Gå til innhold
Hundesonen.no

tørre poter?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Noen som har gode tips og råd ang poter? Jeg er på utgikk etter noe som fikser tørre poter. 
Helst noe som funker hos både hund og katt, altså ett produkt. 
Har en innekatt som har tørre og sprukne poter også av en eller annen grunn. 

Prøver å huske på å  vaske labbene vær kveld på grunn av veisalt hos valpen. 

Tenkte først på vaselin, men det er jo bare fett og legger seg utenpå... Høres ikke optimalt ut i mine ører, men har ikke prøvd det. 

Noen tips til produkter som funker på tørre poter? 
Noe som trekker seg fort inn? Eller... ikke såå viktig egentlig for jeg har tenkt å smøre om kveldene før vi legger oss, så da er jo valpen i buret og det blir ikke salve over hele leiligheten, katten er et annet kapittel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ozzy skrev:

Prøvd å smøre innvendig? Fiskeolje eller selolje fungerer supert her. Ser det med en gang  hvis jeg glemmer å kjøpe ny. 

Det har jeg ikke tenkt på.. har sett det hos felleskjøpet tror jeg, eller hund som hobby, var en plass jeg så det og vurderte å kjøpe det. Men da kan jeg kjøpe med det neste gang jeg er der :D Takk for tipset. 

Kan ta litt vaselin som nødløsning i dag. Skal ut å handle hundmat og kattsand neste mandag så da kan jeg kjøpe oljen og spenefett. 

Mens jeg har dere her, et "bonus" spørsmål. Herregud aldri fred å få, valpen er jo høyt og lavt! 
Lang historie, men valpen har nå klart å få tak i en eske OB med stor hjelp fra katten -_-
Ene var åpnet, jeg finner ikke plastikken noen steder! Jeg tror at valpen har mest sannsynligvis spist det!! 
Ikke spist selve tampongen da, heldigvis var det bare to i esken og begge ble funnet på gulvet, men en var uten plastikk men ellers hel... Så ingen bomull ble svelget :P 
Katten prøvde å legge seg oppi esken, det var slik stor pakke vettdu, for en rar katt. Blir sprø! Er det ikke poter så er det noe annet her i huset :P 

Tenker det ikke er noe farlig, men bare for å dobbelsjekke; Er slik plastikk farlig for en valpemage? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miomio skrev:

Det har jeg ikke tenkt på.. har sett det hos felleskjøpet tror jeg, eller hund som hobby, var en plass jeg så det og vurderte å kjøpe det. Men da kan jeg kjøpe med det neste gang jeg er der :D Takk for tipset. 

Kan ta litt vaselin som nødløsning i dag. Skal ut å handle hundmat og kattsand neste mandag så da kan jeg kjøpe oljen og spenefett. 

Mens jeg har dere her, et "bonus" spørsmål. Herregud aldri fred å få, valpen er jo høyt og lavt! 
Lang historie, men valpen har nå klart å få tak i en eske OB med stor hjelp fra katten -_-
Ene var åpnet, jeg finner ikke plastikken noen steder! Jeg tror at valpen har mest sannsynligvis spist det!! 
Ikke spist selve tampongen da, heldigvis var det bare to i esken og begge ble funnet på gulvet, men en var uten plastikk men ellers hel... Så ingen bomull ble svelget :P 
Katten prøvde å legge seg oppi esken, det var slik stor pakke vettdu, for en rar katt. Blir sprø! Er det ikke poter så er det noe annet her i huset :P 

Tenker det ikke er noe farlig, men bare for å dobbelsjekke; Er slik plastikk farlig for en valpemage? 
 

Bare følg med på valpen litt ekstra, så du ser at den kommer ut igjen. Vær obs på magesmerter, om valpen ikke vil leke eller legge seg, eller om den sliter med å få gått på do. Valpen vår spiser småstein, finner alltid noe selv om vi virkelig prøver å være obs og unngå det. Han har gjort det i alle de tre ukene vi har hatt ham, det kommer ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de salter der du bor/lufter hund kan det være lurt å skylle potene i lunkent vann etter dere har vært ute. Jeg smører med streptolin spenefett fra felleskjøpet ved behov. Man kan nok også bruke vaselin og spenol om man har det tilgjengelig. 

Som nevnt kan det også være lurt å gi noe tilskudd som feks fiskeolje/selolje/rå eggeplomme for å styrke potene :) Det trengs nødvendigvis ikke hos alle hunder alltid, men man må se an individet. Labbisen jeg hadde tidligere fikk fiskeolje på vinterstid 5-7 dg pr uke, men på sommerhalvåret fikk hun ca 2-3 g pr uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig gæli med salting så hadde jeg brukt sokker på hunden ute og gitt fiskeolje i maten, det er greit å smøre inn med spenol ol men pass på så du ikke gjør det før du går ut i minusgrader. Da må du isåfall bruke labbefett uten vann i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lene_S skrev:

Veldig OT, men må bare. Min "nevø" var veldig glad i OB'er da han var yngre :P 

 

DSC_3657-2.jpg

Katten min elsker de også! 
Han åpner skapet på badet og henter dem selv, samme med qtips. 

Til dere andre; Jeg vasker labbene vær kveld. Gjør ikke det etter vær gang vi er ute, men vær dag. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...