Gå til innhold
Hundesonen.no

Vesttun's Wildheart of Gold

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har vi fått vår lille Milva. Hun har bodd hos oss siden lørdag 29. august, og vi er selvfølgelig helt solgt. Hun er 80% god og 20% bølle.

Vil ikke stå opp og tisse, vil sove mer.

Takk! Vi synes jo selvfølgelig hun er den vakreste i hele verden. Hun er min første bitete valp, og mitt første matvrak. Prøvde først å la henne spise til hun ble mett, men etter to dager med overspis

Posted Images

Skrevet

Er bare å komme, hun har så godt av å treffe andre hunder! Akkurat nå så tar vi en klikkerøkt på ti minutter så sover hun resten av dagen, så hun er ikke det beste selskapet :P

Skrevet

Hun er herlig!! Jeg var så heldig å få ha henne helt for meg selv (Måtte dele litt med Chelba og Tade men) i 3 timer!! Vi koste oss masse, selvom hun prøvde å bruke foten min til en tyggeleke innimellom :lol: :lol: :wub: :wub:

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

1VeqcBj.jpg6wPwx7Z.jpg2TEM3qm.jpgc56Lbzt.jpg2Hpwxn6.jpg

Litt flere bilder. I dag har vi gått tur og trent litt på innkalling. Oppdaget at hun er like kresen som de forrige colliene mine da jeg prøvde å gi provit turkey i stedet for storfe og hun avviste godbiten. Jaja,kjekt for kattene.

• Like 3
  • 3 weeks later...
Skrevet

Takk! Vi synes jo selvfølgelig hun er den vakreste i hele verden. Hun er min første bitete valp, og mitt første matvrak. Prøvde først å la henne spise til hun ble mett, men etter to dager med overspising og oppkast og kjempedårlig mage så begynte vi med måltider. Ikke at det har gjort henne mindre matvrak, og vi "jukser" jo med godbiter, snacks/tygg, kong med vomkjøttbolle, kyllingklubber, kyllingnakker, og gudene vet hva hun ikke får i mellom måltider. Nesten som å være førstegangseier! (Nei, det tror jeg ikke, for mr. Eple er førstegangseier, og det er stor forskjell i hvordan vi håndterer disse tingene)

Litt nye bilder, da! Gikk ut før solnedgang i dag SPESIFIKT for å ta bilder til denne tråden.

Milva2.jpg

Milva1.jpg

Dette er så sjarmerende hun kan være, tror jeg.

Milva3.jpg

Milva4.jpg

Milva5.jpg

Milva6.jpg

Milva8.jpg

Milva7.jpg

• Like 8
Skrevet (endret)

Hun er kjempeherlig! Bare å si i fra om du vil låne en ettermiddag, eller bare hilse på. :)

Eeeeeh JATAKK!! :wub:

Låner gjerne, bare si ifra om det trengs!!! Hilse på også forsåvidt, er ikke kresen!!

Endret av HeleneFS
  • 1 month later...
Skrevet

Da har Milva debutert i ringen også! Kjørte med en venninne, mr. Eple, Lumi til @Enits og @Cattn med Pepper, pluss en annen venninne og hennes Eurasier.

Dommer Rune Fagerstrøm,kritikk:

4 mnd, bra storlek, god kropp og proporsjoner. Bra lengde hode, kunne hatt bedre markert stopp. Bra neseparti, mørke øyne av rett form. Tilstrekkelig hals, vellagt skulder, bra kropp. Noe kort kors, kunne hatt noe lengre haser. Utmerket benstamme, rør seg med bra steg fra siden. Bra temperament.

LrMobile0811-2015-124797517838007265.thu

LrMobile0811-2015-120597475881041656.thu

LrMobile0811-2015-122997439581045003.thu

• Like 5
Skrevet
3 timer siden, HeleneFS skrev:

Gratulerer med debut og fin kritikk!!

Hun er peen :wub:

Vi synes også det! Bra dommeren var enig. Nå blir neste gang mest sannsynlig NKK Bergen i april, og da er hun junior. Hadde jo vært kjekt å få unnagjort storcertet med en gang... Host. :P 

Skrevet
3 timer siden, HeleneFS skrev: Gratulerer med debut og fin kritikk!!

Hun er peen :wub:

Vi synes også det! Bra dommeren var enig. Nå blir neste gang mest sannsynlig NKK Bergen i april, og da er hun junior. Hadde jo vært kjekt å få unnagjort storcertet med en gang... Host. [emoji14] 

Gleder meg, da kan jeg også være med :D

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...