Sprettballen Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Jeg har ikke brukt flåttmiddel på mange år, på tross av at jeg er bosatt på sør-vestlandet. Jeg hadde Expot liggende etter en tidligere hund som jeg gav til BC-mixen, men hun tålte det ikke, begynte å klø der jeg hadde påført dråpene. Etter det brukte jeg ikke noe på henne. Schäferen fikk jeg for tre år siden, og hun har jeg aldri brukt noe på. Kan vel telle på en hånd hvor mange jeg har plukket av henne. Mini kommer jeg heller ikke til å behandle med mindre hun får mye flått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Har aldri sett en flått engang, men behandler regelmessig med Exspot, ellers blir lørva oppspist av mygg. Hun har heldigvis ingen reaksjoner, ellers hadde jeg ikke behandlet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 I utgangspunktet behandler jeg ikke, men nå viser rottisen tendenser til å ha en egen evne til å få alle flåttene til å feste seg, så hun blir nok behandlet nå.. Whippetene har enda ikke fått flått..Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Det er gjort forsøk der rosmarin og sitron kom best ut av mange kjerringråd mot flått, så jeg lager en te av det og har god erfaring med at det fungerer selv. Deler en sitron og enten en hel plante rosmarin, eller sist lagde jeg av litt over et halvt glass med tørket rosmarin, på halvliter vann. Lar det koke 5 min, avkjøler for så å sile av og helle på sprayflaske. Spray lett over hele hunden på avstand, viktig at ingen områder ikke blir sprayet på (bare pass på at det ikke kommer i øynene) hver 2.-3. dag eller ved behov, anbefaler hver 2. om du bor i et område med veldig mye flått, og etter bad. Spray litt ekstra hver gang om hunden har mye eller tykk pels. Holder seg i kjøleskapet hvertfall 2-3 ukers tid. Kondolerer forresten. Tusen takk,må nesten prøve det på neste hund Og takk for kondolanse, det har vært en ganske tøff tid, men hun hadde hatt et langt (en mnd fra 13år) og godt liv, det trøstet litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2015 Jeg behandler enten det er lite eller mye. Å se en hund gradvis bli sykere og sykere av borrelia er ikke noe jeg vil oppleve med mine egne. En bekjent måtte til slutt avlive sin unge livsglade hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØJ Skrevet 25. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2015 (endret) *slett* Endret 25. Juni 2015 av LØJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts