Gå til innhold
Hundesonen.no

ferskis her jeg!!

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

hei sann! bynner og bli lei av canis så da melder jeg meg inn her vettu! har en tendens til og bli plagsomt hektet på slike forum, så selv om dere ønsker meg velkommen nå , kan jeg vedde på at noen av dere forbanner min eksistens om noen måneder!! :) nokk om meg, valpen min Ask ja...viss jeg er gal så er han helt koko! Derfor mener alle de som skjenner oss at vi passer mega-bra sammen! Ask er en av ikke-veldig-mange norske buhunder.Det lille krapylet bryr seg kun om meg viss det ikke er noe annent intresant i nerheten, altså, han er en ganske normal valp...håper jeg. men jeg elsker han uansett!

Skrevet

vellkommen skal du være, og jeg tror nokk ikke at du er den eneste som blir hekta på ting her inne er vi flere. :wink: =D> Banana Banana :)/

Skrevet
Heihei Marie! :D

Velkommen hit da. Og, ta det med ro - Ask er heeelt normal.. :D

Skal hilse fra Tinka som gleder seg til mandagen. Dere kommer vel?

seffølgeli kommer vi!! det enste ask har fått av sosial trening i påsken er treffet, der tinka dyttet han utfor en liten klippe, men han kom opp igjenn like blid!

Skrevet

seffølgeli kommer vi!! det enste ask har fått av sosial trening i påsken er treffet, der tinka dyttet han utfor en liten klippe, men han kom opp igjenn like blid!

Hehe, gjorde hun? Jaja, det måtte jo skje en eller annen gang på den stien der.. :roll:

Her er bilder av Ask for deg som spurte: :D

asktinkatretten.JPG

asktinkasju.JPG

Skal ta nye bilder i morgen, nå som det endelig er lyst litt lengre.. :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...