Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Drammen 15-16/8 -15


Monab88
 Share

Recommended Posts

Hvordan har det gått med dere som har stilt?

Jeg synes egentlig det gikk overraskende bra med tanke på hvor pessimistisk jeg var når vi brått fikk dommerbytte :P

Jäger ble nummer 2 i championklassen med ck og 4 beste hannhund.

Nora vant championklassen med ck, ble beste tispe og til slutt BIM :)

18 bernere påmeldt og alle møtte!

post-609-0-86160900-1439651968_thumb.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi følger med enda mer fra bernerringen :P

Foenix vant åpen klasse med excellent, og Glam hadde sin valpeshowdebut på sin firemånedersdag. Han vant klassen, uten konkurrenter, og ble slått av den meget lekre eldre hannhunden i BHK - men han var sååå flink. Vi har ikke prioritert å trene på dette, men fokusert på å bli kjent, så jeg gikk inn i ringen med helt blanke ark. Men han løp kjempefint og sto helt rolig så lenge han fikk gnage på en tørr frolic. Fantastisk kritikk, og skryt fra rasefrender, det er alltid kjekt å ta med seg. Jeg er så imponert over den fine babyen min, som sprader rundt og synes alt er helt kult.

Mon tro om dere kan se denne videoen?

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det bare en excellent og nr 2 av 3 i klassen på Jäger.

Nora ble nummer 1 av 3 i championklassen med ck og til slutt 2 beste tispe bak en junior.

Jeg er aller mest fornøyd med hvordan de var i ringen, de er alltid veldig flinke, men jeg hadde en ekstra god følelse i ringen med begge to i dag, følte de både løp å sto veldig bra :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må egentlig si jeg er skuffa... hadde ikke fått beskjed om dommerbytte, så oppdaga litt for sent atter vi hadde jo fått norsk dommer.. Tja... små whippser og norske og svenske dommere er ikke helt tingen, og noe jeg unngår.. :P Kiwi hadde for mye muskler, var for liten og spinkel :P (aldri fått den beskjeden av noen andre tidligere), så gikk ut med blå... men men, Kiwi er fullcerta på småcert så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fantastisk søndag!

Lille Glam-baby har en bratt læringskurve, og var enda flinkere til å stå og gå enn han var på debuten på lørdag. Dommeren like gutten godt, så han slo tispene og ble BIR valp. Og jaggu gjorde han en enda bedre jobb i den store ringen! Han sto så fint, uten godbit å konsentrere seg om, og tar ting så lett. Og jeg må si jeg er imponert over den mentaltesten de utsetter valpene for i store ringen, med to høyttalere vendt inn mot den første langsiden en løper, slik at de får ropt opp alle rasenavn rett i ørene våre. I oppsamlingsringen kom det en sånn høyfrekventert, elektronisk ulyd vet dere, sånn skrik fra mikrofonen. Jeg har sett valper (og voksne) krype sammen og bli skremt av mindre. Men Glam bare travet på, han. Finingen! Han synes det er litt vanskelig å motstå fristelsen hvis hunden som løper bak kommer for nærme, for det kunne jo være en potensiell ny bestevenn. Men kjære vene, det er alt annet enn en klage, han er kjempeflink for alderen.

Og pene, flinke, kjekke rocketroll får visst resultat for jobben, for jaggu ble han nummer fire i gruppa!

11903871_10155837551490136_5866038829794

Men det var ikke alt, for jeg stilte de to voksne jentene også.

Foenix var alene i åpen klasse, og det tror jeg at er første gang jeg har opplevd! Det ble klasseseier (jeg tok ikke det for gitt), CK, tredje beste tispe og NOK et reserve-cert. Det er hennes femte. Hipp hurra... Det er jo bra, men det er jo litt blæ også.

Og jaggu var jeg ikke ferdig der heller - på åtteårsdagen sin debuterte X'en i veteran! Hun er litt sånn passe sprø, og hadde bygget opp en god dose sjalusi men jeg var inne med datteren, så hun langet ut og skulle jaggu vise at hun også kunne være med på leken. Fnis, det ble først en runde i gallop, også fikk vi en runde med trav når hun hadde landet. "Very happy, big girl" starter kritikken med :D Det ble nok en klassevinner, dommer belønnet gærneren med CK, og BIR veteran! Vi fikk ingenting i store ringen, men hun gjorde en god figur, hadde moro, og vi koste oss.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble Stjerne 2. beste tispevalp, Såga fikk Exc uten CK da dommeren mente hun trenger mer muskler. Jeg vil kalle det mer utvikling for frøken Såga er litt treng på det punktet der. Dommeren var derimot helt toalt begeistret for ørene til Såga, tror aldri jeg har hørt en hund få så mye skryt for noen ører før :)
Fjellbris var for lang, men ellers en del bra. Ble Exc på henne også, og beste tispe i AK. Ingen BIR denne dagen faktisk. Konkurrenten fikk nemmelig heller ikke CK.

På søndag stilte jeg kun Stjerne som igjen ble 2. beste valp.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jobbe, men klarte ikke å la vær å melde på jr min for Tino da han fikk BIG og BIS 2 valp for han på NKK Trondheim. Sendte han avgårde med ei venninne og ble rimelig lang i maska da jeg fikk melding om dommerendring til Espen Engh.

Men ingen grunn til bekymring. De gikk like godt inn og ble BIR. Slo til og med to meget meritterte hanner.

Søndag var det ukjent dommer med med meg i snøret, denne dagen klarte vi å hale inn 2 BHK, (denne gangen bak championen), BIR jr og helt utrolig fikk vi også BIS2 junior :frantics::frantics::frantics:

(kan ikke klage på statistikken så langt i jr klasse

4 utstillinger:

4 x CK

2 x CERT (egentlig 4)

4 x BIR jr

1 x 2BHK

3 x BIR

1 x BIG 3

1 x BIS2jr)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...