Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet
58 minutter siden, Kaja skrev:

Hvor lenge holder "åpnet" avocado og hjemmelaget guacomole seg i kjøleskapet?

Til den blir ekkel? :P Her har den holdt opptil ei uke, hvis den har vært ordentlig pakket inn. Som regel ser den ekkel ut før den smaker ekkelt, hehe. 

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Guest Christine
Skrevet
50 minutter siden, Poter skrev:

Hvordan var det igjen, hva kan NOX-registrerte hunder konkurrere i?

Agility, lydighet, rally-lydighet og blodspor som jeg vet. Mulig mer også, akkurat det aner jeg ikke.

Skrevet
53 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg foretrekker å kalle det positiv :aww: 

Potet, pottit :P 

53 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, vi bor ikke på Svalbard, så det skal ikke komme snø på 17. mai. Jeg tror det har skjedd 2 ganger på de 42 årene jeg har levd, så det er ikke noe som "gjerne skjer" her jeg bor heller :P 

Jeg kan huske MINST 3 ganger det har snødd 17. mai bare mens jeg bodde på Holter :D. Og ellers ganske mange heftige snøfall langt uti vårmånedene :D

• Like 1
Skrevet
31 minutter siden, Aslan skrev:

Også fikk du besøk av Thorvald :D Igjen! Han tror vel snart at vi skal gi ham til deg :lol: 

Det ble et rart blikk da han la seg på senga si og så kommer frk linni uten intimsoner og sjekker ut om det går an å ligge der med han :lol: 

• Like 2
Skrevet
13 minutter siden, Christine skrev:

Agility, lydighet, rally-lydighet og blodspor som jeg vet. Mulig mer også, akkurat det aner jeg ikke.

Ok, tro om de får mulighet i Smeller også?

Guest *Kat84*
Skrevet
21 minutter siden, Caroline skrev:

Til den blir ekkel? :P Her har den holdt opptil ei uke, hvis den har vært ordentlig pakket inn. Som regel ser den ekkel ut før den smaker ekkelt, hehe. 

Legg steinen nedi guacamolen. Da holder den seg bedre :) 

Og pakk den godt inn så klart. 

Skrevet

Prokrastinerer for å legge meg... hardt å være voksen og skulle på jobb liksom :P 

Guest Christine
Skrevet
5 minutter siden, Poter skrev:

Ok, tro om de får mulighet i Smeller også?

Det vil jeg tro :) 

Skrevet

Har jeg søkt på noe som egentlig kan være drømmejobben! Håper min erfaring med hest vil spille inn en rolle i denne sammenheng! Kryss fingrene for meg!

• Like 13
Skrevet

Okei, jeg skjønner ingenting jeg. Seher.no sier at Oscarshowet starter 00:05, mens på nyheten på TV2 sa de at Oscarshowet startet 06:30... Noen som vet? Vil ikke sitte oppe hele natten forgjeves. 

Skrevet

Når det ringer på på TVn og hunden din som ligger opp ned i sofaen hopper rett opp og typ snur i lufta og bjeffer... :P 

Skrevet

Symra ble plutselig så opptatt av stjerten til Pippin, fulgte etter ham og sniffet og sniffet. Pippin gikk fortere og fortere for å komme seg unna, nå sitter han bak meg i sofaen og gjemmer seg. De er underholdende disse dyra.

• Like 2
Skrevet
53 minutter siden, Siri skrev:

Jeg kan huske MINST 3 ganger det har snødd 17. mai bare mens jeg bodde på Holter :D. Og ellers ganske mange heftige snøfall langt uti vårmånedene :D

Men så er du eldre enn meg og da :aww::P:lol: 17. mai er 2 uker før sommermåneder, så det er ikke bare langt ut i vårmånedene :aww: 

Det er forøvrig spådd en varm vår i år. Jeg pleier ikke å stole på langtidsmeldinger på været, men i år så tror jeg at jeg skal gi disse værmelderne litt kreditt og stole på dem ( :teehe:). Jeg går inn for å være positiv jeg, fordi vinteren er lang og mørk og jeg blir sur og negativ av det - da får jeg ta det igjen med å være positiv nå :lol: 

Skrevet

AN har jeg fylt ut papirer til forskeren på Ullevål, og det er jo bare deprimerende. "Ranger smerter fra 1 til 10". "Hvor ofte er du sliten?". "Vil du si du orker like mye som før?". Det er sånne ting jeg foretrekker å fortrenge, det. 

Skrevet
1 time siden, Wachita skrev:

Har jeg søkt på noe som egentlig kan være drømmejobben! Håper min erfaring med hest vil spille inn en rolle i denne sammenheng! Kryss fingrene for meg!

Kan jeg få spørre hva jobben er?
Krysser fingrene :D

43 minutter siden, Line skrev:

Jeg er ikke helt klar for at vinterferien er over jeg altså... 

Godt det er bare tre uker til påske, og da kommer det småfiser :ahappy: 

Er det nå jeg skal si at i Bergen får vi påskeferien også vinterferien rett etterpå? Og at jeg uken før påsken reiser til Spania. Ergo har jeg 3 uker ferie på rad, midt på vinteren/våren :ahappy: Nei, uff, nå var jeg stygg :lol: . Godt du har småfiser ihvertfall, det kan jeg ikke skryte av å ha.

• Like 1
Skrevet
15 timer siden, 2ne skrev:

Det var egentlig ikke det verste, vi veit Norge er full av harry folk som liker sånn musikk, liksom. Men Tor og Bettan kom på 4.plass med låta si. Det kan jo ikke være av noen annen grunn enn at de har vært med i MGP mange ganger før? :lol: 

--

Jeg venter på den varme våren vi skulle få jeg. 11 minusgrader er skikkelig unødvendig :aww: 

Ja det er vel strengt tatt ikke så overraskende at Norges bidrag ikke har for vane å hevde seg i MGP finalen.... :P

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Kan jeg få spørre hva jobben er?
Krysser fingrene :D

Er det nå jeg skal si at i Bergen får vi påskeferien også vinterferien rett etterpå? Og at jeg uken før påsken reiser til Spania. Ergo har jeg 3 uker ferie på rad, midt på vinteren/våren :ahappy: Nei, uff, nå var jeg stygg :lol: . Godt du har småfiser ihvertfall, det kan jeg ikke skryte av å ha.

Er det nå jeg skal si at jeg har masse avspasering jeg skal ta ut, så jeg i praksis bare har 10 arbeidsuker igjen før sommerferien? At jeg skal ha to uker påskeferie og litt senere fire uker fri i april - mai? :D 

• Like 4
Skrevet

Elgen står å knur seg inntil husveggen på nersiden av huset :shocked: Så da får man vel løpe ut med hunden før elgen finner ut at han vil bytte plass :lol: 

Kjære Gud, la det bli sommer snart :icon_cry: 

Skrevet
9 minutter siden, Line skrev:

Er det nå jeg skal si at jeg har masse avspasering jeg skal ta ut, så jeg i praksis bare har 10 arbeidsuker igjen før sommerferien? At jeg skal ha to uker påskeferie og litt senere fire uker fri i april - mai? :D 

Greit, du vinner :lol:

Herregud, den hunden altså! Jeg har vanligvis Blondie i bånd i hagen, fordi hun er blitt skikkelig frekk og ulydig. Frekk har hun alltid vært, men lydig har hun da stort sett vært. Så nå nettopp slapp jeg henne løs så hun og Tidi kunne få leke litt. Men den slue, frekke lille hunden utnytter selvsagt denne muligheten til å bare late som at hun skal leke med Tidi og løper heller ut i nabolaget for å lukte på mer interessante luker enn hva hagen har å byr på. Så jeg løper opp og kjæfter på henne etter et par mislykkede forsøk på å kalle henne inn. Så hun få en siste sjanse på å være løs. Men da løper hun rundt huset, og ut i nabolaget igjen og begynner å bjeffe på "noe" der ute. Så jeg jager henne nok en gang inn i hagen, denne gangen for å ta bånd på henne. Men hun sprinter fra meg :lol: Jeg må jo bare le av den hunden! Det er så mye personlighet, stahet, egenrådighet og frekkhet i den bikkjen :lol: Etter at hun sprintet fra meg siste gangen står hun ved trappen ned til leiligheten, så jeg flirer mens jeg ber henne om å gå ned, så vi kan komme oss inn etter at jeg har løpt rundt og rundt huset etter den frekke lille hunden :teehe:

• Like 1
Skrevet
18 minutter siden, mokken skrev:

Ja det er vel strengt tatt ikke så overraskende at Norges bidrag ikke har for vane å hevde seg i MGP finalen.... :P

Nja. Det er litt enten eller med Norges bidrag, vi har hatt noen låter som har gjort det bra også. Vi har jo vunnet MGP 3 ganger, og det har vært en del 4-5 plasser, om jeg ikke husker feil. 

Men jeg tror ikke det er andre land som har flere 0-poengere enn oss da.. Så, enten eller :lol: 

Guest *Kat84*
Skrevet

Oppdaget nettop nå at jeg fikk en mail fra en potensiell arbeidsgiver. Mailen var sendt klokka 22.30 i dag! De er tydeligvis ivrige i den bedriften der :P 

Skal på en bedriftspresentasjon på tirsdag! Håper mars blir en bedre måned enn dette har vært ;)

Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Potet, pottit :P 

Sånn er det ikke i Nes altså, knapt nok snø om vinteren her.... Holter er jo nesten i Hurdal, der er det vinter 2/3 av året...

Skrevet
49 minutter siden, Line skrev:

Jeg har bare 8,5 uker igjen å jobbe før jeg sannsynligvis ikke skal på jobb igjen før sommeren 2017 (om det blir rett før eller rett etter vet jeg ikke enda) :aww: Ikke at jeg skal ha ferie, da :lol: 

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...