte drittsekker mot de, kunne vi vært foruten IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 431
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Problemet som jeg ser det er at vanlige hundeeiere ser på CM og tror de blir verdensmestere av det. Jeg har møtt flere som refererer til han som behandler hundene lite pent.. Jeg syns ingenting om at

Er majoriteten av sonisene for millans metoder? Det var nytt for meg i grunnen. Jeg har mer intrykk av at mange ikke ser så sort hvitt på det som der fremstilles fra den rene "mot"siden. At Millan har

Det er mange hunder han jobber med som biter under press en normal hund skal kunne takle. Da er det jo ok at hunden får se hva som skjer når den faktisk biter, nemlig ingenting. Den får en erfaring på

Posted Images

 

Det finnes en bok som heter The Truth About Wolfs And Dogs skrevet av Toni Shelbourne, som tar for seg dominansmyten, den skal være bra. Toni Shelton er hundetrener og jobber med og studerer ulver. Hun sier at man bruker ikke så mye uttrykket "Alfa" mere, blant annet.

Ser på denne spillelista med videoer som er laget i forbindelse med boken nå. Mye interessant her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Det største problemet jeg har med Cesar Milan - er denne forb***** kaldkvelinga av bikkjene. Greit, jeg kan strekke meg til at man skal kunne både tsste, poke og sette i en hund. Det er én ting. Man kan til og med gå forbi de dempende signalene deres for å få gjort livsnødvendige ting (som kloklipp).

Men man trenger da ikke trøkke ei tynn lita line rett oppunder haka på hunder, og så dra til? Det er direkte rektal oppførsel mot et annet levende individ. Om vi ikke kan håndtere hunder uten å være direkte drittsekker mot de, kunne vi vært foruten IMO.

Er det som er mitt problem med ham og. Det er kanskje ikke dyremishandling det han driver med til enhver tid, men hvorfor må han være så gjennomført drittsekk og oppmuntre folk til det? Jeg og ser og treffer mange folk som kanskje har hund uten å være så inne i hundetrening, som sluker rått det han kommer med og går og struper dyra sine i tide og utide fordi "han derre på TVen og gjør det", helt horribelt.

Jeg er ikke noe sånn 100% positiv-dame eller hva man kaller det, men å legge opp et hundehold til å være et rent maktspørsmål, det byr meg i mot uansett. Vil man ha konflikt så får man konflikt, så lett er det.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge siden vi passerte ei som helt klart hadde sett på Cesar Milan. Vi var kanskje 20 meter fra hverandre, og måtte passere på et tidspunkt. Allerede når hunden hennes ble bevisst på Banzai begynte hun å nøkke i båndet, tss'e og sparke den i låret (ikke et lite poke, etter min bok var det spark). Hunden flippa naturligvis fullstendig og når vi da var noen få meter unna satte hun seg ned med hunden, røska den etter halsbåndet og ropte til den, mens hunden kjempa med alle krefter for å klare å ta Banzai. Den fråda, og det var bare såvidt hun klarte holde den igjen, fordi den var så oppjaga og stressa. Den var mindre enn Banzai...

Banzai selv er jo en lykkelig fyr, så han gjorde sikkert ikke saken bedre, siden han selv er litt hoppetusse og ellevill i passeringer. Han er jo bare glad, det er ikke bjeffing og utagering eller noe. Han vil bare hilse og leke. Men jeg får jo vondt langt inn i hjertet av å passere hunder som helt tydelig er så stressa og redde at de flipper helt og mister fullstendig kontrollen, og så har de eiere som ikke klarer skjønne at de gjør saken hundre ganger verre.

Derfor har jeg et problem med den fyren, fordi slike metoder skremmer hundene, framfor å oppmuntre til å oppføre seg... Det er så mange andre måter å løse en sånn problematikk på, heller enn å bruke vold og skremsel.  Og ja, jeg vet mange hunder er utagerende og vanskelig å kontrollere altså, hadde ei lita frøken selv, som bjeffa når vi passerte andre hunder. Men det kunne jo ikke falle meg inn å gjøre saken verre med kjeft og skremming :( 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Meg skrev:

..og nå kan en få kjøpt cesar Millan hundeleker på europris! Fordi "Vi elsker dyr" som europris skriver. fnys

Man får nå kjøpt "kvalitetsmerket" Maxi Dog der også - fordi de "elsker dyr". Ingen som hever øyenbrynene ved salg av det møkkafôret og slagordet deres. Men når CM kommer inn i bildet da går bomben av.

---

Jeg skjønner ikke hysteriet. Er det sjalusi? For hvis det han driver med er dyremishandling og det er det som legges til grunn for denne voldsomme aversjonen mot mannen, så forventer jeg hver eneste én blant hylekoret er veganere. Altså mitt inntrykk er nå helst at gjennomsnittshundeeieren mishandler hundene sine mer enn CM. Fido stappes jo i bur, får aldri løpe fritt, går rundt med floker som strammer, milelange klør, avføring i pelsen, ørebetennelser og sopp mellom tærne og aldri i nærheten av å være vandt med normal håndtering. Altså stresset til tusen. Det er faktisk helt dagligdags. Jeg synes det virker litt kjipere enn at CM strømmer en hund eller to, som er villige til å løpe rett ut i bilveien og forvolde en ulykke med den selv og mennesker involvert. Eventuelt "kveler" en hund fordi den prøver å bite en hund eller et menneske. For øvrig har jo hunden et valg. Dersom den slutter å kjempe så slakkes løkken. Så i prinsippet er det valgfritt å oppføre seg som en krokodille. Den må bare ta konsekvensen av det. Jeg har selv "kvelt" en hund som skulle bite, den hadde på seg strup tilfeldigvis og heldigvis, og den kjempet lenge. Hadde jeg ikke "kvelt" den så hadde jeg sett ut som en kjøttkake i ansiktet i dag, for dette var ingen toy puddel, for å si det forsiktig. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Emilie skrev:

Man får nå også kjøpt "kvalitetsmerket" Maxi Dog der også - fordi de "elsker dyr". Ingen som hever øyenbrynene ved salg av det møkkafôret og slagordet deres. Men når CM kommer inn i bildet da går bomben av.

---

Jeg skjønner ikke hysteriet. Er det sjalusi? For hvis det han driver med er dyremishandling og det er det som legges til grunn for denne voldsomme aversjonen mot mannen, så forventer jeg hver eneste én blant hylekoret er veganere. Altså mitt inntrykk er nå helst at gjennomsnittshundeeieren mishandler hundene sine mer enn CM. Fido stappes jo i bur, får aldri løpe fritt, går rundt med floker som strammer, milelange klør, avføring i pelsen, ørebetennelser og sopp mellom tærne og aldri i nærheten av å være vandt med normal håndtering. Altså stresset til tusen. Det er faktisk helt dagligdags. Jeg synes det virker litt kjipere enn at CM strømmer en hund eller to, som er villige til å løpe rett ut i bilveien og forvolde en ulykke med den selv og mennesker involvert. Eventuelt "kveler" en hund fordi den prøver å bite en hund eller et menneske. For øvrig har jo hunden et valg. Dersom den slutter å kjempe så slakkes løkken. Så i prinsippet er det valgfritt å oppføre seg som en krokodille. Den må bare ta konsekvensen av det. Jeg har selv "kvelt" en hund som skulle bite, den hadde på seg strup tilfeldigvis og heldigvis, og den kjempet den lenge. Hadde jeg ikke "kvelt" den så hadde jeg sett ut som en kjøttkake i ansiktet i dag, for dette var ingen toy puddel, for å si det forsiktig. 

ja, sjalusi,  helt sikkert.... der var man i den båsen ;) 

Poenget er metodene han bruker.  som noen skriver over, det er ikke alt som er kritikkverdig (det er jo litt artig at folk må minnes på at hundene trenger mosjon, at man selv må oppføre seg rolig osv), men noen ganger er det virkelig ikke bra. Andre har beskrevet det over, så jeg trenger ikke gjenta det. Det er mye frykt inne i bildet her. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie skrev:

Man får nå kjøpt "kvalitetsmerket" Maxi Dog der også - fordi de "elsker dyr". Ingen som hever øyenbrynene ved salg av det møkkafôret og slagordet deres. Men når CM kommer inn i bildet da går bomben av.

---

Jeg skjønner ikke hysteriet. Er det sjalusi? For hvis det han driver med er dyremishandling og det er det som legges til grunn for denne voldsomme aversjonen mot mannen, så forventer jeg hver eneste én blant hylekoret er veganere. Altså mitt inntrykk er nå helst at gjennomsnittshundeeieren mishandler hundene sine mer enn CM. Fido stappes jo i bur, får aldri løpe fritt, går rundt med floker som strammer, milelange klør, avføring i pelsen, ørebetennelser og sopp mellom tærne og aldri i nærheten av å være vandt med normal håndtering. Altså stresset til tusen. Det er faktisk helt dagligdags. Jeg synes det virker litt kjipere enn at CM strømmer en hund eller to, som er villige til å løpe rett ut i bilveien og forvolde en ulykke med den selv og mennesker involvert. Eventuelt "kveler" en hund fordi den prøver å bite en hund eller et menneske. For øvrig har jo hunden et valg. Dersom den slutter å kjempe så slakkes løkken. Så i prinsippet er det valgfritt å oppføre seg som en krokodille. Den må bare ta konsekvensen av det. Jeg har selv "kvelt" en hund som skulle bite, den hadde på seg strup tilfeldigvis og heldigvis, og den kjempet lenge. Hadde jeg ikke "kvelt" den så hadde jeg sett ut som en kjøttkake i ansiktet i dag, for dette var ingen toy puddel, for å si det forsiktig. 

Som det har blitt nevnt flere ganger: problemet er at mannen i gata blir ekspert og ikke aner hva de driver med! Det ser jeg veldig, veldig ofte. Skjønner ikke at ikke hundefolk syns det er alarmerende at mange ferske (og ikke ferske) hundeeierne lærer triks fra en serie som klipper og trikser, i tillegg til tidvis lite pene metoder på tv.. 

EDIT: Jeg tror (eller håper!) at CM selv hadde reagert på mye av det de hundeeiere som følge han driver med. Jeg driter litt i hva han gjør med hundene sine, men syns ingenting om at folk ukritisk følger hans tips og triks på sine hunder uten å tilpasse seg individ overhode.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heidihj skrev:

Som det har blitt nevnt flere ganger: problemet er at mannen i gata blir ekspert og ikke aner hva de driver med! Det ser jeg veldig, veldig ofte. Skjønner ikke at ikke hundefolk syns det er alarmerende at mange ferske (og ikke ferske) hundeeierne lærer triks fra en serie som klipper og trikser, i tillegg til tidvis lite pene metoder på tv.. 

EDIT: Jeg tror (eller håper!) at CM selv hadde reagert på mye av det de hundeeiere som følge han driver med. Jeg driter litt i hva han gjør med hundene sine, men syns ingenting om at folk ukritisk følger hans tips og triks på sine hunder uten å tilpasse seg individ overhode.. 

Ja, folk er idioter. Og de klarer å være idioter både med og uten CM. Men tv er tv, vi tar ikke hypervoldelig underholdning av skjermen heller. Selv om det sikkert kan få noen lavpanner til å bli kreativ hjemme. Osv, osv. Jeg opplever ikke "CM-metoden" som så veldig utbredt og i min jobb ser jeg hundeeiere daglig. Helt ærlig så hadde jeg helst håpet at flere hadde tatt opp noen tips fra ham, med tanke på hvor motbydelig uoppdragen den gjengse hund er.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Emilie skrev:

Ja, folk er idioter. Og de klarer å være idioter både med og uten CM. Men tv er tv, vi tar ikke hypervoldelig underholdning av skjermen heller. Selv om det sikkert kan få noen lavpanner til å bli kreativ hjemme. Osv, osv. Jeg opplever ikke "CM-metoden" som så veldig utbredt og i min jobb ser jeg hundeeiere daglig. Helt ærlig så hadde jeg helst håpet at flere hadde tatt opp noen tips fra ham, med tanke på hvor motbydelig uoppdragen den gjengse hund er.

Hadde flere skjønt at tv er tv så. Men nå er det faktisk ikke bare sånn. CM skriver bøker, reiser verden rundt å holder show osv osv. For mange er han og blir en gud, og når de i tillegg misforstår så har det konsekvenser for hundene. Det er det jeg syns er negativt med hele greia.. Fint at du ikke møter CM-fans på jobben din. Det gjør dessverre jeg endel i hverdagen. Jeg sier ikke at dårlig behandling er CM sin feil, men hele sirkuset rundt det gjør at folk fort tror at alt han gjør kan og skal se gjøre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Emilie said:

Ja, folk er idioter. Og de klarer å være idioter både med og uten CM. Men tv er tv, vi tar ikke hypervoldelig underholdning av skjermen heller. Selv om det sikkert kan få noen lavpanner til å bli kreativ hjemme. Osv, osv. Jeg opplever ikke "CM-metoden" som så veldig utbredt og i min jobb ser jeg hundeeiere daglig. Helt ærlig så hadde jeg helst håpet at flere hadde tatt opp noen tips fra ham, med tanke på hvor motbydelig uoppdragen den gjengse hund er.

TV er igrunn ikke TV i dette tilfellet her. Det er ikke fiksjon. Det CM gjør kan faktisk lignes med hundekamper og tyrefekting, da han setter opp hunder til å gjøre feil med andre hunder i nærheten som det går ut over, i dette tilfellet var det en gris, noe som tydeligvis er verre da, enn at hunder blir bitt...men han har gjort det flere ganger med andre hunder, det er ikke første gang vi ser ekte blod som kunne vert unngått i showet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Schæferblanding skrev:

TV er igrunn ikke TV i dette tilfellet her. Det er ikke fiksjon. Det CM gjør kan faktisk lignes med hundekamper og tyrefekting, da han setter opp hunder til å gjøre feil med andre hunder i nærheten som det går ut over, i dette tilfellet var det en gris, noe som tydeligvis er verre da, enn at hunder blir bitt...men han har gjort det flere ganger med andre hunder, det er ikke første gang vi ser ekte blod som kunne vert unngått i showet hans.

Tyrefekting og hundekamper? Wow. Jeg antar du er like engasjert i de sakene da, som i "Cesar 911" på NatGeo. Er det verre at hunder gjør "feil" på tv kontra irl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie, selvfølgelig hadde jeg vært like engasjert om hundekamper hadde blitt vist på norsk TV og NatGeo som underholdning. Og dette ER jo "in real life". Man kan ikke unngå helt at hunder gjør feil, men man kan unngå å sette dem opp for å gjøre feil så det går ut over andre dyr.

Det han er anmeldt for er "baiting", altså at man bruker et levende dyr som åte i underholdningsøyemed. Simon beit fordi noen holdt grisen i beinet så den skrek mens Simon var løs i innhegningen med grisen, og det virker som dette ble gjort for å få en reaksjon hos hunden. Jeg syns ikke dette er greit. Om du syns det, får bli din sak.

http://www.inquisitr.com/2881065/dog-whisperer-investigated-for-alleged-pig-baiting/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, vivere said:

Prisverdig å være ridende rytter til hest @Schæferblanding men på sonen hvor majoriteten er for Milans metoder er det som å kopiere don quijote de la mancha sin kamp mot vindmøllene :)

Hehe, det er derfor jeg prøver å unngå å diskutere han for mye :)
Men syns det er mange som er enige også da, eller som iallefall er kritiske til enkelte metoder og at han har et TV-program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, vivere skrev:

Prisverdig å være ridende ridder til hest @Schæferblanding men på sonen hvor majoriteten er for Milans metoder er det som å kopiere don quijote de la mancha sin kamp mot vindmøllene :)

Er majoriteten av sonisene for millans metoder? Det var nytt for meg i grunnen. Jeg har mer intrykk av at mange ikke ser så sort hvitt på det som der fremstilles fra den rene "mot"siden. At Millan har noen gullkorn innimellom, og noe (mye) dritt med gullspray. Hovedtanken med å være rolig og bestemt er jo sjelden feil. 

 

Jeg klarer ikke se programmene hans lenger, for jeg blir sint på mye av det han (og ikke minst de idiotiske eierne) driver med. Men jeg har snufsa og felt rørte tårer til episoder også. 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Schæferblanding skrev:

Emilie, selvfølgelig hadde jeg vært like engasjert om hundekamper hadde blitt vist på norsk TV og NatGeo som underholdning. Og dette ER jo "in real life". Man kan ikke unngå helt at hunder gjør feil, men man kan unngå å sette dem opp for å gjøre feil så det går ut over andre dyr.

Det han er anmeldt for er "baiting", altså at man bruker et levende dyr som åte i underholdningsøyemed. Simon beit fordi noen holdt grisen i beinet så den skrek mens Simon var løs i innhegningen med grisen, og det virker som dette ble gjort for å få en reaksjon hos hunden. Jeg syns ikke dette er greit. Om du syns det, får bli din sak.

http://www.inquisitr.com/2881065/dog-whisperer-investigated-for-alleged-pig-baiting/

Herregud, jeg synes det er drøyt å dra det så langt at CM's tv-show kan sammenlignes med organiserte, blodige og dødelige slagsmål mellom hunder. Eller det å stikke en okse med spyd til den blør i hjel just for det fun of it. Men skjønner jo at slike underskriftskampanjer gir mening for deg når du setter likhetstegn mellom organiserte hundekamper/tyrefekting og "Cesar 911".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
3 timer siden, Schæferblanding skrev:

 

Det han er anmeldt for er "baiting", altså at man bruker et levende dyr som åte i underholdningsøyemed. 

Kilde? I følge linken du selv la ut blir han etterforsket etter et renn av klager. Det gjenstår å se om og ev hva han blir anmeldt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Joachim said:

Kilde? I følge linken du selv la ut blir han etterforsket etter et renn av klager. Det gjenstår å se om og ev hva han blir anmeldt for. 

Kilde er videoen fra showet om du har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningsløst å krangle om hva som faktisk skjedde når det beviselig er på video. Her er en forklaring med bilder, om man fortsatt er usikker:

"It was no accident that Simon chased and caught the pig - the pig was held by the hind leg, something that will guarantee a pig squeals blue-murder. The only reason this was done was to cause the dog to bolt, dramatically, and attack the pig. This was not a mistake, it was not an 'oops' moment, it was intentional and it constitutes animal baiting, which is not legal."

http://ems-dogsense.blogspot.no/2016/03/its-not-about-you-its-what-you-do-cesar.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
23 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Kilde er videoen fra showet om du har sett den.

Ok, så siden det ikke er det faktiske nyhetsklippet antar jeg du mener conspy-youtube-klippet. Fyren er under etterforskning, han er ikke anmeldt for noe som helst. 

Akkurat nå, Schæferblanding skrev:

Det er meningsløst å krangle om hva som faktisk skjedde når det beviselig er på video. Her er en forklaring med bilder, om man fortsatt er usikker:

"It was no accident that Simon chased and caught the pig - the pig was held by the hind leg, something that will guarantee a pig squeals blue-murder. The only reason this was done was to cause the dog to bolt, dramatically, and attack the pig. This was not a mistake, it was not an 'oops' moment, it was intentional and it constitutes animal baiting, which is not legal."

http://ems-dogsense.blogspot.no/2016/03/its-not-about-you-its-what-you-do-cesar.html

Beviselig er på video? At det skjer ting utenfor kamera på opptak er da ikke nødvendigvis et komplott. Her viser du til en blogg hvor bedrevitere konkluderer i øst og vest.   Folk må gjerne diskutere CM og treningemetoder konstruktivt men når det blir så inni**** konspiratisk klarer jeg ikke helt å la vær å kommentere. Den siste linken din. de bildene er jo så dårlig at jeg kan tegne bedre i blinde. Hvorfor skal jeg velge å tro på en sånn blogg? Det er en fri verden så folk får nå gjøre hva pokker de vil men ikke prakk det på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Joachim said:

Ok, så siden det ikke er det faktiske nyhetsklippet antar jeg du mener conspy-youtube-klippet. Fyren er under etterforskning, han er ikke anmeldt for noe som helst. 

Beviselig er på video? At det skjer ting utenfor kamera på opptak er da ikke nødvendigvis et komplott. Her viser du til en blogg hvor bedrevitere konkluderer i øst og vest.   Folk må gjerne diskutere CM og treningemetoder konstruktivt men når det blir så inni**** konspiratisk klarer jeg ikke helt å la vær å kommentere. Den siste linken din. de bildene er jo så dårlig at jeg kan tegne bedre i blinde. Hvorfor skal jeg velge å tro på en sånn blogg? Det er en fri verden så folk får nå gjøre hva pokker de vil men ikke prakk det på meg. 

 

Jeg forstår ikke hva du mener med konspiratorisk. Her står det en mann og holder en gris etter bakbeinet mens hunden kommer i full fart mot den. Hvordan klarer du å krangle på det?
https://youtu.be/B0Soxw58eiQ?t=2m21s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MissHeike said:

Uten å være på ene eller andre siden må jeg egentlig spørre om jeg er blind som ikke ser noen bilder eller video av at noen holder i foten på noen gris i de siste klippene dine?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...