Gjest Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg byttet nylig forsikringsselskap, men lurer litt på hva som er vanlig å oppgi på ønsket forsikringssum? Hunden har en markedsverdi på 20.000, og dette ble jo oppgitt under "Forsikringssum ved død eller tap". :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Vi har 12 000 på livsforsikring, 50 000 i vet forsikring og 5000 på rehab og medisiner. Egenandel er vel 15% hvis jeg inne husker feil. Betaler 350kr i mnd'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg har ikke livsforsikring på mine, men veterinærforsikring. Den har jeg satt til "midt på treet". Når en livsforsikrer, som vel er det du spør om, er det vanlig å bruke valpepris eller "markedsverdi" (ullent begrep, er knertis feks verdt mer nå som champion i to land enn da hun var valp og uhildet?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg er så kynisk at jeg har tenkt at livsforsikringen liksom skal dekke en ny hund dersom denne dør, jeg Så har satt den til valpepris. Vetrinærforsikringen har jeg valgt det alternativet i midten, ikke den minste summen og ikke den høyeste. Det kommer vel litt an på hvor syk du "forventer" at hunden kan bli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Har vel 9000 på puddelen og 5000 på wachtelhunden, altså valpepris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg har valpepris som sum på livsforsikringa, og høyeste dekning ( 50 000 ) på veterinærdelen. Veterinærdelen ser jeg på som viktigst, for der går pengene fort om uhellet er ute... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Veterinærdelen ser jeg på som viktigst, for der går pengene fort om uhellet er ute... Veldig sant. Vi gikk laaaaaangt over grensa for hva som ble dekket da vår brakk beinet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
13de Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Livforsikring betyr ikke noe for meg, men helseforsikring ser jeg på som alfa og omega og der leste jeg alt med smått før jeg valgte og valgte den med høyst dekning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg har livsforsikring til 8000 per hund her. Grunnen er jo at om en av de skal dø, har jeg da endel penger til en ny valp (valpepris for min rase er litt mer, men resten skal jeg kunne skrape sammen). Syns det høres fælt ut, men skjer det er jeg sikker på jeg ønsker å kjøpe en ny valp, og da er de pengene veldig greie å ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Er ikke livsforsikring egentlig dyrere enn å selv legge av et par hundrelapper i mnd? Om ikke annet så har man jo en del sparepenger om hunden ikke dør tidlig, om man sparer selv, mens har man livsforsikring så er jo det penger som er forsvunnet om man (forhåpentligvis) ikke har brukt forsikringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Og reduseres ikke summen en får utbetalt jo eldre hunden blir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Her må jeg forsikre med et eksakt beløp (KLP), er ingen alternativer slik med f.eks. Agria.. Står 20.000 i veterinær nå, men syns det var veldig lavt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg har 30 000 i vet hos agria. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirapusen Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg er typen som tenker at innkjøpspris er "tapte penger", og ikke bryr meg om det i forsikringa. Så lenge jeg har god vet.dekning er det ikke så farlig om jeg får tilbake innkjøpspris når voffs dør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Har 20.000 nå, men ser at jeg må betale over 1.000 kroner ekstra i året for å endre veterinær til 30.000.. Bør jeg endre eller holder det at jeg har 20.000 og penger på bok? Han er jo ikke høy risiko for å skades (verken bruks-, jakt- eller tjenestehund) og siden det er en hann kommer det jo aldri utgifter mht. keisersnitt, livmorsbetennelse etc. Utenom en bittskade i fjor (lekeslossing med annen hund) og trekking av to døde tenner så har han ikke vært syk. Begge disse tilfellene kom på under 4.000 hver, ikke voldsomt det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Har 20.000 nå, men ser at jeg må betale over 1.000 kroner ekstra i året for å endre veterinær til 30.000.. Bør jeg endre eller holder det at jeg har 20.000 og penger på bok? Han er jo ikke høy risiko for å skades (verken bruks-, jakt- eller tjenestehund) og siden det er en hann kommer det jo aldri utgifter mht. keisersnitt, livmorsbetennelse etc. Utenom en bittskade i fjor (lekeslossing med annen hund) og trekking av to døde tenner så har han ikke vært syk. Begge disse tilfellene kom på under 4.000 hver, ikke voldsomt det heller. Er det en rase som sjeldent har problemer? Hd, aa, patella, allergi/hudproblemer, tannproblemer eller andre kroppslige plager? Evt noen type slitasje/skader som er vanlig på rasen uten at de brukes hardt e.l. feks korsbånd eller slike ting? Mye som kan skje selv om hunden ikke bruks, jakt eller tjenestehund. Hva om han blir angrepet av en annen hund? Det kan raskt bli skader på en liten hund osv. Jeg ville hatt ekstra å gå på, for det er jo gjerne det som blir kjempedyrt man har mest behov til hjelp for. Behandling i seg selv kan bli dyrt ved engangstilfeller, men det som virkelig kan bli dyrt er om det er noe som krever gjentatt behandling, evt rehab og medisiner, men det er vell gjerne en tilleggsforsikring. Skal du spare penger ville jeg heller tatt vekk livsforsikringen og satt de pengene det koster ekstra på en sparekonto. Livsforsikring er tross alt mindre viktig enn å ha råd til å behandle hunden om uhellet er ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Blir hunden syk i helga kan det fort komme opp i langt mer enn 20 000 kroner, for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg er så kynisk at jeg har tenkt at livsforsikringen liksom skal dekke en ny hund dersom denne dør, jeg Så har satt den til valpepris. Vetrinærforsikringen har jeg valgt det alternativet i midten, ikke den minste summen og ikke den høyeste. Det kommer vel litt an på hvor syk du "forventer" at hunden kan bli? Jeg har samme som deg. Angående om det er verdt det med livsforsikring så spørs jo det hvor lenge hunden lever. Ekkel tanke, men noen mister man dessverre så alt for tidlig av ulike årsaker, og da har man kanskje ikke spart opp nok. Da er det greit å ha livsforsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Jeg har 50.000,- i veterinærforsikring Liv: 15000, på den ene. Ikke på den andre. Hvorfor jeg egentlig har livsforsikring vet jeg ikke, tror jeg skal si den opp. Rehabilitering: 5000. Medisin: 3000, på den største, ikke på den minste. Det viktigste for min del, er veterinærforsikring, og rehabilitering. Medisin er heller ikke så dumt, om man plutselig havner opp i medisiner dyret trenger å gå på resten av livet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Har 20.000 nå, men ser at jeg må betale over 1.000 kroner ekstra i året for å endre veterinær til 30.000.. Bør jeg endre eller holder det at jeg har 20.000 og penger på bok? Han er jo ikke høy risiko for å skades (verken bruks-, jakt- eller tjenestehund) og siden det er en hann kommer det jo aldri utgifter mht. keisersnitt, livmorsbetennelse etc. Utenom en bittskade i fjor (lekeslossing med annen hund) og trekking av to døde tenner så har han ikke vært syk. Begge disse tilfellene kom på under 4.000 hver, ikke voldsomt det heller. En mops blir vel med ganske stor sannsynligvis syk i løpet av sitt liv? 20 000 dekker ca et døgn på en klinikk og 1/2-1/3 av en avansert operasjon. Jeg har aldri skutt hundene mine, men det kan jo godt hende setterne får noen hagl her og der. Men de største utgiftene kommer nok med sykdommer, ikke småskader fra helt normal aktivitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eloise Skrevet 19. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2015 Hadde aldri brukt penger på livsforsikring. Dør hunden, selv hvis den er for ung til at jeg har spart opp en hel kjøpesum, så vil det gå minst et par måneder før jeg orker å se meg om etter ny hund. Så skal man finne oppdretter og kull, og vente til valpene er leveringsklare. 4-6 mnd er et minimum av tid mellom død og ny valp. På den tiden klarer jeg å skaffe pengene, spesielt hvis jeg allerede har spart en tusenlapp eller to i løpet av forrige hund sin livstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts