Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

41 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Time til ordinær ultralyd når jeg er 20+3. Synes det var sent altså. Særlig siden vi venter to..

Hm, ja, ville ringt og sjekket om det gikk an å få den tidligere jeg og. På sykehuset her har jeg skjønt at de prøver å få det til mellom 18+0 og 19+6, jeg var på 18+5. Men det faller kanskje i en sånn fridagerperiode for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Tror jeg skal høre med gynekologen først. Fikk time 02. juni, så er ikke en fridagerperiode heller

Sent from my iPhone using Tapatalk

Synes også det var sent. Du har jo et risikosvangerskap.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎04‎.‎2016 at 10:15 AM, Lillekrapyl skrev:

Dårlig dato å annonsere det på, men vi venter tvillinger i oktober :heart::heart:

Gratulerer :heart: Jeg har tvillinger på snart ni år (men det kjennes ut som de var pluttiser i fjor :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎04‎.‎2016 at 10:15 AM, Lillekrapyl skrev: Dårlig dato å annonsere det på, men vi venter tvillinger i oktober :heart::heart:

Gratulerer :heart: Jeg har tvillinger på snart ni år (men det kjennes ut som de var pluttiser i fjor [emoji14])

Takk :) blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Time til ordinær ultralyd når jeg er 20+3. Synes det var sent altså. Særlig siden vi venter to..

Jeg hadde ordinær og første ultralyd med tvillingene ca da, og inntil da var det bare mistanker blant flere at det var to inni der. Med mindre tidlig ultralyd tilsier noen bekymringer tror jeg ikke det er unormalt, selv om det oftest er i uke 18-19. Men om du er urolig syns jeg du skal si det og be om tidligere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker legen på helsestasjonen!! Har vært nesten desperat i det siste, runde to med brystbetennelse, stadig tilbakevennende feber, en baby som henger i puppen hele dagen og vil ha mat hver halvtime, og helt ødelagt rygg pga dårlig ammeteknikk. Og baby som ikke vil ta smokk... Så kommer jeg dit, og hun sier bare "du har en baby som overspiser, han har doblet vekten siden fødsel, han trenger ikke all den maten, det eneste han gjør er å gi deg kjempeproduksjon, som igjen gir betennelse. Vi må få til den smokken!" Og så bare ga hun han smokken når han var trøtt, støttet litt, rugget litt, og der satt'n... Og det gjorde den hele vegen hjem. Og i senga når vi kom hjem... Jeg hadde lyst til å gå tilbake å gi henne en stor klem... Det er første gang på flere uker jeg har sittet i sofaen alene, uten en som henger i puppen... I tillegg fikk jeg streng beskjed om å ta en tur til legen i morgen for å sjekke om jeg har fått riktig penicilin for betennelsen og om det evt kan være noe annet som gir feber. Jeg vil ha henne som fastlege!!!.. Også jeg som har grått og hatt så vondt så lenge, også var det så lett!

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Marianne* skrev:

Jeg elsker legen på helsestasjonen!! Har vært nesten desperat i det siste, runde to med brystbetennelse, stadig tilbakevennende feber, en baby som henger i puppen hele dagen og vil ha mat hver halvtime, og helt ødelagt rygg pga dårlig ammeteknikk. Og baby som ikke vil ta smokk... Så kommer jeg dit, og hun sier bare "du har en baby som overspiser, han har doblet vekten siden fødsel, han trenger ikke all den maten, det eneste han gjør er å gi deg kjempeproduksjon, som igjen gir betennelse. Vi må få til den smokken!" Og så bare ga hun han smokken når han var trøtt, støttet litt, rugget litt, og der satt'n... Og det gjorde den hele vegen hjem. Og i senga når vi kom hjem... Jeg hadde lyst til å gå tilbake å gi henne en stor klem... Det er første gang på flere uker jeg har sittet i sofaen alene, uten en som henger i puppen... I tillegg fikk jeg streng beskjed om å ta en tur til legen i morgen for å sjekke om jeg har fått riktig penicilin for betennelsen og om det evt kan være noe annet som gir feber. Jeg vil ha henne som fastlege!!!.. Også jeg som har grått og hatt så vondt så lenge, også var det så lett!

åååh :hug: Godt det ser ut som  det går seg til nå! Endelig  :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. april 2016 at 11:45 AM, rosinbolle skrev:

 

Takk for svar, begge to :) Jeg ringte legekontoret og spurte nå. Damen på telefonen skulle sjekke det opp med legen, men sa at "det kan nok hende det bare er sånn og at du må betale. Jeg kan ikke gjøre noe med det, legens avgjørelse." Jeg synes det er litt for dumt, for jeg var inne på kontroll i uke 25 og det er en uke for tidlig for nav. Skal på møte med jobben hvor søknad sendes inn i neste uke, og det er for tidlig for neste kontroll... Føles litt teit ut å bråke for 200 kr, men jeg synes prinsippet er litt viktig. 

så mye legen kan legge til for å få betalt, så er det heldumt å måtte betale så mye for en attest.. Eneste som ikke dekkes er henvisninger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

åååh :hug: Godt det ser ut som  det går seg til nå! Endelig  :hug: 

 

Takk? Fint å høre at noen sier at "nå må vi sørge for at mamma kommer seg igjen" liksom, det er ikke alltid så lett å ta vare på seg selv oppi alt, så det er enklere når noen andre "kommanderer" litt?, og bare forteller meg hva jeg skal gjøre, ikke bare sier vi skal avvente. For man har kanskje ikke overskuddet til å bare avvente når man har vondt og skal ta seg av baby...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, *Marianne* skrev:

Takk? Fint å høre at noen sier at "nå må vi sørge for at mamma kommer seg igjen" liksom, det er ikke alltid så lett å ta vare på seg selv oppi alt, så det er enklere når noen andre "kommanderer" litt?, og bare forteller meg hva jeg skal gjøre, ikke bare sier vi skal avvente. For man har kanskje ikke overskuddet til å bare avvente når man har vondt og skal ta seg av baby...

Man trenger sånt altså - veldig glad i den helsesøstra jeg hadde da lillemor ble født, hun var og veldig sånn, jeg fikk jo ikke til ammingen og det gikk bokstavlig talt på helsa løs. Der og kom hun med kommanderinger innimellom om at jeg MÅTTE ta vare på meg selv for å kunne ta vare på lillemor :ahappy:  Slike skulle man hatt flere av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Man trenger sånt altså - veldig glad i den helsesøstra jeg hadde da lillemor ble født, hun var og veldig sånn, jeg fikk jo ikke til ammingen og det gikk bokstavlig talt på helsa løs. Der og kom hun med kommanderinger innimellom om at jeg MÅTTE ta vare på meg selv for å kunne ta vare på lillemor :ahappy:  Slike skulle man hatt flere av. 

 

Det hender kanskje av og til at man trenger noen som sier litt "stakkars deg", og dissa mannfolka (ivertfall min) er kanskje ikke alltid den flinkeste til å se det behovet? 

Nå har vi klart vår første "amme ferdig, så stelle, så smokk og pappan". Litt startproblemer og riktig nok ble det senga og ikke hos pappan etterhvert, men det viktigste er at han får dekket sugebehovet litt av andre ting enn meg? Da har jeg mer energi til å prate og "leke" med både han og storesøster også...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Det hender kanskje av og til at man trenger noen som sier litt "stakkars deg", og dissa mannfolka (ivertfall min) er kanskje ikke alltid den flinkeste til å se det behovet? 

Nå har vi klart vår første "amme ferdig, så stelle, så smokk og pappan". Litt startproblemer og riktig nok ble det senga og ikke hos pappan etterhvert, men det viktigste er at han får dekket sugebehovet litt av andre ting enn meg? Da har jeg mer energi til å prate og "leke" med både han og storesøster også...

Min er veldig flink til å si det i ettertid. :gaah::lol:  Men der og da så sier han ingenting somregel :lol: Tror ganske bestemt de mener at vi skal se grensene selv, selv om de trenger noen til å se deres grenser :aww: 

 

Hurra! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2016 at 6:24 PM, Wednesday skrev:
På 6.4.2016 at 4:44 PM, SiriEveline skrev:

 

*BBlir ikke kkvitty ssitatene. FDette blir visst bbare een demonstrasjon ttil aadmin om hva som er problemet med å skrive på sonen.. 

 

Ville egentlig bare dele denne linken. Og skryte av meg selv som har kjempet i straks to timer med å holde den søte ekle greia i magen etter glukosebelastning. Tørr ikke hoste en gang :P

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/morsmelkkrise-pa-sykehusene-1.12889338

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

@soelvd Yay, da er du jo ferdig for denne gang! Krysser fingrene for fine verdier og at du ikke trenger mer sukkerdrikk :) 

Ja, de får bare være fine! Hvor lang tid tar det å få svar på sånt? Jeg har seriøst brukt mer tid på å grue meg til dette enn jeg har tid til å grue meg til fødsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Ja, de får bare være fine! Hvor lang tid tar det å få svar på sånt? Jeg har seriøst brukt mer tid på å grue meg til dette enn jeg har tid til å grue meg til fødsel :P

Jeg fikk vite den fastende verdien med en gang, også fikk jeg sluttresultatet når jeg ringte inn etter 3-4 virkedager. Tok testen på en torsdag, fikk svar onsdag tror jeg. Men man får jo kjapt svar fra legen om det er noe har jeg inntrykk av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Jeg fikk vite den fastende verdien med en gang, også fikk jeg sluttresultatet når jeg ringte inn etter 3-4 virkedager. Tok testen på en torsdag, fikk svar onsdag tror jeg. Men man får jo kjapt svar fra legen om det er noe har jeg inntrykk av :) 

Får bare smøre meg med tålmodighet over helgen, da :) Pleier få sms med en gang svarene er inne :) 

 

Det er ikke så veldig vanlig med babyshower i min omgangskrets, så jeg ble tatt skikkelig på senga. Alle de fine vennene mine samla på et sted, en fantastisk bleiekake med så mye fint oppi at jeg må skryte og vise dere. Fine folk altså, skikkelig vitamininnsprøytning på litt lange dager :) Var så teit at jeg laget bildecollage med bilde av kaker, bleiekake og alle menneskene på, så det havner ikke her :)

Og jeg som er en sucker for kivat-luer :P Lurer forøvrig på om jeg skal bytte, hvitt er veldig lite praktisk i dette huset fullt av barn og hunder :P 

12966201_10154043287692225_264248493_n.j

 

Den til høyre her har en venninne til og med sydd! 

12939603_10154043287752225_1499121977_n.

 

12986487_10154043287782225_1402485965_o.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, soelvd skrev:

Får bare smøre meg med tålmodighet over helgen, da :) Pleier få sms med en gang svarene er inne :) 

 

Det er ikke så veldig vanlig med babyshower i min omgangskrets, så jeg ble tatt skikkelig på senga. Alle de fine vennene mine samla på et sted, en fantastisk bleiekake med så mye fint oppi at jeg må skryte og vise dere. Fine folk altså, skikkelig vitamininnsprøytning på litt lange dager :) Var så teit at jeg laget bildecollage med bilde av kaker, bleiekake og alle menneskene på, så det havner ikke her :)

Og jeg som er en sucker for kivat-luer :P Lurer forøvrig på om jeg skal bytte, hvitt er veldig lite praktisk i dette huset fullt av barn og hunder :P 

12966201_10154043287692225_264248493_n.j

 

Den til høyre her har en venninne til og med sydd! 

12939603_10154043287752225_1499121977_n.

 

12986487_10154043287782225_1402485965_o.

Wow! :wub: Fine ting! Fine venner du har! Så hyggelig  at de ville glede deg! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marie skrev:

Wow! :wub: Fine ting! Fine venner du har! Så hyggelig  at de ville glede deg! :D 

Ja, fy søren, jeg er helt overgitt :wub: 

 

Ny tur på føden i dag. Fikk en ganske plagsom hodepine i går, våknet i natt av at det var tatt seg veldig opp. Tok en paracet og det tok bare litt av det, så da ble det en tur opp der for å sjekke ting. Urin fin, blodtrykk lavt så ikke svangerskapsforgiftning. Satt lenge med ctg som viste en fornøyd bebis, så da er det bare en fryktelig hodepine igjen. Ble beordret til ro, så får vi se om det hjelper..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Æsj så kjedelig @soelvd, men veldig godt det ikke var svangerskapsforgifting på gang! Nå får du prøve å holde deg i ro fremover! :hug: 

Ja, veldig godt det ikke var det :) Jeg føler jeg allerede er enormt mye i ro :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...