Guest Jonna Skrevet 26. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 26. Oktober 2017 16 timer siden, QUEST skrev: At farge og aggresjon på katt har sammenheng er jo ikke ukjent. Vet ikke om det har blitt forsket på det ( sølv) men da jeg drev med utstilling så ble det sagt at sølvkatter hadde større sannsynlighet for å,'sprekke' på dommerbordet enn andre farger. Men akkurat det der er litt interessant for jeg kan også fortelle at veldig mange r&t/b&t Australian kelpie har høyere forsvarslyst og sosiale problemer enn snittet av kelpie. Og jeg kan si hvilken to hannhunder som ligger bak hvor en var en ekstrem matador jeg tror ikke det blir bort med det første da det også linjeavles på for "bevare" fargen Siter
Woola Skrevet 26. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 26. Oktober 2017 14 timer siden, CrazyTerrierLady skrev: Særlig hater jeg disse med halve siden av fjeset hvitt, split face. Sier du det? Spilt face, spesielt på terrier (men også på BC o.l.), er det fineste jeg vet ❤️ F.eks slik Siter
QUEST Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 Nå som mørketiden har begynt å krype på..så kom jeg på at svart sånn egentlig er en veldig upraktisk farge.. 1 Siter
Tyttebæra Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 On 26.10.2017 at 9:28 AM, Woola said: Sier du det? Spilt face, spesielt på terrier (men også på BC o.l.), er det fineste jeg vet ❤️ F.eks slik Nei, bare ... nei. Beklager altså, men du har elendig smak. Man får aldri det myke, fine uttrykket på en med usymmetriske tegninger, særlig split face. Galskapen min i et av sine mindre gale øyeblikk. 2 Siter
Guest Yellow Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 On 25 October 2017 at 6:19 PM, CrazyTerrierLady said: jeg foretrekker lite hvitt. Liker ikke hunder som nesten er helt hvite, samt usymmetriske tegninger på hodet. Særlig hater jeg disse med halve siden av fjeset hvitt, split face. Jeg er motsatt. Det fineste jeg vet om er hvite hunder/dyr, enten helt hvite eller med veldig mye hvitt, spesielt når de er korthårede, og split face/asymmetriske tegninger over "perfeksjon" anyday. Siter
QUEST Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 1 time siden, CrazyTerrierLady skrev: Nei, bare ... nei. Beklager altså, men du har elendig smak. Man får aldri det myke, fine uttrykket på en med usymmetriske tegninger, særlig split face. Galskapen min i et av sine mindre gale øyeblikk. Ah..så du har glatt fox..er det jakt eller show du har? Siter
Woola Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 4 timer siden, CrazyTerrierLady skrev: Nei, bare ... nei. Beklager altså, men du har elendig smak. Man får aldri det myke, fine uttrykket på en med usymmetriske tegninger, særlig split face. Galskapen min i et av sine mindre gale øyeblikk. Så fine øyne da ❤️ Edit: Med spilt face får du frem tøffheten og røffheten som utmerker terriere! Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 28. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 28. Oktober 2017 På 26.10.2017 at 7:30 AM, JeanetteH skrev: Men akkurat det der er litt interessant for jeg kan også fortelle at veldig mange r&t/b&t Australian kelpie har høyere forsvarslyst og sosiale problemer enn snittet av kelpie. Og jeg kan si hvilken to hannhunder som ligger bak hvor en var en ekstrem matador jeg tror ikke det blir bort med det første da det også linjeavles på for "bevare" fargen Men her er det vel egentlig ikke b&t/r&t genet som gir dem høyere forsvarslyst og sosiale problemer. Det er to individer som ligger bak disse fargene og avles videre på. Det er vel noe tilsvarende som er utgangspunktet for problemene på røde cockere? For meg betyr farge veldig lite når det kommer til valg av hund. Jeg har helt klart noen favoritter. Utseendemessig er det noen farger jeg ønsker meg. Spesielt ulvegrå huskyer syns jeg er nydelige. Men det er andre ting som er mye viktigere, så jeg har nå 6 huskyer, men enda ikke noen i favorittfargen min. Jeg burde drevet med siberian isteden. Da hadde sannsynligheten for å få den fargen jeg liker best vært mye større Men når alt kommer til alt, så er det viktigere med en frisk og trivelig hund som trekker bra, enn om den har yndlingsfargen min. Derfor ble det en kjedelig tricolour igjen nå på sistemann hehe. Siter
Tuvane Skrevet 29. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 29. Oktober 2017 10 hours ago, Snusmumrikk said: Men her er det vel egentlig ikke b&t/r&t genet som gir dem høyere forsvarslyst og sosiale problemer. Det er to individer som ligger bak disse fargene og avles videre på. Det er vel noe tilsvarende som er utgangspunktet for problemene på røde cockere? For meg betyr farge veldig lite når det kommer til valg av hund. Jeg har helt klart noen favoritter. Utseendemessig er det noen farger jeg ønsker meg. Spesielt ulvegrå huskyer syns jeg er nydelige. Men det er andre ting som er mye viktigere, så jeg har nå 6 huskyer, men enda ikke noen i favorittfargen min. Jeg burde drevet med siberian isteden. Da hadde sannsynligheten for å få den fargen jeg liker best vært mye større Men når alt kommer til alt, så er det viktigere med en frisk og trivelig hund som trekker bra, enn om den har yndlingsfargen min. Derfor ble det en kjedelig tricolour igjen nå på sistemann hehe. Genet er vel sikkert koblet med genet for de uheldige egenskapene, ergo dukker de opp på nettopp individene med disse fargene som er etter disse to bestemte hannhundene. 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 29. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 29. Oktober 2017 12 timer siden, Snusmumrikk skrev: Men her er det vel egentlig ikke b&t/r&t genet som gir dem høyere forsvarslyst og sosiale problemer. Det er to individer som ligger bak disse fargene og avles videre på. Det er vel noe tilsvarende som er utgangspunktet for problemene på røde cockere? For meg betyr farge veldig lite når det kommer til valg av hund. Jeg har helt klart noen favoritter. Utseendemessig er det noen farger jeg ønsker meg. Spesielt ulvegrå huskyer syns jeg er nydelige. Men det er andre ting som er mye viktigere, så jeg har nå 6 huskyer, men enda ikke noen i favorittfargen min. Jeg burde drevet med siberian isteden. Da hadde sannsynligheten for å få den fargen jeg liker best vært mye større Men når alt kommer til alt, så er det viktigere med en frisk og trivelig hund som trekker bra, enn om den har yndlingsfargen min. Derfor ble det en kjedelig tricolour igjen nå på sistemann hehe. Det er vel det jeg skal fram til. At ofte er det med farge sporbart til godt brukte og linjeavlete hunder. Om jeg ikke husker feil så kan også røde cockeres tilbake til en rød matador? På de fleste raset er det ikke nødvendigvis fargen som gjør det, men ett individ med fargen som er avlet hardt. Siter
Turb Skrevet 29. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 29. Oktober 2017 24 minutter siden, JeanetteH skrev: Det er vel det jeg skal fram til. At ofte er det med farge sporbart til godt brukte og linjeavlete hunder. Om jeg ikke husker feil så kan også røde cockeres tilbake til en rød matador? På de fleste raset er det ikke nødvendigvis fargen som gjør det, men ett individ med fargen som er avlet hardt. Og som Tuvane sier at enkelte egenskaper ligger rett ved siden av genet for farge slik at det blir nedarvet sammen med fargen. 1 Siter
Recommended Posts