Gå til innhold
Hundesonen.no

Fenomenet babydusj


Mirai
 Share

Recommended Posts

Er det bare meg som (nå som jeg er invitert i en) frykter at jeg må sitte der og spise sjokoladebæsj ut av en bleie, gjette centimetermål på magen og kle på en dokke i blinde? :ike::babybanana:

Kjenner at jeg sliter litt med å motivere meg til å være engasjert i eventuelle aktiviteter fordi jeg har ganske liten interesse av selve graviditeten og hvor mange kg en nyfødt veier (og generelt barn, bortsett fra de jeg er godt kjent med over tid). Drar selvfølgelig fordi det uansett er hyggelig å se venninna mi og for at hun skal få en fin kveld, men.. dette er veeeeldig amerikansk og litt fjasete syns jeg :icon_redface: .

Forventes det forresten gave både da og når den er født? Det er vel kanskje litt opp til en selv antar jeg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært fult så ille på de jeg har vært på ihvertfall. Noen (normale) kaker, noe god, men enkel mat, gaver og evt en quiz ang mor og graviditet helt uhøytidlig, skrive opp hva vi tipper at barnet veier og måler når det er født, men aller mest bare kos, hygge og skravling :) Tror ikke jeg kjøper noen ny gave til når barnet er født for min del ihvertfall. La nok i babyshower gaven til at jeg synes det er bra. Og det er vell liksom derfor man har babyshower, for å feire og gi gaver (i tillegg til å ta del i det hele selvsagt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være kjipt eller kleint, det kan være kjempekos! Eller det kan være kleint, hehe, alt ettersom hvor kjipe de som arrangerer er :P Da venninnene mine arrangerte det for meg, var det superkos!

Ang gaver så er min erfaring at gavene man får FØR babyen er førdt, legger man mye mer merke til enn etter babyen er født. Etter babyen er der, kan ingen gave måle seg uansett, og fokuset er så snevert at gaver kan bli litt "glemt". Gavene før er mye lettere å verdsette. Så nei, trener ikke å gi gave senere om man ikke har veldig lyst. Ingen regel på det der. Da jeg fikk lillemann var det både folk som gav gave før og etter, og noen som bare gav gave før.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaker og kaffe, gaver, snakk om alt mellom himmel og jord og hyggelig tid med soon-to-be-buisy-mom :) Sånn er min erfaring. Ikke noe crazy over det. :) Eneste var at min venninne fikk sjukt mye gaver. Men hun har mange venner, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En babydusj er en miniatyrdusj for babyer :ermm:

En baby shower er derimot et amerikansk fenomen som jeg regner med folk tolker fritt som de vil. Jeg synes det er litt harry, men samtidig må det jo være utrolig kjekt å få masse utstyr gratis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Ane skulle ha Jesper, trommet en venninne sammen noen flere venninner og Ia og de hadde det kjempekoselig. @Pim kom helt fra Trondheim, tror jeg. Selvfølgelig holder det i lange baner med en gave da. Dessuten er ofte den lille familien sliten etter fødsel og med en nyfødt man ikke vet opp og ned på, så når barselvisitten er gjort unna på forhånd, haster det ikke så skrekkelig å komme på besøk etterpå :) Det er en av de amerikanske tradisjonene jeg faktisk syns er litt hyggelige, men vi kan jo erstatte en del av glammen og tøyset med lusekofte og traust kaffeslabras, så det ikke blir så harry og ukomfortabelt for oss :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaker og kaffe, gaver, snakk om alt mellom himmel og jord og hyggelig tid med soon-to-be-buisy-mom :) Sånn er min erfaring. Ikke noe crazy over det. :) Eneste var at min venninne fikk sjukt mye gaver. Men hun har mange venner, da ;)

Jepp, sånn har fokuset vært på de jeg har deltatt på også. At venninnene vil lage en koselig sammenkomst med vordende mor, fordi man er smertelig klar over at det ikke nødvendigvis er enkelt å få til etter babyen kommer til verden. Vi har hatt litt mat, litt kaker, og noen gaver til baby - men slett ikke store greier. Mine venninner hadde fiksa en felles liten gave til showeren, og hadde egne barselgaver senere.

Har aldri vært med på hverken kleine leker eller ulekker servering :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært i én baby shower, og da ga jeg gaven (et teppe jeg hadde strikket) da og ikke da babyen ble født. Jeg er ikke så veldig begeistret for fenomenet, men går gjerne i åtte baby showers om jeg slipper unna ett utdrikningslag :P Men det er nå kanskje bare jeg som er litt rar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...