Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny og gammel hurttaselemodell


Recommended Posts

Er det noen som har både en ny og en gammel hurtta y-sele og kan si om hva som er annerledes på den nye modellen. Er den for eksempel lengre i det stykket som går mellom forbena? Jeg har lyst på en ny sele, men ingen butikker i nærheten har fått inn de nye modellene så jeg får ikke prøvd det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på toppen den er lengre. Den er ikke lenger festet i selve krysset ved skuldrene, nå går det et lite stykke fra krysset mot rumpa, der ringen til kobbelet er festet :)

Men er den reima som går mellom bena lengre, vet du det?

Jeg har en gammel modell i str 70 som egentlig passer helt perfekt på Flink, men den er bittebittelitt kort sånn at den gnager bak albuen. Hvis den hadde vært bare litt lengre hadde det gått. Så jeg tenker at hvis den nye modellen er litt lengre der, så går det egentlig fint med samme størrelse som hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lengre, ja. Også har den fått en håpløs ring foran som lugger og napper ut all potensiell langhåret pels. Kan ikke bruke den på Ico, selvom det er bra at den ikke er så trang bak albuen. I tillegg er en ring på magen som kan gjøre den egnet til spor f.eks. for de som foretrekker å feste hunden der. Båndet rundt magen ser også ut til å være løst, og kan dermed vris på (fint for å justere bredden, ikke fint mtp langhåret pels).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lengre, ja. Også har den fått en håpløs ring foran som lugger og napper ut all potensiell langhåret pels. Kan ikke bruke den på Ico, selvom det er bra at den ikke er så trang bak albuen.I tillegg er en ring på magen som kan gjøre den egnet til spor f.eks. for de som foretrekker å feste hunden der.Båndet rundt magen ser også ut til å være løst, og kan dermed vris på (fint for å justere bredden, ikke fint mtp langhåret pels).

Så fint du sa det om ringen på magen og langhåret hund! Holdt på å kjøpe sånn til min, men da går jeg heller for den gamle modellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet dette ut, for jeg tok sjansen og bestilte en ny sele til frk. dings. Den ble altfor stor. Den går mye lengre bak albuen enn den gamle modellen, noe osm forsåvidt var bra -men den var også mye videre i halsen, slik at den hang ned på skuldrene. Jeg skal bytte til størrelsen under og se om den faktisk passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet dette ut, for jeg tok sjansen og bestilte en ny sele til frk. dings. Den ble altfor stor. Den går mye lengre bak albuen enn den gamle modellen, noe osm forsåvidt var bra -men den var også mye videre i halsen, slik at den hang ned på skuldrene. Jeg skal bytte til størrelsen under og se om den faktisk passer bedre.

Hvilke butikk bestiller du fra? Endringene på den nye modellen høres superbra ut egentlig (forutsatt at man får en som passer, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikk bestiller du fra? Endringene på den nye modellen høres superbra ut egentlig (forutsatt at man får en som passer, selvsagt).

Jeg har bestilt fra divinedog.se , de er både billige på hurtta og kjappe med leveringen. Jeg bestilte den 14. sent på kvelden og fikk den i postkassa 18.

Jeg liker den nye modellen veldig mye bedre. Forutsatt at man får en som passer såklart. Jeg har sendt min i retur, så det kommer vel snart en mindre sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra divinedog.se , de er både billige på hurtta og kjappe med leveringen. Jeg bestilte den 14. sent på kvelden og fikk den i postkassa 18.

Jeg liker den nye modellen veldig mye bedre. Forutsatt at man får en som passer såklart. Jeg har sendt min i retur, så det kommer vel snart en mindre sele.

Har du fått sele i en str mindre? Jeg lurer sånn på hvilken str mine skal ha... De har 90 i brystselen, så kanskje 80 da, i den nye modellen av y selen? Har ikke prøvd y-sele på de, og den skal vel være litt større i str enn brystselene? Men 70 høres så lite ut. Hva slags type hund bestiller du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...