Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
5 timer siden, MonicaT skrev:

Takk. Da skal jeg sjekke ut henne.

Noen her som har Suunto klokke?
Mener at @JeanetteH kanskje har? Jeg sliter litt med pulssensoren. Noen som har den klokka som vet hvordan jeg enkelt kan sjekke om klokke og sensor er koblet sammen? Er jo moro å se pulsen og hvor mange kcal jeg har brent av.

Jeg kobler den bare til en trening jeg, så puls utenom vet jeg ikke. Men om du har probelmet med koblingen: ta vann på baksiden av sensoren før du fester den, evt vaselin/håndsprit e.l. 

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

Skrevet
1 time siden, MonicaT skrev:

Høres spennende ut @MegaMarie. Håper du holder oss oppdatert. 

Det skal jeg nok gjøre! :)

I dag har jeg kjøpt meg en sjokolade :innocent: Definitivt ikke blitt sunnere av appen enda :P  Jeg som ikke spiser snop i hverdagen til vanlig.

Skrevet
6 minutter siden, MonicaT skrev:

Er den appen bra? Kanskje jeg skal prøve også. 

Takk for svar Jeanette. Da får jeg prøve meg frem litt. 

Jeg bruker moveslink2 til å legge inn type trening på klokken, og dermed så stiller jeg inn hvilken type trening jeg er på. Jeg har feks: running, weight training, studio training, riding og Nordic walk. 

Skrevet
47 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg bruker moveslink2 til å legge inn type trening på klokken, og dermed så stiller jeg inn hvilken type trening jeg er på. Jeg har feks: running, weight training, studio training, riding og Nordic walk. 

Får du det i klokka eller må du igangsette via mobilen? 

Skrevet
3 minutter siden, MonicaT skrev:

Får du det i klokka eller må du igangsette via mobilen? 

Jeg har det på klokken, men må koble den til pc for å sette det opp. 

Skrevet

*Fikk tredemølle på mandag
*Har sluttet med godteri og Pepsi Max
*Endret kosthold fra pasta og pølser til fisk, kylling, salat, grovt brød, protein pannekaker etc

Har brukt mølla 2 ganger, 3km begge gangene. Ikke så mye å skryte av, men big deal for meg som sitter stille på kontoret hele dagen :) Mål: Gå ned 5 kg og ellers bygge kondisjon, få mer overskudd.

• Like 5
Guest Michellus
Skrevet

Jeg har også tatt noen grep! :ahappy:

- Kutta ut brus etter en skremselopplevelse (kaloriinntaket gikk fra 1800 til 3000 etter brusinntak - da vart æ skræmt, ja!). Jeg skal ikke nekte meg selv brus, så jeg kan ta en i ny og ne om jeg vil, men har ikke lyst på i det hele tatt.

- Lasta ned fitstar og fitstar yoga! Så nå har jeg planer om å trene rundt 5-6 ganger i uka med mest fokus på styrketreninga og cardioen og yoga som variasjon.

- Middagene er blitt sunne og gode! Moro er det å lage det også :ahappy:!

- Neste punkt er å endre frokosten til det bedre. Overnight oats er fint, trenger noen krukker.

Har også et mål for året.

- Har som mål å klare å jogge 5k på under 30 min. Har ingen planer om å begynne med det før etter snøen er borte og det ikke er glatt, da kommer jeg også til å endre hvordan jeg trener for å fokusere fitstar mer mot muskelbygging mens jeg jogger og fortsatt beholde yogaen som en variasjon.

Tør ikke legge til noen vektmål. Totalt er det rundt 40-50 kg som skal av, men jeg tar det heller som det kommer :)

Skrevet

Tredemølle ønsker jeg meg, men jeg er redd jeg aldri kommer til å bruke den - dere som har, får dere brukt den? Kanskje elipsemaskin eller noe sånt er mer fornuftig, løpe kan jeg strengt tatt gjøre ute... 

Skrevet
37 minutter siden, Raksha skrev:

Tredemølle ønsker jeg meg, men jeg er redd jeg aldri kommer til å bruke den - dere som har, får dere brukt den? Kanskje elipsemaskin eller noe sånt er mer fornuftig, løpe kan jeg strengt tatt gjøre ute... 

Litt tidlig for meg å si enda, men jeg valgte tredemølle av praktiske årsaker, vs det å løpe ute: Når ungen har lagt seg på kvelden så kan jeg trene uten å være avhengig av at mannen er inne i huset. Når det er -20 ute så kan jeg fortsatt trene. Når det er snø og jeg ikke kan sykle så kan jeg jogge på mølla. Så HÅPER av disse grunnene at jeg skal klare å opprettholde motivasjonen! Og så liker jeg å bruke øreplugger, Runkeeper og ha musikk på tlf. Prøvde også å se på Netflix med øreplugger, gikk fint :D

• Like 1
Skrevet
- Neste punkt er å endre frokosten til det bedre. Overnight oats er fint, trenger noen krukker.

Overnight oats ❤

Jeg bruker syltetøyglass til det stort sett, greit med litt gjenbruk.

Må teste å lage det med soyamelk snart...

Skrevet

Litt på siden av temaet å komme i form så jobber jeg mye med psyken min for tiden. På grunn av at jeg har litt fett på magen så har jeg hatt angst for inntilsittende gensere hele mitt liv. Forrige uke kjøpte jeg TO helt inntilsittende og har brukt de. Dette er for å ta et oppgjør med dumme psykiske sperrer i livet mitt som er helt unødvendige. Så langt har jeg bare brukt de med løse cardigans utenpå, men jeg kjenner at det blir bedre for hver dag som går :D, kanskje jeg snart har brutt den psykiske grensen og kan kose meg så mye jeg vil med inntilsittende gensere!!! Jeg vet feks at om sommeren klarer jeg det mye bedre fordi jeg blir vant til å eksponere kroppen min.

• Like 4
Skrevet

Har ikke gjort noen grep enda, føler jeg må tømme skapende for brus og godt først :icon_redface:

har gått 8250 skritt registrert på appen min, selv om jeg ikke hadde mobilen i lomma de første to timene på jobb. Normalt går jeg 6-7000 skritt de to første timene...

Skrevet

Økte fra 30 til 40 min på tredemølla i går kveld, økte stigningen/motbakke og klarte å jogge litt lenger. Tror det er fordi jeg tok e-burn og lot det virke litt før jeg trente. Situps etterpå mens kroppen er varm, tør ikke skrive hvor mange jeg klarer før jeg ligger i fosterstilling, haha! :P:icon_redface:

• Like 2
Skrevet
13 timer siden, charlotte skrev:

Litt tidlig for meg å si enda, men jeg valgte tredemølle av praktiske årsaker, vs det å løpe ute: Når ungen har lagt seg på kvelden så kan jeg trene uten å være avhengig av at mannen er inne i huset. Når det er -20 ute så kan jeg fortsatt trene. Når det er snø og jeg ikke kan sykle så kan jeg jogge på mølla. Så HÅPER av disse grunnene at jeg skal klare å opprettholde motivasjonen! Og så liker jeg å bruke øreplugger, Runkeeper og ha musikk på tlf. Prøvde også å se på Netflix med øreplugger, gikk fint :D

Det er mine argumenter også. Men så får jeg dårlig samvittighet for hundene, for jeg burde heller jogge/gå/ski med de. Med barn i huset er det dager det blir lite/ingen tur på de. Evig dilemma det der. Men det hadde vært praktisk med en tredemølle og ser for meg at dørstokkmila ikke er så lang med den, siden det er inne og en kan eks se på Netflix etc

• Like 1
Skrevet
21 timer siden, Malamuten skrev:

@MonicaT med tredemølle får du jo trimmet bikkjene også. Sånn om du først ikke kommer deg ut. ?

Selvsagt - det tenkte jeg ikke på *finner ikke slå seg i hode med fisk smily*

Skrevet

Oooh tredemølle er tingen her da :lol: Så kunne kortisene fått trimmet seg skikkelig på vintern! 

Argumentene mine mot er at det alltid er en millionting her jeg kunne gjort som fører til bevegelse uansett. Og det om den blir stående og samle støv da. 

Skrevet
@Michellus

Søstrene Grene har supre krukker til en billig penge :ahappy:

Ååh de har så mye fint? Skulle bare ønske de hadde nettbutikk, for er så langt unna :\

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

Gikk på en smell i dag med sjokolade. Men får legge det bak meg og se fremover. 

Her er det kaldt så ikke blitt all verdens trening i helga heller  

Noen som har smakt chiapudding med kokosmelk? Hvordan smaker det? Og må en ha bringebær/frukt oppå? 

Skrevet

Har ikke kommet igang noe særlig med trening enda, men har i det minste gått greit med resten, og det er jo egentlgi det viktigste. Og nå har det kommet snø, så om den holder seg blir det nok en god del skigåing fremover og det er jo fin trening :) 

Skrevet

Jeg klarte ikke heeelt 2 uker uten sukker, på Fredag ble det en sjokoladebolle, et lite stykke eplekake og 2 stk nøtteroser, også ble det havre og tranebærboller på lørdag (men det er jo ikke det værste!) igår så skulle vi i bursdag, så da var jeg klar for å unne meg litt, men jeg forsynte meg bare en gang av kakefatet så er fornøyd med det :) Alltid etter sånn kakespising så har jeg fortsatt hjemme på kvelden, men den helnøttplata i skapet ligger der like uåpnet, og ikke hadde jeg lyst på heller :D

Skiforholda er jo supre nå, så det ble 12 km igår og idag, tenker å ta den samme runden både imorra og onsdag også :)

Skrevet

Jeg har gått ca 1400 høytemeter i helga på feller. Og er i bedre form enn jeg trodde. Det er stas! 

12400734_10156500239565311_6773591315608

Hadde aldri i verden klart det i fjor. 

• Like 10
Skrevet

Mør i beina etter en hard økt på tredemølla, litt deilig og da. Gått ned 2 kg, ikke at jeg bryr meg så mye om det, målet er å komme i bedre form, mer overskudd, bedre humør osv. Synes det går forholdsvis bra uten snop, blir litt fysen nå og da :-/ Brus savner jeg ikke, sånn sett er jeg snart avvent :P

• Like 1