Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommando til avstand?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Har dere noen tips til hva jeg kan bruke som kommando til sitt og stå i avstandskommando-øvelsen?

Jeg har vært dum fra starten av, og har derfor ikke skilt mellom sitt i hverdagen og sitt i konkurranse. Den er generelt ganske dårlig, så jeg har nå begynt å lære inn avstand helt på nytt, med låste frambein. Problemet er at jeg har "brukt opp" stå (skal brukes til innkalling og stå under marsj), fram (freestyle), bak og opp. Jeg kommer ikke på flere kommandoer som gir nogenlunde mening :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå er ikke så vanskelig å bytte ut, jeg har ikke trent inn kommando på innkalling m stå enda, så det er ikke så stort problem. @Nathalie98 sitt forslag om stopp eller holdt var fint!

Det er også sitten som er verst. Den vil jeg helst ha deling på. Men så har jeg ingen kommandoer igjen som gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lunatic skrev:

Stå er ikke så vanskelig å bytte ut, jeg har ikke trent inn kommando på innkalling m stå enda, så det er ikke så stort problem. @Nathalie98 sitt forslag om stopp eller holdt var fint!

Det er også sitten som er verst. Den vil jeg helst ha deling på. Men så har jeg ingen kommandoer igjen som gir mening.

Om det gir mening eller ikke, rumpen skal jo ned, så hva med ned?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Om det gir mening eller ikke, rumpen skal jo ned, så hva med ned?

Lurt! Jeg har "gå ned" som inne kommando for å gå ned fra sofa o.l., men ned kan nok likevel fungere. Elleeeer så kan man si det med dobbel d. Nedd. Kan fungere det og. Det gir i hvert fall mening :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I avstanden så bruker jeg sitt, dekk og opp.

Du kan jo bruke "fram" om du skal bytte til låste framben. Og eventuelt hjelpe til med Fram-sitt og siden mange hunder er flinkere på å lære seg settingen framfor kommandoordene så kan du sikkert gå tilbake til sitt når det er innlært :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det trenger jo ikke gi mening så lenge du husker det? :P Du kan jo bruke "kambombala" for den del, jeg har masse rare kommandoer :D  Jeg personlig var veldig fan av "rumpe" og skal helt klart begynne å bruke den på noe :aww: Hva med "seine" (sitt på tysk) eller  "uning" (sitt på usbesisk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

I avstanden så bruker jeg sitt, dekk og opp.

Du kan jo bruke "fram" om du skal bytte til låste framben. Og eventuelt hjelpe til med Fram-sitt og siden mange hunder er flinkere på å lære seg settingen framfor kommandoordene så kan du sikkert gå tilbake til sitt når det er innlært :D 

Fram har jeg allerede som en freestyle-kommando! Synes akkurat den sitten er vanskelig å finne en god kommando til :P 
 

10 timer siden, Alvira skrev:

Men altså, det trenger jo ikke gi mening så lenge du husker det? :P Du kan jo bruke "kambombala" for den del, jeg har masse rare kommandoer :D  Jeg personlig var veldig fan av "rumpe" og skal helt klart begynne å bruke den på noe :aww: Hva med "seine" (sitt på tysk) eller  "uning" (sitt på usbesisk)?

Nei nei, det er jeg helt klar over! Jeg kunne jo brukt eple, dure og pære liksom, men altså, mine konkurransenerver er grusomme :P Jeg må liksom ha noe som gir mening, så jeg faktisk har sjans til å huske det.

 

 

10 timer siden, soelvd skrev:

Sitt-stå: Hopp

Stå-sitt: Bak

Dekk-stå: Opp

Stå-dekk: Ned

Sitt-dekk: Dekk

Dekk-sitt: Bak

 

Jeg har surra meg godt inn i det med kommandoer :P Det er jo ett fett hva du sier, egentlig :) 

Å herreguuuud :lol::lol: Aldri i verden om jeg hadde husket det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...