Gå til innhold
Hundesonen.no

En morder går løs


yurij
 Share

Recommended Posts

Veldig synd med katten , og det er båndtvang - men himmel , her er det en journalist som så sitt livs sjanse da h*n fikk denne nyhetssaken i hendene :) Les hele stykket! (stakk av med liket :D )

http://www.moss-avis.no/vestby/nyheter/hund-drepte-katt-i-vestby/s/5-67-93814

Tv 2 Følger opp :

http://www.tv2.no/a/7024933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. Vi hadde sikkert syns det var like morsomt om det var en hund som drepte en annen hund.

Det var vel ikke akkurat kattedrapet som gjorde at det hele ble litt "artig" for min del. Var heller ordbruken - "politiet etterlyser farlig hund" + "overfalt , drepte og stakk av med liket" ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat kattedrapet som gjorde at det hele ble litt "artig" for min del. Var heller ordbruken - "politiet etterlyser farlig hund" + "overfalt , drepte og stakk av med liket" ..

Ja, men ville det vært like artig om politiet omtalte hund dreper hund på like lettvint måte? Jeg syns det er respektløst, katter er dyr med egenverdi de også, så jeg ser ikke helt humoren i det.

Ja, tenk om det var et barn...

Jeg tror ikke at en hund som tar en katt er farlig for hverken barn eller andre hunder, det er ingen sammenheng der nødvendigvis.

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Overføleri, vær du velkommen...

Helt begredelig journalistisk håndverk og ordbruk. Når det er sagt så skjer det ikke så mye på steder med lokalaviser, og da melkes gjerne slike saker for det de er verdt. Klikkgenerering er en stor byllepest på ansvarlig og seriøs journalistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ville det vært like artig om politiet omtalte hund dreper hund på like lettvint måte? Jeg syns det er respektløst, katter er dyr med egenverdi de også, så jeg ser ikke helt humoren i det.

Ingen humor i kattedrapet nei. Det skriver jeg jo. Hadde journalisten byttet ut katt med kanin, ekorn eller jordrotte hadde jeg syntes det var like artig skrevet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overføleri, vær du velkommen...

Javel. Det tjates og mases i tråd etter tråd her på sonen at man skal respektere båndtvangen, alle hunder kan jakte, ingen hund er lydig nok, blablabla, stakkars ekorn, harer, rådyr og elg om en hund så mye som snuser på de eller løper etter de noen meter.. Men knert ei katte, og du har vitsemateriale. Mulig at det er "overføleri", men jeg syns ikke katter er b-vare-dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ville det vært like artig om politiet omtalte hund dreper hund på like lettvint måte? Jeg syns det er respektløst, katter er dyr med egenverdi de også, så jeg ser ikke helt humoren i det.

Jeg tror ikke at en hund som tar en katt er farlig for hverken barn eller andre hunder, det er ingen sammenheng der nødvendigvis.

Nei, ingen med litt kunnskap om hund tror vel det? Men du verden så mange andre som tror det :) Er jo bare å se hva folk lirer av seg hver gang det går med et lam eller en miniatyrhund :P Derav kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen humor i kattedrapet nei. Det skriver jeg jo. Hadde journalisten byttet ut katt med kanin, ekorn eller jordrotte hadde jeg syntes det var like artig skrevet ja.

Men det jeg spurte om, var om det hadde vært like morsomt om vi bytta ut katt, kanin, ekorn eller jordrotte med hund.

Nei, ingen med litt kunnskap om hund tror vel det? Men du verden så mange andre som tror det :) Er jo bare å se hva folk lirer av seg hver gang det går med et lam eller en miniatyrhund :P Derav kommentaren.

Tenkte jeg skulle presisere at jeg visste forskjellen på hund, katt og barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hund og barn har ingen relevans, det skriver du jo selv så jeg forstår ikke hvorfor vi skal forholde oss til det?

Siden du ikke svarer, så er vel svaret nei, da. Nei, det hadde ikke vært like artig om journalist og politi vitsa om hund som dreper hund. At jeg ikke er redd for at en hund som tar en katt, også vil ta en annen hund eller et barn, betyr ikke at jeg syns at det er morsomt at hunder dreper katter. Det betyr ikke at jeg ikke syns at katter fortjener den samme respekten som hunder gjør. DET er poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke svarer, så er vel svaret nei, da. Nei, det hadde ikke vært like artig om journalist og politi vitsa om hund som dreper hund. At jeg ikke er redd for at en hund som tar en katt, også vil ta en annen hund eller et barn, betyr ikke at jeg syns at det er morsomt at hunder dreper katter. Det betyr ikke at jeg ikke syns at katter fortjener den samme respekten som hunder gjør. DET er poenget mitt.

Nå vet jeg ikke om artig er ordet jeg vil bruke om artikkelen uansett, men den overskriften er ganske voldsom, og slik sett litt humoristisk, selv om det ikke er ment sånn. Det blir ikke mindre om man bytter ut katt med hund, eller hest eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twittermeldingen:



Politiet Follo @opsenfollo


Ettersøkt Vestby; Gordonsetter har overfalt -drept og stukket av med liket av en katt fra adresse. Ansees absolutt farlig for andre katter.


Selvsagt vitser de når de formulerer seg som her - overfalt, drept og stukket av med liket. Så disneyfiserte er neppe politiet at de kaller det overfall og drap når det er snakk om dyr.

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Finner virkelig ingen humor i dette.

Nå har jeg aldri eid en egen katt, men vet at flere blir like glade i disse som man blir i hunder, og da er det virkelig ikke kult å sitte å lese om det på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...