Maria Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Ei venninne av meg, Lotte ved kennel Eventyrvannet, fikk sitt første valpekull 30. april av rasen chinese crested. Leveringsklare mot slutten av juni. Det ble født totalt 7 valper, 5 tisper og 2 hanner. Fødselen gikk smertefritt og enkelt, og alle valpene ser ut til å utvikle seg og spiser godt. De fleste er powder puff, men noen er nakne. Informasjon om hver enkelt valp kan fås på forespørsel til Lotte (se hjemmesiden nederst i innlegget), men vet at det er noe brunt og noe sort/hvitt. Flotte foreldre og en engasjert oppdretter som jeg absolutt går god for. Valpene vokser opp i en aktiv hundeflokk sammen med blant annet en liten flokk med portiser! Foreldrene til kullet er: Far - Rimabra's Zoom Zoom – Herman (naken med crest) · Født: 30/07/2008 · Høyde: 33 cm, Vekt: 5,4 kg · Hjerte: OK · PRA-PRCD: Clear by default · Patella: 0-0 · PLL: Clear by default · EVCO: Clear: March 2010, 2012 and 2014 · KCS: Normal - 18/19, Iriscolobom: UA, Trykktest for glaukom: UA Mor - Blendverks Cracklin Rose – Maja (powder puff) · Født: 05/07/2012 · HD: FCI B · AD: FCI A · PRA-PRCD: Clear by parentage · Patella: 0-0 · PLL: Clear · EVCO: Clear 2014 · KCS: Normal - 23/23 Bilde av de to: Det er ennå ledige valper, og Lotte ser etter en potensiell fôrvert til en av tispevalpene. Les mer på: http://www.kennel-eventyrvannet.com/valper/ Lotte kan kontaktes på: [email protected] Bare å gi lyd og å videreformidle hvis noen ønsker seg chinese crested i sommer 2 Siter
MegaMarie Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Mamman kommer fra en oppdretter jeg kjenner Spennende! 1 Siter
Guest 2ne Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Jeg tror jeg kjenner pappaen, jeg mener jeg har vært på hyttetur med han en gang Siter
Maria Skrevet 4. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Hehe. Jeg kjenner hverken rasen spesielt godt eller hannen for den saks skyld. Men Lotte har mange gode og sunne tanker om avl synes jeg, så jeg ville ikke nølt med å anbefale henne selv om hun er fersk oppdretter. Jeg må innrømme at jeg er sykt fristet av den svarte/hvite puff-tispa i kullet! Siter
mushi Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Den hannen var flott! Perfekt behåring. 1 Siter
Maria Skrevet 4. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Den hannen var flott! Perfekt behåring. Får håpe noen av de nakne valpene likner sin far Lotte mente i alle fall en av dem var samme type som ham. En av tispevalpene var visst veldig naken, mens flest var puff. Gøy at det ikke er så lett å se hvordan de blir ennå! Siter
Tekopp Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Får håpe noen av de nakne valpene likner sin far Lotte mente i alle fall en av dem var samme type som ham. En av tispevalpene var visst veldig naken, mens flest var puff. Gøy at det ikke er så lett å se hvordan de blir ennå! � Valpebilder? Sjukt nysgjerrig på hvordan de ser ut som småttiser. 1 Siter
Maria Skrevet 5. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Valpebilder? Sjukt nysgjerrig på hvordan de ser ut som småttiser. Skal spørre Lotte om hun har noen jeg kan legge ut Videreformidler kullet for henne siden hun ikke er medlem på forumet. Kommer tilbake til dere! EDIT! Her er valpene! Valp nummer 1 - tispe. Tror denne er PP? Valp nummer 2 - Tispe. PP? Valp nummer 3 - Tispe. PP? Valp nummer 4 - Hann. PP? Valp nummer 5 - Tispe. Rikhåret naken?? Valp nummer 6 - Hann. PP? Valp nummer 7 - Tispe. Naken! 2 Siter
Elisabeth00 Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 De rikhårede nakne pleier å være glissne på magen som valper. Noen nakne kan også være født med litt mer pels med en gang, og så vokser det seg glissent etterhvert. Hvis ikke ser man det jo som oftest på tennende etterhvert. Blir spennende å se Flotte farger på valpene. Ønsker meg en sort/hvit naken selv etterhvert Siter
julnil Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 1 naken og resten PP om jeg skal si utfra bildene her 1 Siter
Maria Skrevet 5. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 1 naken og resten PP om jeg skal si utfra bildene her Det samme gjetter oppdretter. Hun er usikker på 1, som hun tror kan være en slik rikhåret naken. Jeg får holde dere oppdatert når jeg besøker nurkene etterhvert jeg er selverklært valpetante! 2 Siter
julnil Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Det samme gjetter oppdretter. Hun er usikker på 1, som hun tror kan være en slik rikhåret naken. Jeg får holde dere oppdatert når jeg besøker nurkene etterhvert jeg er selverklært valpetante! Hva for tegn på den gjør henne usikker der? Siter
Maria Skrevet 5. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Har ikke spurt henne siden de var helt ferske. Men jeg synes den ser mindre tvilsom ut nå enn den gjorde. Det gjelder den brune tispa. Tipper egentlig du har rett i antakelsene om at det bare er en naken. Blir gøy å se hvordan fargene blir også. Jeg er liksom vant til portis - de er alltid svarte, brune eller hvite Siter
julnil Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Alle disse vil nok "skimle av", og bli grå/hvit/lysbrun a la mor Siter
Elisabeth00 Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Tror du ikke tispe 1 og naken vil bli sort/hvit også som voksne? Eller må kanskje en av foreldrene være sort/hvit for at det skal skje? CC og farger er gøy Siter
Maria Skrevet 6. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Mai 2015 Jeg tror den ene tispa er ganske tydelig svart altså. Men jeg kan IKKE dette! Regner med de blir ganske like mor/far stort sett alle, da. Siter
julnil Skrevet 6. Mai 2015 Rapporter Skrevet 6. Mai 2015 Jeg tror den ene tispa er ganske tydelig svart altsÃ¥. Men jeg kan IKKE dette! ø Regner med de blir ganske like mor/far stort sett alle, da. De vil skimle av ja, da begge foreldre er skimlet av Mine to er sorte også som voksne, men er etter en sort hanne 2 Siter
Maria Skrevet 3. Juni 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Valpene er nå snart 5 uker. Skrev en liten avhandling om dem som jeg klarte å slette... Bah. I alle fall. Alle er veldig søte og gode, mammaen er helt utrolig flink og det er ennå ledige tisper. Hannene er mest sannsynlig tinget. Alle får farger i ulike varianter av sobel, tror vi. Alle valpene virker trygge og fine. Noen mer frempå enn andre, andre mer kosete. Så.. her er de - alvekullet 4,5 uke: Eventyrvannets Alaska Alvenatt (tispe) Eventyrvannets Alvrun Alveprinsesse (tispe) Eventyrvannets Anakina Alvestjerne (tispe) Eventyrvannets Alvar Alvekonge (hann) Eventyrvannets Aurora Alvelys (tispe - min favoritt. Ikke så sagkrakk i virkeligheten. Hun er SÅ SØT! Får nok ståører) Eventyrvannets Ask Alveprins (hann) Eventyrvannets Aviaja Alvedronning (tispe, eneste nakne i kullet. Muligens rikhåret naken?) I tiden fremover skal de ut på litt utflukter, veterinærsjekkes, kjøre bil og sosialiseres med både barn og voksne. De bor jo sammen med en herjete flokk portiser, en liten tuppe av en CC-tispe og to katter. Så de er vant med at det skjer litt rundt dem. Moren mater dem ennå og er utrolig tålmodig. Nå begynner de å få spisse tenner,så det er fint at de har begynt å spise litt vom & hundemat også. Siter
Lunatic Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Dette frister jo ikke i det hele tatt! *sarkasme* Har jo hatt lyst på CCPP som maskot i alle år... Disse var jo bare nydelige! Siter
mushi Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Så søte! Synes ikke den nakne hadde veldig mye pels, det sprer seg godt når den vokser til. Midt i sjiktet. 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Så fine små Så søte! Synes ikke den nakne hadde veldig mye pels, det sprer seg godt når den vokser til. Midt i sjiktet. Enig, syns det så bra ut jeg også Absolutt ikke det jeg ville kalt rikhåret. Kanskje rundt behåringsgrad 3? Spørs hvordan den vokser seg til da, har sett valper som har vært mye mer behåret enn det, men som har blitt 2/3 som voksne. Siter
mushi Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Så fine små Enig, syns det så bra ut jeg også Absolutt ikke det jeg ville kalt rikhåret. Kanskje rundt behåringsgrad 3? Spørs hvordan den vokser seg til da, har sett valper som har vært mye mer behåret enn det, men som har blitt 2/3 som voksne. Min hadde mer enn det, det nesten bølget seg på toppen åtte uker og hun er en sterk treer. Helt perfekt for utstilling. 2 Siter
Maria Skrevet 3. Juni 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Så fine små Enig, syns det så bra ut jeg også Absolutt ikke det jeg ville kalt rikhåret. Kanskje rundt behåringsgrad 3? Spørs hvordan den vokser seg til da, har sett valper som har vært mye mer behåret enn det, men som har blitt 2/3 som voksne. Min hadde mer enn det, det nesten bølget seg på toppen åtte uker og hun er en sterk treer. Helt perfekt for utstilling. Dette kan dere mer om enn meg, så dere har helt sikkert rett Den nakne er i alle fall veeeeldig varm og god å kose på Og alle lukter vaaaalp! <3 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Skrevet 3. Juni 2015 Høres deilig ut, savner valpelukt <3 Du må fortsette å oppdatere med bilder her Jeg er langt fra noen ekspert altså, men utifra det jeg har sett av valp/voksen og behåringsgrad så tipper jeg hun vil få veldig fin behåring som voksen 1 Siter
Maria Skrevet 5. Juni 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Juni 2015 Nå er valpene 5 uker, og de har fått barbert snuten og halsen for første gang. Kjære vene... de ER så søte! Del gjerne med venner og bekjente Det er fortsatt valper som trenger nye, gode hjem! 6 Siter
Recommended Posts