Gå til innhold
Hundesonen.no

Helårs båndtvang


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

http://www.sb.no/nyheter/bandtvang/politikk/det-er-en-mild-form-for-dyremishandling-a-ha-hund-i-band/s/5-73-93668

 

"Båndtvang er en mild form for dyremishandling, fastslår Bjørn Corneliussen."

 

Det er jeg helt enig i. Det er ille nok at det er båndtvang halve året (men jeg forstår grunnen), men om det blir hele året er det jo helt forferdelig. Det er selvsagt helt uaktuelt å holde hunden i bånd året rundt, og det kommer ikke til å skje, lovbrudd eller ei.

men

"– Det er én ting med små hunder som er såkalte veskehunder. Men det er annerledes med en større hund som trenger mye trim, sier han."

"Små veskehunder" trenger da og å løpe løs...

Ja, for en dum siste uttalelse der. Hunder trenger alle en viss grad av "hunde-stimuli". Med det tenker jeg på å lukte, markere, sondere terrenget, utforske og i det hele tatt. Den lille "veskehunden" min har en MYE større utforskingstrang enn frøken portis. Begge mine hunder er ganske kjedelige sånn, for de går stort sett i beina mine med eller uten bånd. MEN! Jeg merker sykt stor forskjell på spesielt minien med og uten bånd. I bånd virker det som at hjernen er helt skrudd av. Hun bykser ut i veien, er bøs mot hunder som kommer bort, bykser etter katter og fugler. UTEN bånd derimot er hun en engel i forhold. Da er hun mye mer "på", følger med og er oppmerksom på meg og omgivelsene, og hun ser ut til å bruke huet mye mer. Tenker mer rasjonelt, om man kan kalle det det.

Snodig det at noen ser ut til å tro at små hunder ikke er hunder bare pga. størrelsen. Men jeg er ikke overrasket, dessverre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klarer fint å gi mine nok fysisk mosjon i bånd, men gleden de viser når jeg kobler av båndet er helt fantastisk å se på

Helårs båndtvang i parkene i Oslo er da virkelig ingen krise? Jeg synes det er slitsomt med bikkje i grillen hver gang jeg er i parken, jeg.

Selv tenker jeg at problemet er jo ikke egentlig båndtvang eller ikke, det er jo snakk om brudd på Hundeloven. Det burde heller sees på muligheter for å få folk til å forstå at man skal ha kontrol

jeg har siberians og er vant til å ha hundene i bånd stort sett hele tiden. Det går faktisk an ;) Men blir det slik at alle hunder må gå i bånd, bør vi få flere hundeparker og friområder for hund. 

Men er det urimelig å forvente at det bør være lov å ha hunder som KAN være løse uten bånd deler av året? At noen hunder ikke bør gå løse er jo liksom greit nok - kan man ikke stole på at huden ikke jager eller stikker tar man ansvar og holder den i bånd uansett. Men massevis av hunder er enkle sjeler som man fint kan ha løs - hvorfor taler ting da for helårs båndtvang over alt? Hvilke argumenter er gode nok for å innføre det, sånn egentlig?

Jeg synes man burde hatt flere friområder for hund uansett, men det nytter ikke med slike "friområder" man f.eks. har på Skullerud, i mitt nærområde. Da må man gjøre det skikkelig, og det tviler jeg på at noen gang kan bli en fullgod erstatning for å ha hunden løs deler av året. Det krever for mye ressurser av kommunene og dem som forvalter friområder. Da blir hundene taperne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette blir litt for drama for meg. Jeg har også hatt hunder som har måtte gå i bånd mesteparten av tiden, og jeg skjønner ikke den holdningen om at man må kneppe av de båndet for å gi de et fullverdig liv. Tror dere virkelig at det å løpe løs er den eneste eller beste måten å holde hund på? Har dere dårlig fantasi, eller?

Ideelt sett så var det lov å ha hunder løs overalt, og ideelt sett så var det bare hunder folk hadde kontroll på som ble sluppet løs. Hvem her lever i en ideell verden? Ikke engang jeg, som ikke har møtt på halvparten så mange idioter som den gjennomsnittelige sonis har (skal man tro tråder om ufrivillig hilsing, i hvert fall), har så stor tro på hundefolket at jeg ikke ser at de reglene vi får tredd nedover øra, stort sett er fortjent. Andre folk vil ikke ha noe med våre hunder å gjøre, derfor får vi ikke ha de løs i parker. Andre folk vil ikke dele sin grillmat eller piknikkurv med våre kjøtere, derfor får vi ikke ha de løs i parker. Andre folk syns ikke det er så sjarmerende å bli hoppet på av en glad miniatyr, derfor får vi ikke ha de løs i parker. Andre folk syns ikke det er spesielt delikat med hundebæsj under skoa eller på klærne, derfor får vi ikke ha de løs i parker. Andre folk syns ikke det er spesielt stas å bli løpt ned av en ball- eller frisbee-jaktende kjøter, derfor får vi ikke ha de løs i parker.

Å forvente at kommunene skal drifte og holde frislipp-områder, og samtidig ikke være fornøyd med de områdene man har (jepp, jeg har vært på Skullerud, @Maria ), er ironisk. Syns dere skal lese gjennom tråden Din drømmehundpark/friareal, og fortell meg helt ærlig hvordan dere syns sånt skal finansieres? Gjerder som er minst 180 cm høye, søplekasser (som må tømmes med jevne mellomrom), litt tak så vi hundeeiere slipper å bli bløte mens vi latmannsaktiviserer hundene våre, innlagt vann så vi kan skylle av møkkete bikkjer, litt skog og en elv, minst så stor som en fotballbane, gjerne mange flere mål (hvem skal ta ryddejobben der?), med flere inngjerdinger så man være alene i sin inngjerda del - gjerne sånn at man kan leie det privat (hvor dyrt tror dere det blir? Hvem skal organisere sånt?), med sluser, parkering osv osv osv.. Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forvente at kommunene skal drifte og holde frislipp-områder, og samtidig ikke være fornøyd med de områdene man har (jepp, jeg har vært på Skullerud, @Maria ), er ironisk. Syns dere skal lese gjennom tråden Din drømmehundpark/friareal, og fortell meg helt ærlig hvordan dere syns sånt skal finansieres? Gjerder som er minst 180 cm høye, søplekasser (som må tømmes med jevne mellomrom), litt tak så vi hundeeiere slipper å bli bløte mens vi latmannsaktiviserer hundene våre, innlagt vann så vi kan skylle av møkkete bikkjer, litt skog og en elv, minst så stor som en fotballbane, gjerne mange flere mål (hvem skal ta ryddejobben der?), med flere inngjerdinger så man være alene i sin inngjerda del - gjerne sånn at man kan leie det privat (hvor dyrt tror dere det blir? Hvem skal organisere sånt?), med sluser, parkering osv osv osv.. Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Det er stor forskjell på drømmehuset mitt og den leiligheten jeg bor i, men jeg er likevel kjempefornøyd med hjemmet mitt. Når folk skriver om sin drømmehundepark, så betyr ikke det at de ikke hadde vært fornøyd med mindre. Selvfølgelig beskriver man urealistiske ting da. Jeg hadde vært fornøyd med et friareal som ikke var inngjerdet også, jeg. En hundeskog uten gjerde, men da hadde selvfølgelig viltet som rotet seg inn der vært totalt ubeskyttet, og man måtte ha forholdsvis god innkalling på hunden.

Jeg hadde også vært fornøyd med en liten lokal hundepark på størrelse med en fotballbane, for på et lite sted vil man til tider få området helt for seg selv, eller dele det med noen få andre. Her i min kommune har vi ikke noe sånt. Vi har i nabokommunen, men guess what, det er ikke inngjerdet og det er et beiteområde for rein.

Mulig det ikke føles like sterkt for folk som har egen hage hundene kan boltre seg på. Jeg merker stor forskjell de gangene jeg og hunden min er på ferie hos en venninne som har enebolig og inngjerdet hage. :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette blir litt for drama for meg. Jeg har også hatt hunder som har måtte gå i bånd mesteparten av tiden, og jeg skjønner ikke den holdningen om at man må kneppe av de båndet for å gi de et fullverdig liv. Tror dere virkelig at det å løpe løs er den eneste eller beste måten å holde hund på? Har dere dårlig fantasi, eller?

Eneste; nei, beste; ja definitivt for hunden ( i tillegg til annen aktivisering /variasjon...).

Nå er det ingen som enda helt vet om tanken er forbud i parker, eller forbud overalt hele året, dette startet jo bare utifra en vag kommentar fra NKK, men det er den siste muligheten jeg argumenterer imot ihvertfall.

Er du for helårs båndtvang overalt hele året?

(Edit: Rotete setning da det ligger i ordet men ja..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du for helårs båndtvang overalt hele året?

(Edit: Rotete setning da det ligger i ordet men ja..)

Selvfølgelig er jeg ikke det, det er da ingen hundeeier som er for helårs båndtvang overalt? Men jeg er ikke for slipp av bikkjer som ikke er spesielt hyggelige, jeg ville ikke benytta meg av ei hundeslette sånn som det foregår i f.eks Frognerparken (eller på møljeturer med snørrogørti folk og hunder som ikke kjenner hverandre spesielt godt), og jeg veit jeg kan gi hundene mine fullverdige liv uten å kneppe av de båndet - jeg har gjort det før, og jeg kan gjøre det igjen. At du og andre mener at mine båndhunder ikke har hatt et fullverdig liv irriterer meg mer enn en evt helårsbåndtvang gjør det, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg ikke det, det er da ingen hundeeier som er for helårs båndtvang overalt? Men jeg er ikke for slipp av bikkjer som ikke er spesielt hyggelige, jeg ville ikke benytta meg av ei hundeslette sånn som det foregår i f.eks Frognerparken (eller på møljeturer med snørrogørti folk og hunder som ikke kjenner hverandre spesielt godt), og jeg veit jeg kan gi hundene mine fullverdige liv uten å kneppe av de båndet - jeg har gjort det før, og jeg kan gjøre det igjen. At du og andre mener at mine båndhunder ikke har hatt et fullverdig liv irriterer meg mer enn en evt helårsbåndtvang gjør det, faktisk.

Jeg ser behovet med å kunne slippe hundene i ny og ne, det er ****** mye enklere for MEG enn å gå med 4 stk i bånd hele året. MEN jeg har også en hund jeg aldri slipper, hun går i bånd, hver dag hele året, og har gjort det i 7,5 år. Med unntak av innegjerdet området hvor jeg vet hun ikke kan løpe seg ihjel etter vilt...

Alt funker om vi MÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg ikke det, det er da ingen hundeeier som er for helårs båndtvang overalt? Men jeg er ikke for slipp av bikkjer som ikke er spesielt hyggelige, jeg ville ikke benytta meg av ei hundeslette sånn som det foregår i f.eks Frognerparken (eller på møljeturer med snørrogørti folk og hunder som ikke kjenner hverandre spesielt godt), og jeg veit jeg kan gi hundene mine fullverdige liv uten å kneppe av de båndet - jeg har gjort det før, og jeg kan gjøre det igjen. At du og andre mener at mine båndhunder ikke har hatt et fullverdig liv irriterer meg mer enn en evt helårsbåndtvang gjør det, faktisk.

Greit å ha det på det rene.

Og jeg er absolutt ikke for det uthevede, det er jo nettopp derfor jeg er sterkt imot helårs båndtvang. Jeg ønsker å gå med hundene løse i skogen for å slippe å møte andre.

(Jeg har sagt at jeg syntes det er best for en hund å få løpe løs, ikke at det ikke er et fullverdig liv uten. Der er jeg helt enig med deg i at hunder har det mye bedre enn eks. mange hester som du nevnte tidligere i tråden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser behovet med å kunne slippe hundene i ny og ne, det er ****** mye enklere for MEG enn å gå med 4 stk i bånd hele året. MEN jeg har også en hund jeg aldri slipper, hun går i bånd, hver dag hele året, og har gjort det i 7,5 år. Med unntak av innegjerdet området hvor jeg vet hun ikke kan løpe seg ihjel etter vilt...

Alt funker om vi MÅ.

Det er ikke et behov, det er et ønske...

Utgangspunktet her var vel helårs båndtvang i parker. Strengt tatt har vel ingen et kjempebehov for å ha hundene sine løs der? Tipper at de som evt. føler det, er de som burde ha bikkja i bånd uansett. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke en park men gamle flyplassen på Fornebu. Området består av store gressletter, små skogsområder, strand og sjø.
Da har vi hatt hittil to saker, bare å vente på neste?

Her foreslås det båndtvang av hensyn til mennesker ikke vilt også.
Det fremkommer også av saken at det er masse klager på hunder fra området, så sånn sett er det forståelig dessverre.

http://www.budstikka.no/nyheter/fornebu/hunder/foreslar-bandtvang-pa-fornebu-hele-aret-hundeeiere-skeptiske/s/5-55-141676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Dette gjelder ikke en park men gamle flyplassen på Fornebu. Området består av store gressletter, små skogsområder, strand og sjø.

Da har vi hatt hittil to saker, bare å vente på neste?

Her foreslås det båndtvang av hensyn til mennesker ikke vilt også.

Det fremkommer også av saken at det er masse klager på hunder fra området, så sånn sett er det forståelig dessverre.

http://www.budstikka.no/nyheter/fornebu/hunder/foreslar-bandtvang-pa-fornebu-hele-aret-hundeeiere-skeptiske/s/5-55-141676

Det er jo allerede innført for å gjelde i definerte områder i flere kommuner og om det ikke enda er fullt så utbredt så blir det fort til at man må sjekke lovverk for å lufte hunden når du er på tur over kommunegrensa eller i en ny park. Dette kan vel trygt kalles snikinnføring av helårs båndtvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke en park men gamle flyplassen på Fornebu. Området består av store gressletter, små skogsområder, strand og sjø.

Da har vi hatt hittil to saker, bare å vente på neste?

Her foreslås det båndtvang av hensyn til mennesker ikke vilt også.

Det fremkommer også av saken at det er masse klager på hunder fra området, så sånn sett er det forståelig dessverre.

http://www.budstikka.no/nyheter/fornebu/hunder/foreslar-bandtvang-pa-fornebu-hele-aret-hundeeiere-skeptiske/s/5-55-141676

Og jeg har en følelse at de som eier de hundene det klages på kommer til å drite langt i en evt helårsbåndtvang... :getlost:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Hva er poenget med lover som ikke håndheves eller respekteres?

Det var da et interessant spørsmål. Hvem er det som ikke håndhever lovene? Vi veit jo at det har vært steder der man har fått passe saftige bøter for å slippe hundene løs i båndtvangen? At lover ikke respekteres av noen er ingen grunn til å ikke ha lover, da alle lover blir brutt med ujevne mellomrom. Folk kjører for fort, det er ingen grunn til å oppheve fartsgrenser. Folk kjører uten bilbelte, eller i beruset tilstand, vi kan ikke oppheve påbudet om beltet og forbudet mot å kjøre i beruset tilstand allikevel? Folk dreper, raner og voldtar, det burde jo ikke være lov allikevel? Selv om disse lovene ikke blir respektert av alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Dette gjelder ikke en park men gamle flyplassen på Fornebu. Området består av store gressletter, små skogsområder, strand og sjø. Da har vi hatt hittil to saker, bare å vente på neste? Her foreslås det båndtvang av hensyn til mennesker ikke vilt også. Det fremkommer også av saken at det er masse klager på hunder fra området, så sånn sett er det forståelig dessverre. http://www.budstikka.no/nyheter/fornebu/hunder/foreslar-bandtvang-pa-fornebu-hele-aret-hundeeiere-skeptiske/s/5-55-141676
Det området du referer til, har siden før 1995 ihvertfall vært helårsbåndtvang fordi det er fuglereservat på oksenøya siden og frem til koksa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et interessant spørsmål. Hvem er det som ikke håndhever lovene? Vi veit jo at det har vært steder der man har fått passe saftige bøter for å slippe hundene løs i båndtvangen? At lover ikke respekteres av noen er ingen grunn til å ikke ha lover, da alle lover blir brutt med ujevne mellomrom. Folk kjører for fort, det er ingen grunn til å oppheve fartsgrenser. Folk kjører uten bilbelte, eller i beruset tilstand, vi kan ikke oppheve påbudet om beltet og forbudet mot å kjøre i beruset tilstand allikevel? Folk dreper, raner og voldtar, det burde jo ikke være lov allikevel? Selv om disse lovene ikke blir respektert av alle..

Bilbelte/beruset kjøring blir håndhevet støtt og stadig det, over hele landet. De aller fleste har da opplevd å være i en kontroll hvor sånt ble sjekka, så de håndheves. Det har også vært ganske omfattende holdningskampanjer på disse for å få oppmerksomhet rundt lovene og hvorfor de er sånn.

Har det vært gjort noe lignende rundt båndtvang? Det er såvidt det står en notis i avisa om at båndtvangen trer i kraft, og jeg tviler sterkt på at det prioriteres som budsjettposter for staten/kommunen å ha holdningskampanjer og stikk kontroller på hvorvidt folk har hundene sine i bånd rundt omkring. Trusselen om straff for å bryte loven må ligge til grunn for en effektiv lov.

Men møter man politi i båndtvangsperioden mens man har hunden løs får man ikke tilsnakk engang, ett av få lovbrudd som ignoreres så totalt av politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbelte/beruset kjøring blir håndhevet støtt og stadig det, over hele landet. De aller fleste har da opplevd å være i en kontroll hvor sånt ble sjekka, så de håndheves. Det har også vært ganske omfattende holdningskampanjer på disse for å få oppmerksomhet rundt lovene og hvorfor de er sånn.

Har det vært gjort noe lignende rundt båndtvang? Det er såvidt det står en notis i avisa om at båndtvangen trer i kraft, og jeg tviler sterkt på at det prioriteres som budsjettposter for staten/kommunen å ha holdningskampanjer og stikk kontroller på hvorvidt folk har hundene sine i bånd rundt omkring. Trusselen om straff for å bryte loven må ligge til grunn for en effektiv lov.

Men møter man politi i båndtvangsperioden mens man har hunden løs får man ikke tilsnakk engang, ett av få lovbrudd som ignoreres så totalt av politiet.

Som jeg skreiv, vi veit jo at det er hundeeiere som har fått passe saftige bøter for å bryte båndtvangen, da er det en lov som håndheves. Bare å google eller søke på forumet, det har vært diskutert og skrevet om her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det urimelig å forvente at det bør være lov å ha hunder som KAN være løse uten bånd deler av året? At noen hunder ikke bør gå løse er jo liksom greit nok - kan man ikke stole på at huden ikke jager eller stikker tar man ansvar og holder den i bånd uansett. Men massevis av hunder er enkle sjeler som man fint kan ha løs - hvorfor taler ting da for helårs båndtvang over alt? Hvilke argumenter er gode nok for å innføre det, sånn egentlig?

Jeg synes man burde hatt flere friområder for hund uansett, men det nytter ikke med slike "friområder" man f.eks. har på Skullerud, i mitt nærområde. Da må man gjøre det skikkelig, og det tviler jeg på at noen gang kan bli en fullgod erstatning for å ha hunden løs deler av året. Det krever for mye ressurser av kommunene og dem som forvalter friområder. Da blir hundene taperne.

Det er rimelig å forvente at folk klarer å gi hunden sin et godt liv selv om den ikke får gå løs :) Det er nemlig mulig. Kan hende det krever mer av eier da. jeg er ikke for helårsbåndtvang, men det er jo litt overdrevet at hundene lider om de ikke får gå løs. (selv om du ikke påstår det, så leser jeg litt mellom linjene her)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig å forvente at folk klarer å gi hunden sin et godt liv selv om den ikke får gå løs :) Det er nemlig mulig. jeg er ikke for helårsbåndtvang, men det er jo litt overdrevet at hundene lider om de ikke får gå løs. (selv om du ikke påstår det, så leser jeg litt mellom linjene her)

Jeg tenker ikke at de lider. Men jeg er lei av hvor mye hunder blir "sett ned på" i samfunnet. Jeg vil ja friheten til å velge og ta selvstendige valg. Det handler nok like mye om meg. Grunnen til at jeg kverulerer litt i denne tråden er at jeg er opptatt av å stå på den siden som vil verne om hund og hundeeier.

Min lille hund går nesten alltid i bånd hun. Fordi hun er skikkelig i impulsiv. Men det betyr ikke at jeg gjerne vil ha friheten til å ha henne løs når situasjonen tilsier at det er greit. Friheten til å velge.

Og bare for å ha sagt det - jeg snakker nå om helårs båndtvang over alt. Jeg har ikke hundene mine løse i parker med masse folk uansett.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det området du referer til, har siden før 1995 ihvertfall vært helårsbåndtvang fordi det er fuglereservat på oksenøya siden og frem til koksa.

Les artikkelen under der det står; "Her kan det bli båndtvang."

Det hadde selvfølgelig ikke vært en sak hvis det var helårsbåndtvang der allerede. Men reservatet har egne grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Les artikkelen under der det står; "Her kan det bli båndtvang."

Det hadde selvfølgelig ikke vært en sak hvis det var helårsbåndtvang der allerede. Men reservatet har egne grenser.

Jeg har lest artikkelen. Jeg er meget godt kjent på det området. Det har vært båndtvang på Fornebu siden før 1995. På storøykilen gikk grensen for reservatet langs gjerdet ved burmavegen, siden det ikke eksisterer lenger så er det tydelig at resten av området ikke har regulert båndtvang nå. Men det området som du referer til som " ikke en park" er jo nettopp det, en park, fordi resten av arealet er naturreservat hvor det allerede er eksisterende båndtvang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men møter man politi i båndtvangsperioden mens man har hunden løs får man ikke tilsnakk engang, ett av få lovbrudd som ignoreres så totalt av politiet.

Siden jeg er i det hjelpsomme hjørnet i dag :P

Bøtelagt etter brudd på båndtvang

Politiet skjerper båndtvang

Viltnemda fanget hundeeier i Asker

2000 kr i bot for løs hund

Nå kontrollerer politiet om båndtvangen følges

Hundeeier fikk 6000 i bot

Så har vi Overlegen seier:

I november i fjor luftet Nora Brekke engelsksetteren sin Jøtul ved Longum i Arendal. Ettersom det ikke var båndtvang fikk fuglehunden løpe fritt. Brekke hadde også tillatelse av grunneier til å bruke området til trening og lufting av hunden. I omtrent 15 sekunder mistet matmor øyekontakt med Jøtul, men han var straks tilbake. Dette er ikke en uvanlig hendelse for hundeeiere. I følge hundeloven skal hunder bare være løse når de "blir fulgt og kontrollert på en aktsom måte". Det står også at "hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting".

Denne lufteturen for omtrent åtte måneder siden skulle skape mye ubehag for Brekke og hunden hennes. Øyeblikket hun mistet kontakt med hunden skulle være starten på en straffesak.

Etter Jøtul var tilbake hos sin matmor kom en mann, og han var skikkelig sint. Selv om ikke hunden hadde vært i kontakt med mannen, eller sønnen som var med ham, lovet han at saken skulle anmeldes. Mannen og sønnen ble kun forbiløpt av hunden. Mannen sa også til Brekke at neste gang han så dem ville de bli skutt begge to.

- Hele episoden var veldig ubehagelig. Han ville overhode ikke høre på meg, sier Nora Brekke til agderposten.

Her er det en som påstår han har fått hele 9000 kr i bot for å ha løs hund, veit ikke helt om vi kan ta det for god fisk, men det er vel heller ikke noe man juger om.

Så, selv om Svært få straffes for å bryte loven, så er det altså ikke en lov alle overser og ingen respekterer. Man kan bli bøtelagt for brudd på båndtvangen, selv om sannsynligheten for det er rimelig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...