Gå til innhold
Hundesonen.no

Slitt vekk hud på poten


Recommended Posts

Hei!

Etter langtur har hunden klart å slite vekk litt hud på den ene poten, og han synes tydelig det er ubehagelig og halter (haltet ikke på turen i det hele tatt, derfor avbrøt jeg ikke og det har blitt et relativt stort hull - på størrelse med en 1-kroning kanskje).

Jeg har aldri opplevd det før, så det jeg lurer på er hva som er lurt å gjøre nå? :) Foreløpig har jeg renset det, lagt på et lite kompress og bandasjert frem til i morgen. Tenker å gå til innkjøp av potesokker, men er det noe mer det er lurt å gjøre? Potesalve, rense jevnlig (med hva i så fall?), noe lignende?

Potesokker er jeg også ganske blank på. Jeg tenker jo at noen litt tykke er lurt, siden det tydelig er vondt. Mer sko enn sokk liksom. Er det noen som har noen anbefalinger? Jeg antar at det blir for klumpete å bandasjere under sokken, jeg klarte i alle fall ikke å både få det til å sitte godt samtidig som det ikke ble en svær klump nå, men er det lurt å gjøre det når man er innendørs, eller er det poengløst? Er det noe poeng i å kjøpe tynnere potesokker til innendørsbruk også?


Enda et spørsmål, eller to - jeg antar det er lurt å ta det litt med ro til det har grodd. Noen som har erfaring med ca. hvor lang tid det tar? Og er det dumt å bade i saltvann i mellomtiden? Han vil nok gå på veggene i løpet av noen dager med ro, så det hadde vært fint å være ute og bade/svømme en del, dersom det går greit. :)


Aller siste spørsmål, dersom noen har en potesokkanbefaling hadde jeg blitt veldig glad for tips om hvor de selges i butikk. I morgen skal vi kjøre nesten til Porsgrunn, og kjører gjennom/rett ved bl.a. Drøbak, Drammen og Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...