Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere imellom øvelsene?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

På konkurranse?

Jeg trener mot at hunden skal gå fot mellom hver øvelse, altså at den er på jobb gjennom hele programmet. Når vi er ferdige, så skal vi løpe ut av ringen og belønne lenge og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg akkurat konkurrert veldig mye i lydighet enda, men det jeg har jobbet litt med med hun jeg har nå er håndtarget. Hun er en sånn hund som fort blir litt for gira om jeg belønner med mye klapp og ros, så da har jeg en plan om at hun liksom skal "sitte fast" i håndflaten min mellom øvelsene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Isak lærte vi inn tidlig at mellom øvelsene, når jeg feks snakker med instruktør, så sitter han og venter. Da satt han bare i utgangsstilling, og så gikk jeg ett skritt vekk fra han, så han satt litt på skrå foran meg. Slik har han lært å vente mellom øvelser, om det er at jeg trener Bris, eller om jeg tar en pause eller snakker med instruktør/de jeg trener med. Synes dette var ganske lurt, og glad vi lærte det helt i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løser ut hunden og belønner også får den beskjed om å sitte eller ligge mens jeg snakker med dommer og ved forflytning så får de gå fot med mindre jeg stoler på at de holder seg i nærheten og ikke finner på tull, da får de være fri helt til vi skal starte opp neste øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en plan for hva dere skal gjøre mellom øvelsene, eller holder dere bare tak i bikkja?

Trenger tips.

I lp får du gjerne trekk for å holde i halsbåndet :-)

Jeg går med min løs men "her" kommando. Etter øvelser så belønner jeg med meg selv mens jeg forflytter meg mot neste øvelse, deretter sier jeg "Her" og forflytter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går ikke jeg lp lengre men dette gjorde jeg før :)

Løser ut hunden og går til der neste øvelse starter.

Med Birk løp jeg for å "holde han oppe" gjennom hele programmet.

Sier høflig til dommer at vi kan snakke etterpå så kan hun/han kommentere det h*n husker etterpå. Jeg er ikke interessert i å skravle mellom øvelsene, jeg husker ikke hva dommer sier da alikevel ettersom jeg er fokusert på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...