Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling.


Aea
 Share

Recommended Posts

Ikke nødvendigvis. Jeg har stilt flere enn det på en dag. Men er du veldig urutinert så kan det være en fordel med litt assistanse. Nå vet jeg ikke hvilken rase du har, men er det flere hunder mellom hver av dine så har du jo mye bedre tid enn om dine tre skal rett etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt å melde på tre hunder på, en valpeklasse, en unghundklasse og en åpen klasse med samme handler på samme dag?

Det kommer jo an på om du får tid til å gjøre klar hundene på forhånd/mellom klassene - er det mye pelsstell, må de gres til de skal inn i ringen? Kan du opprettholde en viss flyt, eller vil dommer måtte vente på deg stadig vekk?

Og er det to tisper eller en av hvert kjønn i voksne klasser? Hvis du får CK på to hanner/tisper, er det greit å ha en plan for hvordan du løser det i BHK/BTK. Har du bekjente på utstillingen som kan hjelpe deg? Unghund og åpen går alltid etter hverandre, så om hundene er av samme kjønn VET du at den ene skal inn rett etter den andre.

Valper settes av og til på annen dommer hvis det blir for mange påmeldte, men det pleier ikke å være noe problem å få flyttet valpene hvis det kræsjer.

Husk å si fra til ringsekretær hvis du trenger et øyeblikk, så de venter - hvis du for eksempel har to tisper, er det høflig og effektivt å si fra når du går ut med unghunden at du bare skal bytte hund og kommer inn i åpen klasse.

(Og når jeg er inne på det temaet: Det er utrolig høflig og snilt gjort å si fra til ringsekretær hvis du er på utstilling og ikke møter med en hund som er påmeldt.)

Jeg skal stille valp, åpen tispe og veteran tispe på søndag, og regner ikke med at det skal bli noe som helst problem. Men jeg har flere kjente på plassen som kan hjelpe meg hvis jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...