Gå til innhold
Hundesonen.no

Frekt å ombestemme seg?! HASTER


BaltoLito
 Share

Recommended Posts

Hvis trådstarter er så fanatisk opphengt en eksteriørdetalj, syne jeg hele valpekjøpet virker umodent og uoverveid. At ørefasongen skal bety så mye, virker helt bisarrt på meg. Skulle to det var viktigere tingå bekymre seg for ved et valpekjøp?

Hvis alt annet stemmer, hvorfor ikke henge seg opp i en eksteriør detalj? For folk leser det de vil lese, særlig i tråder om blandingshunder, hun har jo skrevet før:

Jeg har fått en frist til å bestemme meg, og den går ut om 2 uker. Og de har ikke hatt kontakt med noen andre kjøpere enda.

Valpene er friske, foreldrene er friske. Ei venninne av meg har helsøsken av de valpene. Samme foreldre, annet kull.

Fått gode beskrivelser av hvordan de er, og fått både filmer og bilder. Alle tre er perfekte på alle andre måter, enn ørene.

Ørene er liksom prikken over i'en.

Hun valgte disse valpene fordi hun vil ha en valp fra denne kombinasjonen, den eksteriøre detaljen er prikken over i'en.

Jeg vet jo at jeg kommer til å forelske meg samme hva :D De er alle nydelige.

Og det er ikke bare ørene jeg tenker på. Det er en hyggelig bonus.

Men jeg føler ikke den "å herregud så søøøøt du skal bli min!" fra første stund! Det er DET som bekymrer meg, og om det er ørene eller ei vet jeg ikke. Det er mer den siste uken jeg har følt litt at den ene kanskje er perfekt for meg. Hun er også akkurat det jeg leter etter, når det kommer til personligheten.

Det er en av de jeg tiltrekkes mest mot. Hun er hvit og "krem" farget, helt nydelig. Vet ikke hvorfor, men det er noe ved hun jeg tiltrekkes mot. Hun kommer til å få, mest sannsynligvis, et øre opp og et øre halvt-ned. Eierne har sagt at de har hatt flere valper som har fått det, og de er prikk lik henne, og hun er ganske lik sin mor som har slike ører. Ørene er også slik nå. Det ene veksler litt mellom å ligge litt ned, og litt opp. Men det er normalt når de er så små.

Jeg var egentlig på utgikk etter hannhund, men det er bare noe ved henne!

Men det jeg er redd for, er at jeg ikke kommer til å elske hun... pga av den dumme drømmen om papillon/chihuahua ører!

Noen som har gått for en valp som ikke hadde det du så etter i utgangspunktet, men allikevel forelsket deg totalt?

Magefølelsen, og hvorfor den føles "off", er vel greia her.

Jeg har gått igjennom alle de andre punktene. Og de er alle "perfekte" på de punktene. Og det står imellom to av de. Den tredje skal de beholde selv.

En av de er langhåret, den andre kort men ikke helt korthåret. Glemte å nevne at far er det korthåret chihuahua i. Så pelsen varierer på valpene også. Men det henger jeg meg ikke så mye opp i.

Jeg vet jo at jeg kommer til å elske valpen. Men, kommer jeg til å lengte etter det jeg hadde sett for meg på forhånd?

Et øre opp og et ned er søtt det også. Og nedover ører.

Men har hatt et bilde i hodet mitt om en valp med oppover ører! FØR jeg begynte å se etter valper.

Og det har jeg aldri gjort før. sett for meg en spesifikk farge eller fasong.

Burde jeg velge etter magefølelsen? Jeg trekkes mot den ene, og den har et opp (halvveis) og et ned, og kommer mest sannsynligvis til å forbli slik. Det er den valpen jeg har drømt om vær natt, det er den valpen jeg på en måte har tenkt på hele tiden...

Dette er første gangen jeg velger helt selv. Før så var vi 6 stk som måtte bli enige om hvilken hund eller valp vi skulle velge.

Og jeg elsket de alle sammen! Selv om at jeg ikke fikk mitt "første valg".

Det er vel flere av oss som har hatt et bilde i hodet vårt om hvordan vår neste hund skal se ut? Leah skulle ha vært hvit, ikke sort. Ali skulle ha vært brun, ikke sort. I dag betyr ikke det en drit, men jeg ønsker meg fortsatt en hvit og en brun mellompuddel.

Ja, de er sjekket for alt. Og har papirer på dette. De er nøye med oppfølging, og både mor og far blir undersøkt hos veterinær før valpene flytter hjemme ifra.

Så jada, TS er opphengt i ører, men det betyr ikke at hun har glemt alt annet, selv om sonisene syns at blandingshunder er fysj og æsj og at det eneste rette er å kjøpe en rasehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det som hvertfall ikke burde være vanlig er at folk velger valp kun basert på hvilke ører den får.. Sånn mer on-topic: Man har helt lov til å ombestemme seg dersom ting ikke føles rett. Men hvordan

Denne tråden her er omtrent like absurd for meg som det ville ha vært om en vordende mor som var bekymret for om hun kunne elske babyen om den fikk "feil øyenfarge". Jeg skulle egentlig har normal

Hvis jeg var oppdretteren og hadde sett denne tråden, så hadde jeg ikke solgt deg noen valp. Det er en BLANDINGSHUND du skal ha, du kan ikke stille den ut, så jeg kan ikke skjønne at ørene har noe å s

Ikke kjøp hvis det ikke føles rett. Det vanlige er å føle et :ÅÅHHHHHHH :wub: :wub: når du får sett valpen som blir din. Om det er et valg som blir tatt av deg eller oppdretter. Det er en del av hele valpe-prosessen, og bli "forelsket" og knytter bånd. Noen ganger blir det kanskje ikke like kraftige følelser med en gang, men uansett kjenner du på deg at det er positivt.

Så tviler du, ikke takk ja.

Ang utseendet, så er mange opptatt av det. Man skal jo tross alt like hunden man får. (selv om de fleste blir glade i hundene uansett). Så noen er opptatt av farger, pels, vil ikke ha div skavanker på dem osv. Alle har sin smak og sine ting de skal bruke hundene til.

Jeg ville styrt unna bladingshunder hvis du vil ha spesifikk pels/ ører/størrelse, for da vet du ikke hvordan de vokser seg til. Da må du kjøpe en eldre hund.

Så velg en rasehund, for da er du sikret mer det du vil ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått "inni meg selv", og jeg VIL ha den valpen, jeg har nå tatt valget, og velger tispen som har nedover ører. Om de reiser seg, flott, om de ikke gjør det, greit.

Jeg har nå overført penger for chip og 12-ukers vaksinen. For jeg henter den ikke før midt i uke 13 pga ferie.

Så siden valpen allerede skal inn på en kontroll før den kommer til meg, så får de vaksinere og chippe samtidig, siden jeg hadde tenkt å gjøre det allikevel.

Hun er nå min, og jeg gleder meg til å hente henne :D

Jeg er klar over at blandingshunder kan bli en stor overraskelse. Den søte lille gutten som skulle bli max 20kg endte opp på 45kg og er nydelig for det. Han var grå og hvit da vi hentet han, nå er han mørke brun, lyse brun og hvit på brystet. Det er ikke et snev av grått i pelsen hans. Men for oss så spilte det ingen rolle. Om valpen nå ender opp med andre farger, kortere eller lengre pels, det bryr jeg meg fint lite om. Den brune gutten som vi fikk beskjed om at han kom til å bli en stor gutt, ble bare knappe 18kg, og da var han overvektig i forhold til størrelsen! Han hadde mye newfoundlander i seg, men det vistes ikke i det hele tatt! Han var så langt i fra en newfie som du får det.

Ørene får forbli en drøm, og jeg kan alltids skaffe meg flere hunder :) Har tenkt å få meg en liten gutt en dag, men vet ikke om det blir tibetansk spaniel eller papillon, eller kanskje en liten overraskelse som de fleste andre jeg har hatt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...