Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäfertispe 6 år, omplasseres. Haster


Recommended Posts

Schæfertispe på 6 år til omplassering. Et par venninner skulle egentlig henne, men hun falt ikke i smak hos den ene tispa i huset. Snill hund, kommer fra et dårlig hjem preget av alkohol, og har bare i det siste fått "være hund".

Dessverre har hun vært så lenge til omplassering nå at tiden har rent ut. En siste veterinærtime er bestilt til i morgen kl.11. Synes det er litt teit å dra "ellers avlives hun" kortet, men det er dessverre slik situasjonen er nå. Regner med at hun kan få litt lenger tid hvis noen er interessert men ikke har mulighet akkurat i morgen.

Jeg har ikke så mye informasjon om henne, men kan vidreformidle kontakt om noen er interessert. Vet at hun nå bor sammen med 5 barn iallefall (mellomstasjon). Befinner seg et sted på hedemarken (husker ikke akkurat hvor nå).

Håper noen vil gi henne en sjanse. Ta kontakt her i tråden, på PM eller på lolapagola@hotmail.com så skal jeg vidreformidle.

post-3921-0-20087900-1441897808_thumb.jp

post-3921-0-75637900-1441898034_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun på fod-gården:

http://www.fod.no/dyr/toja-haster/

Toja er en 6 år gammel schæfer, som må finne seg et nytt hjem hos noen som har tid og mulighet til å gi henne den oppmerksomheten og tryggheten hun behøver. Toja fikk en tøff start på livet, og har utviklet separasjonsangst. Nåværende eier har jobbet mye med henne, og hun har gjort framskritt. Nye eier behøver erfaring, tid og tålmodighet.

Toja er en rolig og hengiven dame. Hun er fantastisk snill med alle, store som små. Hun tar mat pent, ingen tegn til aggresjon. Hun kan trekke litt i båndet på tur.

Toja er snill oven for andre hunder og dyr. Hun har blitt introdusert til kanin og katt, og viser ikke jagtinstinkt. Hun kan dagligdags lydighet, som sitt, dekk, gi labb og ta pent.

Toja har hatt problemer med overvekt og såre poter, men dette er mye bedre. Hun har vært til veterinærsjekk, og framstår som frisk.

Toja befinner seg i Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delt i et par schäfergrupper, håper hun finner et nytt hjem. :)

Tusen takk! Håper det ordner seg, skikkelig leit når det blir sånn. Hun virker jo ikke som noen problemhund, hun har bare hatt uflaks i livet stakkars. Endelig får hun leke, får kos og oppmerksomhet. Synd om det skal ta slutt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke er en problemhund så burde det jo være håp, en litt eldre schäfertispe er jo en "perfekt" selskapshund for mange. Virker ikke spesielt krevende, og hun er sikkert fornøyd så lenge hun havner et sted hun får mye kjærlighet, litt aktivitet og litt mindre mat. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seperasjonsangst er jo ikke akkurat ukomplisert da. :\ Krysser fingrene for henne!

Nei det er jo en liten greie der. Så vil tro at et hjem med flere hunder, eller eier som ikke er borte så mye/kan ha henne med er perfekt. Og en eier som har mulighet til å trene videre med henne, hun har visst blitt bedre. Bortsett fra det så høres hun veldig trivelig ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo en liten greie der. Så vil tro at et hjem med flere hunder, eller eier som ikke er borte så mye/kan ha henne med er perfekt. Og en eier som har mulighet til å trene videre med henne, hun har visst blitt bedre. Bortsett fra det så høres hun veldig trivelig ut synes jeg.

Hun høres helt perfekt ut, selv med seperasjonsangst så kunne hun vært perfekt hos oss, om vi ikke hadde nok. Så krysser alt som er for at hun får et perfekt hjem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig :D

Går bra med den andre tispen nå, så lenge de følger med. Hun har muligens fått ett nytt hjem, men kunne ikke komme dit før neste uke. Så krysser fingrene, ser ut som det ikke ender med avlivning iallefall!

Synes hun høres veldig grei ut, seperasjonsangsten er visst ikke så ille lenger, da hun har blitt jobbet mye med. Supersnill med barn, de kan gjøre "alt" med henne. Går pent i bånd. Snill mot andre hunder, men ikke så god til å lese dem, da hun ikke har blitt mye sosialisert tidligere. Er som en 6 år gammel valp på det området.

Absolutt ingen dum hund for en som ønsker seg en voksen omplasseringshund.

Edit: redigerte litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om hun fra før, men jeg synes 6år er litt for gammelt, jeg vil helst ha unghund.

Og jeg vil helst unngå så godt det går å få en med seperasjonsangst, jeg er alene, uten bil, og da blir det veldig vanskelig å ha en hund med seperasjonsangst, blir vanskelig å feks dra til tannlege, lege osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om hun fra før, men jeg synes 6år er litt for gammelt, jeg vil helst ha unghund.

Og jeg vil helst unngå så godt det går å få en med seperasjonsangst, jeg er alene, uten bil, og da blir det veldig vanskelig å ha en hund med seperasjonsangst, blir vanskelig å feks dra til tannlege, lege osv...

Det forstår jeg veldig godt! :)

Fått masse snaps i helgen av tre tisper som ligger strødd utover gulvet, virker som det går veldig fint i det midlertidige hjemmet :)

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • mushi locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...