Argyr Skrevet 23. Juni 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Juni 2016 Katla er 14 mnd, veier 40 kg (fikk omsider veid hos veten til Toril) og er ca 64cm høy. Dita er 18 mnd og 22 kg. Gadd ikke måle høyden på henne. @Toril var hundepasser mens jeg var i bryllup i helga, her kommer noen bilder. Dita og gamlemor Vony (som også var på besøk) på 11-12 år (?) ble kjempegode venner! Surfisen ligger under bordet og gjemmer seg (litt hormonell og grinete) Men veldig søt, da! Blidfisen! Den andre blidfisen! Den tredje blidfisen! Ute og passer på verden 9 Siter
Argyr Skrevet 30. Juli 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 @Banshee tok noen veldig fine og morsomme bilder her, legger ut "noen" av dem, jeg! *drukne sonen i bilder* 16 Siter
Mentha Skrevet 30. Juli 2016 Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 Åhhh, GSS var en periode på lista over mulig førstegangshund! Dem er så fine din også er jo nydelig Møtte en på tur som hadde en voksen grosser hannhund, han måtte ha stokk for å ha han under kontroll grosseren gjorde utfall mot Alvin og fikk dermed ett rapp som straff Er fortsatt hemmelig forelska i rasen, en veltrent grosser er noe det fineste jeg kan se, trur jeg 1 Siter
Argyr Skrevet 30. Juli 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 Akkurat nå, Mentha skrev: Møtte en på tur som hadde en voksen grosser hannhund, han måtte ha stokk for å ha han under kontroll grosseren gjorde utfall mot Alvin og fikk dermed ett rapp som straff Men i all verden! Det er ikke vanlig, for å si det sånn. På grossertreff så pleier de aller fleste å gå fint sammen, uavhengig av kjønn. Men så er det vel ikke så vanlig at hundeeiere bevæpner seg med stokk for å gå tur med hunden heller.. Siter
Banshee Skrevet 30. Juli 2016 Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 Glad du likte bildene Vi har noen fine, rare hunder 1 Siter
Argyr Skrevet 30. Juli 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 Akkurat nå, Banshee skrev: Glad du likte bildene Vi har noen fine, rare hunder Var mye morsomt og mye fint! Ja, det har vi! 1 Siter
Mentha Skrevet 30. Juli 2016 Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 39 minutter siden, Argyr skrev: Men i all verden! Det er ikke vanlig, for å si det sånn. På grossertreff så pleier de aller fleste å gå fint sammen, uavhengig av kjønn. Men så er det vel ikke så vanlig at hundeeiere bevæpner seg med stokk for å gå tur med hunden heller.. Nei, jeg fikk helt sjokk når jeg så det. Det var mest sånn "Herregud!! Jeg MÅ hilse på den hunden der, men jeg vet jeg ikke får lov- og nå veit jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg"- type utfall.. Som ble forsterka av at gubben i andre enden av båndet kvalte bikkje halvblå med strup samtidig som han brukte gåstokken som straff. At sånne mennesker får noe godt ut av hundeholdet sitt skjønner jeg ikke, altså. Siter
Argyr Skrevet 30. Juli 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2016 Akkurat nå, Mentha skrev: Nei, jeg fikk helt sjokk når jeg så det. Det var mest sånn "Herregud!! Jeg MÅ hilse på den hunden der, men jeg vet jeg ikke får lov- og nå veit jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg"- type utfall.. Som ble forsterka av at gubben i andre enden av båndet kvalte bikkje halvblå med strup samtidig som han brukte gåstokken som straff. At sånne mennesker får noe godt ut av hundeholdet sitt skjønner jeg ikke, altså. Triste greier. Siter
Argyr Skrevet 15. August 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 15. August 2016 I helga har vi vært på grossertreff på Lillehammer og vært innom utstillingsringen. Det var et veldig hyggelig treff med trivelige folk og hunder og mye fine premier. På det meste var vi vel ti hunder, hvorav fem grossere. Dita vant hurtigløpet og Katla tapte så det sang. Hun fikk premie for kunstnerisk utførelse, hun bråsnudde nemlig rett før mållinja. Jeg og Katla vant hinderløypa og kom på fjerde plass i matchshowet. Jentene fikk også teste teltliv for første gang, så det har vært en begivenhetsrik helg. På lørdag stilte vi på NKK Lillehammer, og der fikk vi blått alle mann, utenom de to championene. Kritikken: Corr size. G skull.needs strong muzzle corr shouldr. short upperarm. corr topline enough hindquart. in movm slightl narrow in front. Knipsa noen bilder med mobilen på søndag, desverre ble det ingen bilder da alle grosserne var der på lørdag, for da var jeg så trøtt at jeg ikke visste hva jeg het (sånn blir man av å ikke sove). 5 Siter
Argyr Skrevet 12. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 Katla har vært gjennom runden med tester, her er resultatene: P2Y12:Affisert HD A AD 0OCD fri Øyelyst fri Rygg uten anmerkning Gjennomført MH med 1 på skudd Vi gikk MH på søndag og det gikk noenlunde som forventet. Hun var litt tøffere og hadde nok bedre avreagering enn jeg hadde trodd, så det var egentlig bare positivt. Hun gikk virkelig bananas på alt som kunne være litt skummelt, bust fra haletipp til nesetipp omtrent, full alarmbjeffing og tilogmed stamping i bakken og "mock charges"/utfall. Jeg som tror på troll i ord har visst fått en vulkan eller en ildsprutende drage. Hun viket litt for spøkelsene, men ga seg ikke. Sjekket ut selv når jeg var halvveis fremme og planta rumpa i bakken hos det ene spøkelset, for der fikk hun kos. Ingen gjenstående redsel eller interesse for hverken skrammel eller kjeledress. Hun fikk 5 på aktivitet, og det var nok mest fordi hun ikke skjønte hvorfor vi skulle stå der og gjøre ikkeno, når det var kjentfolk (bl.a. @Toril ) bare noen meter unna. Sånt går faktisk ikke an! Jeg "kjenner ikke igjen" Katla som en 5-er-hund, men på MHen var hun absolutt det (og generelt sett når hun girer seg opp because reasons). Hun var påvirket av belastningen gjennom testen, ville ikke leke på lek 2, men det har nok også litt å gjøre med at hun hadde brent opp alt kruttet sitt og egentlig ikke er så interessert i filla (jeg ble overrasket over første leken) og jeg glemte å ta med egen leke. Vi løp på skudd under aktivitet, det gadd hun. Skal finne et skjema jeg kan krysse av i paint ellerno, må bare grave meg gjennom grauten i hodet. Synd med blødersykdommen, men ellers er det virkelig ingenting å klage på, er kjempefornøyd med lille trollet mitt! < Edit: Dragen Katla i Brødrene Løvehjerte: https://youtu.be/E1y5Viz2EsA Vulkanen Katla på Island: Hunden Katla på MH (bilde tatt av @Toril ): Edit: 8 Siter
simira Skrevet 12. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 Gratulerer med (ganske) frisk og fin hund! Om jeg ikke husker feil så er vel både HD og AD en risiko på disse? Katla skal leve til hun er hundre! 1 Siter
Argyr Skrevet 12. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 4 minutter siden, simira skrev: Gratulerer med (ganske) frisk og fin hund! Om jeg ikke husker feil så er vel både HD og AD en risiko på disse? Katla skal leve til hun er hundre! Nja, det er generelt lite av både HD og AD, med visse unntak. OCD har det vært en del av, men har gått ned. Siter
simira Skrevet 12. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 Hm, hvor har jeg det fra da. Kan jo være 7-8 år gammel research fra sist jeg så på raser. Frisk er fint uansett! Siter
Argyr Skrevet 12. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 2 minutter siden, simira skrev: Hm, hvor har jeg det fra da. Kan jo være 7-8 år gammel research fra sist jeg så på raser. Frisk er fint uansett! Det kan godt hende. Siter
Stine Skrevet 12. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2016 Vakker! Gratulerer med fin MH og bra helseresultater! Synd med blødersykdommen, men når man er klar over det går det jo som regel greit 1 Siter
Banshee Skrevet 13. Oktober 2016 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2016 tøffeste lille dragegrosseren, det. Grattis med nesten perfekte testresultater 1 Siter
Argyr Skrevet 8. November 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 8. November 2016 Vi har bytta dal siden siste oppdatering, jeg har kjøpt småbruk i Gudbrandsdalen! Slitsomt med flytting og oppussing Lykkelig Dita fant ballen sin på tunet (Spøkelses)Kladden kvalitetssikrer malepappen Plutselig var det vinter og vi måtte teste snøbasing på jordet Og så ble det så kaldt at man må kle på seg for å gå tur, -14 i dag 5 Siter
Stine Skrevet 8. November 2016 Rapporter Skrevet 8. November 2016 Gratulerer med småbruk! og for en herlig utsikt! 1 Siter
simira Skrevet 8. November 2016 Rapporter Skrevet 8. November 2016 Grattis! Må jo være en drøm! Om enn litt kjølig... men det er du vel vant til. 1 Siter
LØJ Skrevet 11. November 2016 Rapporter Skrevet 11. November 2016 Grattis med nytt hjem!! Ser jo helt herlig ut Skulle ikke tilfeldigvis være noen ledige nabohus der..? 1 Siter
Recommended Posts