Gå til innhold
Hundesonen.no

Lo og så på mens hunden hennes jaget og drepte katten


MiO
 Share

Recommended Posts

http://www.nettavisen.no/nyheter/lo-mens-hunden-jagde-og-drepe-katt---slipper-fengsel/3422782239.html

Kvinnen med en staffordshire-type hund i bånd kom forbi et gjerde der katten satt, da hun (og hunden) fikk øye på en katt på et gjerde. På videoen kan det se ut som om det er kvinnen som gjør hunden oppmerksom på katten og nærmest oppfordrer den til å hoppe etter katten. Hunden hennes begynte å hoppe mot katten og ville ta den. Kvinnen valgte da å slippe løs hunden, og smilende og rolig så hun på mens hunden hennes hoppet opp, glefset tak i katten og fikk tak i den. Iflg. artikkelen foregikk dette over flere minutter, og holdt på til en nabo kom forbi i bil og fikk stoppet det. Først da går hundeeieren/kvinnen bort til hunden sin og later som om hun prøver å stoppe det hele. Iflg artikkelen fikk naboen katten ut av munnen på hunden, uten problemer, men katten døde raskt i hendene på naboen.

Kvinnen/hundeeieren ble fradømt retten til husdyr i ti år.

(altfor mildt etter min mening, hun skulle hatt en klekkelig bot. Alt hun måtte ut med var 280 pund i div. saksutgifter, noe som er rundt 2800 norske kroner...! Skulle vært ti ganger så mye).

Hunden ble omplassert, står det i artikkelen, men siden dette pågikk i England er det uvisst om det stemmer. Iflg. dokumentarer og dyreprogrammer jeg har sett, er minst 75% av hundene i omplasseringssentere av samme type (staffordshire eller blandinger som ser ut som denne), og de drukner bokstavelig talt i de. Det er langt flere hunder av den typen enn mulige eiere, og de må ofte avlives istedet pga dårlig gemytt eller hundeaggressivitet. "Alle" avler på dem og det spys ut valper på løpende bånd. Fattigfolk produserer valper i hopetall for å tjene noen kroner på valper av elendig avstamming.

Overvåkings-video nederst i saken.... (saken er opprinnelig fra sommeren 2014)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne her fikk det til å koke for meg, dama står jo bare og ser på :sint_01::sint_01::sint_01:

Hun flirer attpåtil..... DET er det verste. Det gir meg lyst til å slå henne i hodet med en sko eller noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk burde jo strengt tatt blitt tvangsinnlagt på psykiatrisk for en periode hvor de selv fikk dekke det økonomiske kostnadene i tillegg til bot og fradømelse av retten til å ha dyr. Det er jo noe alvorlig galt med slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk som blir fradømt retten til å ha dyr får den tilbake etter noen år. Akkurat den straffen burde gjelde livet ut, spesielt siden det skal så mye til før man mister den retten.

Jeg skjønte ikke helt videoen her da. Får den ikke til å stemme med det som står skrevet. Jeg synes det ser ut som pus kommer seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...