Gå til innhold
Hundesonen.no

vom... tine så fryse?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Ikke la det tine helt, men nok til at du får kniven igjennom. Fungert bra her når jeg har gjort det, ingen dårlige hunder.

Sånn har jeg gjort det og, med både 5 kilos pølser og 20 kg blokker.

Ingenting har luktet dårlig og ingen hunder har blitt dårlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med å tine også fryse igjen er vell at fibrene i kjøttet blir ødelagt, ikke at det er noe farlig eller noe? Mtp bakterier og slikt er det jo ikke noe verre å fryse kjøtt som er tint enn å fryse kjøtt som ikke er fryst før.

Men det gjør i alle fall ikke vi, trodde det var en sånn "greie" om at man ikke skal det.

Forøvrig, vi tiner og fryser. Men vi bruker 20kg-blokk og tar det i noen runder etterhvert som det ytterste tiner (vommen er derfor kald hele tida siden det ligger inntil en isklump/vom). Aldri hatt noe problemer med det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tinte det ikke helt så klart. Nok til at jeg klarte å kutte den i vanlige porsjoner.

Noe som endte med en ødelagt skjærefjøl, ikke spør meg hvordan, en knekt kniv, ikke spør meg hvordan, og to fine kutt i fingeren og hånden og en telefon til legevakten, så buss til apoteket. Men det gikk til slutt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør i alle fall ikke vi, trodde det var en sånn "greie" om at man ikke skal det.

Forøvrig, vi tiner og fryser. Men vi bruker 20kg-blokk og tar det i noen runder etterhvert som det ytterste tiner (vommen er derfor kald hele tida siden det ligger inntil en isklump/vom). Aldri hatt noe problemer med det før.

det gjør ikke jeg heller, det ødelegger jo kjøttet, selv om maten ikke blir dårlig eller farlig å spise. Skulle det være noe som blir tint feil så blir det gjerne frossen hundesnack senere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør ikke jeg heller, det ødelegger jo kjøttet, selv om maten ikke blir dårlig eller farlig å spise. Skulle det være noe som blir tint feil så blir det gjerne frossen hundesnack senere.

Aha. Jeg har alltid hatt en oppfattelse av at det er fordi kjøttet blir dårlig/bør ikke spises. Kanskje en myte som har kommet fra alt snakket om å varme opp mat flere ganger. Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tinte det ikke helt så klart. Nok til at jeg klarte å kutte den i vanlige porsjoner.

Noe som endte med en ødelagt skjærefjøl, ikke spør meg hvordan, en knekt kniv, ikke spør meg hvordan, og to fine kutt i fingeren og hånden og en telefon til legevakten, så buss til apoteket. Men det gikk til slutt :thumbsup:

*ler*

Si meg, er vi i slekt?

Jeg havnet på legevakta når jeg skulle bake ostekake, jeg kan se for meg samme utfall om jeg skulle dele v&h...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Si meg, er vi i slekt?

Jeg havnet på legevakta når jeg skulle bake ostekake, jeg kan se for meg samme utfall om jeg skulle dele v&h...

huff gårsdagen var katastrofe, men nå så ligger ferdig oppdelt vom å tiner i kjøleskapet. Så ingen flere skader før jeg kjøper en ny pølse, og da må jeg vell la det tine bittelitt lengre enn sist :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en 5kg pølse med vom i dag. fy flate det skulle jeg aldri ha gjort.

Har stått å delt opp til små biter! over 80 brødposer gikk det, En og en halv frysskuff er fult av vom! litt over to timers arbeid.

aldri mer.

Men nå har voffen mat i mange, mange dager!

Katten, nei han har vom til 4 dager, ups.

Noen av posene har 2 biter oppi, fordi jeg gikk lei, en pose har mange små biter i tilfelle de andre bitene er for små og som tilleggsmat til når han er ekstra aktiv. Et lite måltid etter 4-6 timer med lek sammen med to spinnville hunder er bra å ha. Tenker nå på alt jeg :P

Skuldrene brenner, ryggen er ødelagt og etter 4 timers shoppings runde + to timer på kjøkkenet så er jeg helt ødelagt i føttene.

Aldri mer om jeg kjøper en 5 kg pølse med vom, for et herk det er å stå å del opp!

Nå blir det de "normale" pølsene heretter, ingen skader i dag for det fikk tinet litt i bilen i løpet av shoppingrunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi kjøpte vår første vom blokk på 20 kg i går. Delte opp i dypfryst tilstand. Brukte hammer og huggjern. Funka som bare det. Ingen gris eller noe. Hadde lest hvor mye gris det ble og hvor vanskelig det var men det var null problem

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...