Gå til innhold
Hundesonen.no

Omega 3/Olje til hund. Pris vs mengde og resultat.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Sliter litt med oljejungelen kjenner jeg, det finnes jo enormt mye.
Første oljen jeg prøvde var obersten omega 3 (200ml - 100kr) sin, virka veldig ok igrunn. Så prøvde jeg tilfeldigvis DogVitality Omega 3(250ml - 200kr), rett og slett fordi jeg var tom for obersten sin og ikke skulle til den dyrebutikken som solgte den på en god stund, så jeg stakk innom nettdyret på en av gåturene våre. Denne virket tjukkere, merket ikke noen forskjell i effekt fra obersten sin.
Så gikk jeg igjen tom for olje, jeg er virkelig ubrukelig på å planlegge... Samme dag var vi hos laserdamen som har behandlet Rocky og hun har også div produkter hun selger. Deriblant VetCur Biotec sin omega3 olje(500ml - 291kr), så da handla jeg den(fikk også % avslag iom vi var med i studiet hennes på laser mot forkalkninger), meget praktisk flaske med målebeger på flasken, når man finner ut hvordan den virker. :P Vistnok en meget god kilde på omega3en deres ifølge laserdamen.
Igjen, kan ikke si jeg har merket store forskjellen, men er jo begrenset hvor mye man merker på 1 flaske.

Nå er jeg tom igjen :sweat: og sitter igrunn og lurer på hva jeg skal handle denne gang. Noen inspill på de jeg allerede har prøvd eller tips til andre som dere foretrekker? Hvilke kilder burde man se etter til hund og hva er billig av olje og hva er dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også seloljen til Vom og Hundemat mest pga pris. Kjøper da 5l kanne som jeg tømmer over i halvlitersflasker og fryser ned. Har tatt vare på drikketuter på vannflasker som jeg skrur på brusflaskene og da blir det ikke noe søl

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Merker ikke forskjell på de forskjellige typene jeg har prøvd ut, passer bare på at det inneholder omega-3 og ikke 6 og/eller 9 i tillegg.

Jeg ga helt opp flytende olje med bartehund så går bare i kapsler nå, som regel Biopharma Naturlig omega-3 som koster 79 for 180 (ganske små) kapsler, kjøpes på mange matbutikker og er ikke fiske(lever)olje eller tilsatt vitaminer, eller så kjøper jeg Baddakys-kapslene når jeg får det til en greiere pris (som på D4A).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Takker for svar! Tror jeg prøver tipset med 5liters kanne denne gang, da går jeg ikke tom med det første :P

Min erfaring er at det blir ganske fort harskt med åpen flaske stående, men jeg løste det med å fryse ned og bare ha litt i kjøleskapet om gangen da jeg ga flytende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det noen som vet hvor mye en 5L flaske fra v&h koster? Og hvor man kan kjøpe den i oslo/akershus området? :)

Jeg var heldig i denne omgang og fikk kjøpe en 5 liters for 800kr, men da tjente butikken bare noen få kroner. Så jeg ville regnet med i hvertfall rundt en 900 - 1000kr. (Er nok det jeg må betale neste gang) V&H setter ikke prisen, det er det den enkelte butikk som må gjøre, og de setter nok prisen utifra innkjøpspris og legger på litt til egen fortjeneste.

Butikken jeg handlet fra er V&H forhandlere og tok inn 5 liters kanne på bestilling fra meg, det er ikke noe de kommer til å ha i butikken. Så jeg ville kontaktet en helt ordinær V&H forhandler og forhørt meg om de har mulighet til å ta inn til deg.

Og mtp at en 0,5l flaske koster 200kr på min nærbutikk, så sparer jeg faktisk 1200kr i denne omgang. Det kan man like :) Jeg ville ikke hatt noe problem med å betale 1000kr for 5 liter, iom jeg da uansett sparer 1000kr om jeg skulle handlet i 0,5l flasker istedenfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Yellow

Hvor lenge kan en flaske på en halvliter stå i kjøleskapet, før det er ubrukbart?

Varierer sikkert, men jeg ville ikke satset på at det holdt seg til det ble tomt til en liten/medium hund der man følger anbefalt dose. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg om det er harskt? Forbyr dere å svare, at jeg må smake. :D

Lukt på den. :) Harsk fiskeolje lukter grusomt. En grei tommelfinger-regel er at den holder 3 måneder etter at den har blitt åpnet sånn ca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Jeg har begynt å bruke Vets Omega 3. På Hermine er virkningen enorm. All tegn til rødsopp er borte. Ingen gugg i øra og ingen kløe. Helt vanvittig. Hun burde ha runde med kløe nå for vi venter løpetid og hun er hormonell, men ingen kløe.

Aner ikke prisen, men er verdt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke Vets Omega 3. På Hermine er virkningen enorm. All tegn til rødsopp er borte. Ingen gugg i øra og ingen kløe. Helt vanvittig. Hun burde ha runde med kløe nå for vi venter løpetid og hun er hormonell, men ingen kløe.

Aner ikke prisen, men er verdt mye.

https://www.facebook.com/VETShundogkatt

Denne som er nevnt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en halvliter eller den litt mindre? Det er to størrelser på flaskene de selger, har ikke sett på prisen på den mindre flasken en gang, for det går jo litt med en stor og en medium hund. Men hvis det er 139 kr for en halvliter, så er jo det fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Vets som jeg kjøper på Kiwi.

Koster 139 for 250 ml og 199 for 500 ml (kjøpte ny flaske i dag, så derfor så oppdatert på prisen ;) )

Er veldig fornøyd, putene under foten på bikkja er mye mykere, rødskjæret hun har hatt rundt øyne og munn er borte.... Puddelpels er jo ikke blank, så kan ikke si noe om den, men det funker ihvertfall fint på denne her! Synes ikke prisen er så gæærn heller, hun skal ha 10 ml pr dag...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...