Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har vurdert styggemann som turmål i sommer faktisk, men da som en todagers-tur pga han kortbente. Hvordan var terrenget?

Så ut som en flott tur! :D

Skrevet

Vi har vurdert styggemann som turmål i sommer faktisk, men da som en todagers-tur pga han kortbente. Hvordan var terrenget?

Vi gikk til Skrimfjellet da, rakk ikke Styggemann på en dag. Det var superbratt der det ikke var flatt :P Kan tenke meg ca 300 meters stigning pr km.

Skrevet

Luksuswhippet :teehe:

Ser ut som en kjempefin tur :)

Hihi! Hun legger seg i lyngen heldigvis, men mor syns det er hyggelig med teppe.. :aww: også skal det lite vind til før hun blir kald, så greit å ha noe å pakke rundt.

Så ut som en herlig tur :) Liker at rosa gikk igjen i begge hundene, tepper osv.

Fine hundene!

Litt ubevisst, det er fort gjort at mye ender opp som rosa gitt :P .

Jeg gikk til Styggemann med klassen i fjor, jeg ville absolutt tatt det som en todagers tur ja. Vi gikk innover fra Ivarsbu og overnattet i telt nede ved en liten arm som stikker ut fra Store Stølevann, og da brukte vi hvertfall fem timer på å gå til Styggemann og tilbake til leirplassen. Det er en annen parkeringsplass du kan gå fra også, kanskje det er kortere derfra :) . Det er veldig mye opp og ned frem mot toppen, men litt variert terreng med både litt åpent midt på, urskog og vanlig skog. Vi fikk tåke på toppen selvfølgelig.. :lol:

Så ut som en fin tur med fine hunder!

Ja, det var det! Møtte ikke mange andre heller :) .

Skrevet

Hihi! Hun legger seg i lyngen heldigvis, men mor syns det er hyggelig med teppe.. :aww: også skal det lite vind til før hun blir kald, så greit å ha noe å pakke rundt.

Skjønner jeg egentlig godt. Jeg har tatt med varmt dekken etter en spesielt kald og tåkefull fjellturopplevelse, med islag av sludd midt på sommeren. Det er bare smart å være forberedt :) (liten fryspinn av en hund = ekstra ræl å drasse på)

• Like 1
Skrevet

Jeg trodde skrimtoppen og styggemann var ca samme turen jeg :lol:

Vi vandret rundt på skrimfjellet i fjor , og det var virkelig nydelig der. Var på store stølevann.

Skikkelig fjellfølelse og fine fiskevann.

Da begynte vi å fable om Styggemann i år, men det er muligens minst like hyggelig å holde seg til fisketur der oppe.

Ingen av oss er topptur mennesker :P

Slitsomt jo :|

Så ut som en nydelig tur da!

Skrevet

Jeg har også fryktelig lyst på Styggemannen og overnatte på toppen, men så så jeg at man må innom Tønsberg i åpningstidene til turistforeningen der for å få tak i nøkkel, og det er mildt sagt litt omvei for meg.... Men har veldig lyst, så får se om vi får det til i ferien :)