SD Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Hei! Jeg lurer på hvilken kontrakt dere har brukt ved omplassering av voksen hund? Har dere skrevet egen og i så fall hva innholdt den eller har dere brukt NKK sin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Vi har brukt NKK sin når vi har kjøpt voksen hund.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SD Skrevet 8. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Er det noe som er viktig å ha med i en kontrakt som ikke står i NKK sin? Jeg har solgt valper, men ikke en voksen hund og vet ikke om det er noe annet jeg skal tenke på å ha med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Er det noe som er viktig å ha med i en kontrakt som ikke står i NKK sin? Jeg har solgt valper, men ikke en voksen hund og vet ikke om det er noe annet jeg skal tenke på å ha med. Nei, ikke som jeg har mine tanker om.. Prøveperiode evt? Det handler om hvilke avtaler dere gjør innad i kjøpet.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Nei, her har de fleste hundene kommet rekanes på ei fjøl. Har ikke sett noe papir, jeg. Har vaksinasjonskortene og evt. pass. Nå har alt vært svært privat, da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Jeg har ikke hatt kontrakt på den jeg har omplassert. Kun eierskiftepapir og sendt med stamtavle og vaksinasjonskort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Her ble det også brukt nkk sin kontrakt når jeg overtok voksen hund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Jeg brukte NKK sin kjøpskontrakt. La ikke ved noen andre kommentarer/vilkår enn at jeg ikke skulle si opp min forsikring før ny eier tegnet sin slik at det ikke ble noe brudd i forsikringen. (Tok kontakt med Agria for å få ordnet at den ble overført til Sverige.) Vi skrev ingenting om prøveperiode. Eierskifte ordnet jeg på nett og ellers fikk ny eier alle dokumenter tilknyttet hunden (stamtavle, MH-skjema, vaksinasjonsbok, kritikker, resultatbok osv). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SD Skrevet 8. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Takk for svar alle sammen Har dere hatt prøveperiode eller bare ført over hunden til ny eier med det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Takk for svar alle sammen Har dere hatt prøveperiode eller bare ført over hunden til ny eier med det samme? Emmm... Vi skulle egentlig bare passe henne. Etter tre dager ringte jeg og spurte om de fortsatt vurderte å omplassere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Takk for svar alle sammen Har dere hatt prøveperiode eller bare ført over hunden til ny eier med det samme? Hadde ikke prøveperiode, men muntlig avtale om at dersom hun ikke trivdes med hunden og ombestemte seg var det bare å ta kontakt og så ville vi finne ut av den situasjonen sammen (jeg hadde da kjøpt ham tilbake igjen). Både hun og jeg følte oss trygge på at det var en god løsning og ingen av oss følte behov for prøveperiode. Og heldigvis ble Geo og ny eier full klaff. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Nkk sin kontrakt ikke prøveperiode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Vi hadde prøveperiode når vi overtok både nr 1 og 2, den første sendte vi tilbake da han ikke passet i vår hverdag selv om han var en veldig fin hund når vi hadde korttidspasset og hilst på tidligere. Anbefaler å gi kjøper tilbud om prøve iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 8. August 2015 Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Brukte NKK sin kontrakt. Hadde prøveperiode på 4 uker (ble ikke brukt, hun bestemte seg for å beholde lenge før) og førsterett på evt tilbakekjøp av hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SD Skrevet 8. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. August 2015 Takk for at dere deler erfaringer, det gjør det lettere å vite hva jeg skal gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts