Gå til innhold
Hundesonen.no

Sankthansaften


Tomine
 Share

Recommended Posts

Jeg skal hente en valp rundt sant hans aften. 23.juni er det bål og musikk og feiring av sant hans feiring her jeg bor og masse folk. Er det dumt å ta med en liten valp på 8-9 uker dit? Jeg kunne selv bestemme når jeg kan hente i den uka der. Er det altfor vanskelig for en liten valp å bli sosialert sånn med en gang? Hva hadde dere gjort? Om det blir for mye nye inntrykk på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hente en valp rundt sant hans aften. 23.juni er det bål og musikk og feiring av sant hans feiring her jeg bor og masse folk. Er det dumt å ta med en liten valp på 8-9 uker dit? Jeg kunne selv bestemme når jeg kan hente i den uka der. Er det altfor vanskelig for en liten valp å bli sosialert sånn med en gang? Hva hadde dere gjort? Om det blir for mye nye inntrykk på en gang?

Jeg hadde nok ikke tatt med en så ung valp som nettopp hadde flyttet til et nytt hjem på noe slikt. Vil du gjerne være med på St. Hans feiringen, så hent valpen etter denne datoen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å holde meg langt unna de andre om jeg skulle tatt den med og ikke oppi den mest folksomt delen. Er ett lite sted der jeg bor. Men da tar jeg den ikke med om jeg skal. Kan godt droppe hele sant hans feiringa også. Er ikke så viktig egentlig. Men jeg tar ikke med en så ung valp nei. Måtte bare høre hva dere andre synes selv om jeg hadde bestemt meg før jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller ikke gjort det, spesielt siden valpen akkurat har gått igjennom en stor omveltning og mistet alt trygt å kjent. Det er jo uansett mye å ta inn, over lang tid, for en liten sjel som nok heller burde vært hjemme å sovet. Du vet jo heller ikke hvordan valpen takler å flytte, noen bryr seg ikke, andre opplever en liten krise, selv de som er trygge og tøffest hos oppdretter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på om det er en dag eller en uke etter at du hentet valpen, vil jeg si. Etter en dag ville jeg ikke gjort det. Etter en uke kunne jeg godt tatt med valpen og vært en liten stund, men ikke hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal uansett ikke være der så lenge nei. ☺️ Bare titte innom uansett om valpen er med eller ikke. ☺️ Men skal ikke ta den med.

Hvis du nettopp har hentet den da så pass på at noen andre er hjemme om du drar da. Sånn at den ikke blir lenge alene hjemme uten at den er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...